Connect with us

رویداد های اخیر

امارت اسلامی: انتقادهای یوناما بر پروسیجر وزارت امر به‌معروف بی‌جا است

سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در واشنگتن گفت که ایالات متحده از نزدیک رفتار امارت اسلامی با مردم افغانستان، به خصوص زنان و دختران این کشور را زیر نظر دارد.

منتشر شده

در

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به گزارش یوناما انتقادهای این اداره بر پروسیجر وزارت امر به‌معروف، نهی از منکر و سمع شکایات را بی‌جا خوانده و گفته است، احکامی که از سوی این وزارت توصیه می‌شود، احکام معلوم و معروف اسلامی است.

سخنگوی امارت اسلامی افزوده است، گزارشگران یوناما تلاش دارند تا افغانستان را از دید غرب بررسی کنند که کار درستی نیست.

به گفته آقای مجاهد، با حاکمیت امارت اسلامی، تمام حقوق شرعی اتباع افغانستان تأمین است.

وی گفت: «با همه مردان و زنان برخورد شرعی صورت می‌گیرد، احکام شرعی به‌حیث قوانین قابل اجرا می‌باشد و در این مورد با هیچ‌کسی ظلم و تجاوز صورت نمی‌گیرد.»

مجاهد افزوده است که، افغانستان باید من حیث یک مجتمع اسلامی تحت برسی قرار بگیرد و خواست‌های این ملت که اکثریت مطلق آن مسلمان اند و بخاطر اقامه نظام اسلامی قربانی‌های بزرگ داده اند، مد نظر گرفته شود.

درهمین حال، سخنگوی وزارت خارجه امریکا با اشاره به گزارش یوناما گفته است که اقدامات وزارت امر به‌معروف، نهی از منکر حقوق بشری تمام افغان‌ها را تضعیف می‌کند.

متیو میلر گفت امارت اسلامی می‌داند که روابط‌اش با جامعه بین‌المللی ارتباط کامل با رفتار آن با مردم افغانستان دارد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در واشنگتن گفت که ایالات متحده از نزدیک رفتار امارت اسلامی با مردم افغانستان، به خصوص زنان و دختران این کشور را زیر نظر دارد. او گفت که امریکا از امارت اسلامی انتظار دارد به نگرانی‌های مردم خود و جامعه بین‌المللی در این زمینه توجه کند.

میلر افزود: «همان طور که در نشست‌های خصوصی و همچنین عمومی به نمایندگان طالبان (امارت اسلامی) گفته‌ایم، روابط این گروه (امارت اسلامی) با جامعه بین‌المللی به‌طور کامل به نوع رفتار آن بستگی دارد. ما این را خیلی روشن گفته‌ایم.»

این درحالیست که هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز سه‌شنبه (۱۹ سرطان) با نشر گزارشی گفته است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی در زمان تطبیق دستورهای شان به زور متوسل شده و آزادی و سلامت جسمی و روحی و حریم خصوصی افراد را نقض کرده است.

یوناما در گزارشی تحت عنوان "نظارت اخلاقی توسط مقامات برحال در افغانستان: اثرات آن بر حقوق بشر" از نقش و نفوذ روز افزون این وزارت در تصمیم گیری‌ها در بخش‌های مختلف به خصوص زندگی خصوصی شهروندان افغانستان یاد آوری کرده است.

 

خبرهای مرتبط: 

یوناما گزارش سه ماهه‌اش را تحت عنوان وضعیت حقوق بشری در افغانستان نشر کرد

وزارت خارجه امارت اسلامی: گزارش یوناما مستند نیست

رویداد های اخیر

مقام‌های امارت اسلامی و ایران در مورد گسترش خدمات ترانسپورتی و ترانزیتی گفتگو کرده اند

Published

on

شماری از مقام‌های ایرانی که این روزها در کابل بسر می‌برند با مسوولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی، در مورد گسترش خدمات ترانسپورتی و ترانزیتی گفتگو کرده اند.

مقام‌های ایرانی می‌گویند که تلاش دارند تا روابط اقتصادی دو کشور گسترش یابد و آنان می‌خواهند که در بخش زراعت، مالداری، استخراج معادن و ترانزیت با افغانستان همکاری کنند.

حسین نوری زاده، معاون والی خراسان رضوی ایران می‌گوید: «بستر صادرات، مخصوصاً محصولات زراعتی افغانستان هم ارگانیک است و هم بسیار با کیفیت است. آمادگی این موضوع را هم داریم که تولید دهقانان عزیز در اینجا روی زمین نماند و جدا از تامین در داخل افغانستان، از طریق جمهوری اسلامی ایران نسبت به صادرات به کشورهای دیگر را انجام دهیم.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که ایران از شرکای مهم اقتصادی افغانستان است و ظرفیت‌های بزرگ برای گسترش روابط اقتصادی و تجارتی وجود دارد و دو کشور باید کار بیشتری در این زمینه انجام دهند.

خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت وسرمایه گذاری می‌گوید: «زراعتی که شما دارید، عین زراعت را ما هم داریم. مگر برای ما باید زمینه مساعد شود که به یک کشور بسیار بزرگ که هم دوست شماست و هم دوست تقریباً ما که هندوستان است، ما باید به هندوستان راه پیدا کنیم و بالاخره همین صادرات و میوه و سبزی را به آنجا ببریم.»

اخیراً سرمایه گذاران ایرانی علاقه‌مند سرمایه گذاری در افغانستان شده اند، به ویژه در بخش زراعت و استخراج معادن، زیرا این کشور بیشتر مواد مصرفی مانند میوه جات و سبزیجات را از کشورهای دور مانند برازیل وارد می‌کند و اگر بتواند در افغانستان سرمایه گذاری کند، هزینه‌هایش کمتر می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اسلام آباد: امارت اسلامی به جای لکچر دادن به ما، مشکلات خود را حل کند

در بیانیه تاکید شده است که امارت اسلامی حکومت همه شمول تشکیل دهد، حق آموزش دختران را تامین کند و نگذارد گروه های تروریستی به کشورهای همسایه تهدید ایجاد کنند.

Published

on

به دنبال خواست امارت اسلامی از حکومت پاکستان برای مذاکره با مخالفان سیاسی اش، اسلام آباد از امارت اسلامی خواسته است تا به جای اینگونه اظهارات مشکلات خود را حل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای امروز (دوشنبه) گفت که اعلامیه‌ وزارت امور خارجه افغانستان در مورد تظاهرات اخیر در پاکستان، مداخله «غیرقابل قبول» در امور داخلی این کشور تلقی می‌شود.

در بیانیه تاکید شده است که امارت اسلامی حکومت همه شمول تشکیل دهد، حق آموزش دختران را تامین کند و نگذارد گروه های تروریستی به کشورهای همسایه تهدید ایجاد کنند.

روز گذشته، سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان گفته بود که تنش میان حکومت و مخالفان سیاسی در پاکستان به سطح نگران کننده رسیده است و می‌تواند بر تمام منطقه تاثیر منفی داشته باشد.

عبدالقهار بلخی گفته بود که بهترین راه برای براورده ساختن «خواسته‌های مشروع مردم» مذاکره و تفاهم است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

کار ساخت یک زندان در مرکز ولایت پنجشیر آغاز شد

این زندان گنجایش هزاران زندانی را در خود خواهد داشت.

Published

on

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت پنجشیر می‌گوید که سنگ تهداب زندان مرکزی این ولایت امروز (دوشنبه) توسط مقام‌های محلی در بازارک گذاشته شد.

محمد آغا حکیم، والی پنجشیر در مراسمی به همین مناسبت گفت که این زندان در موازی یازده جریب زمین به طور پخته و به هزینه ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار افغانی در منطقه بهارک بازارک ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد که در ابتدا قرار است چهاردیواری، برج‌های امنیتی و سیستم آبرسانی زندان مرکزی پنجشیر ساخته شود و سال آینده هم کار روی ساخت تاسیسات اساسی آن انجام می‌شود.

این زندان گنجایش هزاران زندانی را در خود خواهد داشت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!