Connect with us

سوداگري

د حيرتان – مزار شريف اوسپنې پټلۍ له لارې انتقالات بیا پيل شول

خپور شوی

د

د افغانستان د اوسپنې پټلۍ ادارې ويلي، چې د حيرتان – مزار شريف اوسپنې پټلۍ له لارې انتقالات بیا پيل شول.

 د اوسپنې پټلۍ ادارې ويلي، چې د نږدې یوې اوونۍ ځنډ وروسته ازبکستان بېرته له افغانستان سره د حیرتان له لارې د اوسپنې پټلۍ په واسطه د سوداګریزو توکو د لیږد د بیا پیل هوکړه کړې ده.

د اوسپنې پټلۍ ادارې ويلي، چې له ازبکستان هېواد څخه د حیرتان بندر ته شاوخوا٥٠ واګونه سوداګریز توکي را ورسیدل.

د اوسپنې پټلۍ ادارې ویاند عبدالسمع دراني ويلي ، چې ازبکستان ته د دغې ادارې د مشر په مشرۍ یو پلاوی په سفر کې دی او هلته د دغه هېواد له چارواکو سره له خبرو وروسته د حیرتان – مزارشریف له لارې د ریلګاډي په واسطه  به د سوداګریزو توکو د لیږد بهیر بېر ته پیل شي.

د افغانستان د ريل پټلۍ اداري ویاند سمیع دراني ویلي؛ د حیرتان- مزارشریف د اوسپنې پټلۍ له لارې به د انتقالاتو نورمال بهیر بېرته پیل او افغانستان ته د حیرتان- مزارشریف د اوسپنې پټلۍ د ساتنې او مراقبت د سپارلو د تفاهم لیک د چمتو کولو لپاره د دواړو خواوو ترمنځ تخنیکي کمیتې کارکوي.

په ټوله کې په دې هوکړه وشوه، چې د حیرتان مزارشریف د اوسپنې پټلۍ  مدیریت به افغان لورې  ته انتقالیږي. البته د قرارداد د تفاهم لیک د ترتیبولو لپاره د دواړو لوریو لخوا تخنیکي کمیتې ټاکل شوي دي او دغه تخنیکي کمیتې به ان شاالله ژرترژره د قرارداد یوه مسوده چمتو کوي.

دې ادارې دا هم ویلي، چې افغان پلاوي له ازبکستان سره هوکړه کړې او په نږدې ورځو کې به د حيرتان – مزار شريف د اوسپنې پټلۍ مديريت افغان لوري ته وسپارل شي.

په ورته حال کې د خصوصي سکتور غړي د حیراتانو د مسیر پرانستل د هېواد په اقتصاد کې اړین دی او د افغانستان د اوسپنې پټلي مسوولین باید د سیمې له هېوادونو سره د اوسپنې پټلۍ د فعاله ساتلو لپاره زیاته هڅه وکړي.

د خصوصي سکتور غړی عبد النصیر رشتیا وایي: مونږ د افغانستان د اوسپنې پټلۍ د اداري د مسوولینو له هڅو هرکلی کوو او هیله لرو، چې د هېواد د اورګاډي پټلۍ د تل لپاره د فعاله ساتلو هڅه زیاته کړي، چې سوداګریزو چارو کې خنډ رامنځته نشي.

د اقتصادي چارو کارپوهان هم د هېواد په اقتصادي او سوداګریزو فعالیتونو کې د ریلګاډي فعالیتو نه اړین بولي او زیاتو، چې حکومت باید د دې مسیرو نو د نتقالاتو د تنظیم او تامین  لپاره خپلي هڅي زیاتي کړي.

دوی زیاتوي، چې د دې مسیرونو په فعالیت کې خنډ او ځنډ د هېواد پر اقتصاد منفي اغیزې کوي.

د اقتصادي چارو شنونکی تاج محمد تلاش وایي: زمونږ د هېواد په اقتصاد کې د اوسپنې پټلې له لارې انتقالات مو هم پر صادراتو او هم پر وارداتو مثبت اغېز لرلی  شي. هیله لرم، چې د دې مهم اقتصادي فکتور د فعالیت او پراختیا لپاره په بیړه تدابیر ونیول شي او دا چاري تنظیم کړي.   

په هېواد کې د اسلامي امارت له واکمنۍ راپدیخوا  د تېر ۲۰۲۲ ز. کال د دسمبر په میاشت کې حیرتان – مزارشریف ترمنځ  د اوسپنې پټلۍ د ساتنې او مراقبت تړون د یوې ازبکستاني شرکت سره فسخ  کړ او پر ځای  یې د یو قزاقي شرکت سره د اوسپنې د دغې لارې د ساتنې او مراقبت تړون لاسلیک شو.

د حیرتان – مزارشریف د اوسپنې پټلۍ ۷۵ کیلومتره اوږدوالی لري، چې  په ۲۰۱۰ ز. کال کې د ۱۲۹ میلیون دالرو پر لګښت جوړه شوې ده.

د روانې میاشتې پر ۱۲ د اسلامي امارت ویاند ذبیح الله مجاهد تویت کړی و، چې له حیرتان بندره انتقالات د لنډ وخت لپاره ځنډېدلي دي.

افغانستان د ترکمنستان سره هم د اقینې او تورغونډۍ بندرونو له لارې او هم د ایران سره د هرات اوسپنې پټلۍ له لارې نښتی دی؛ خو دغه هېواد ته له روسیې او چین سره د سوداګریزو توکو د لیږد په برخه کې د ازبکستان لار ترټولو لنډه لار ده.

سوداگري

ترکي عالمان او د خیریه موسسو چارواکي په افغانستان کې د پانګونې امکانات ارزوي

د انرژۍ او اوبو وزارت د څرګندونو له مخې؛ عبداللطیف منصور په افغانستان کې د ادیف خیریه بنسټ له بشردوستانه هڅو ستاینه وکړه او د انرژۍ د تولید لپاره یې د هېواد کافي سرچینې ورپر ګوته کړې.

Published

on

د افغانستان د انرژۍ او اوبو وزارت چارسمبالي عبداللطیف منصور د سې‌شنبې پر ورځ د ترکیې د عالمانو او د ادیف خیریه بنسټ له مسوولینو سره پر بېلابېلو سیاسي، دیني او ټولنیزو مسایلو خبرې وکړې.

د انرژۍ او اوبو وزارت د څرګندونو له مخې؛ عبداللطیف منصور په افغانستان کې د ادیف خیریه بنسټ له بشردوستانه هڅو ستاینه وکړه او د انرژۍ د تولید لپاره یې د هېواد کافي سرچینې ورپر ګوته کړې.

هغه ټینګار وکړ، چې افغانستان اوسمهال په ټولو برخو کې د پانګونې لپاره مناسب چاپېریال برابرکړی دی او ترکيې پلاوي ته یې د پانګونې او د هغوی د شتمنیو د خوندیتوب ډاډ ورکړ.

ویل کیږي، چې د ادیف بنسټ چارواکو د ترکي پانګوالو د هڅولو  ژمنه وکړه او هغوی غواړي، چې په افغانستان کې د پانګونې فرصتونه وارزوي او پانګونه وکړي؛ ځکه، چې اوس د دواړو هېوادونو ترمنځ د اقتصادي او پرمختیایي همکاریو د ودې لپاره مناسب چاپېریال برابر شوی دی.

Continue Reading

سوداگري

د پاکستان مرکزي بانک افغانستان ته د صادراتو له زیاتېدو خبر ورکړ

Published

on

د پاکستان مرکزي بانک خبر ورکړی، چې د روان کال د جولای او اکتوبر ترمنځ په څلورو میاشتو کې افغانستان ته د دغه هېواد صادرات ۲۹۱ میلیون ډالرو ته رسېدلي دي.

د دغه بنسټ د څرګندونو له مخې، د تېر کال په همدې موده کې افغانستان ته د پاکستان د صادراتو ارزښت څه باندې ۱۸۲ میلیون ډالره و.

د پاکستان مرکزي بانک وايي، د افغانستان په ګډون د سیمې اووه هېوادونو(چین، بنګله دیش، سریلانکا، هند، نیپال او مالدیپ ) ته د دغه هېواد صادرات څلور سلنه ډېر شوي دي.

دا په داسې حال کې ده، چې د پاکستان او افغانستان د سوداګرۍ او صنایعو ګډې خونې په دې وروستیو کې د افغانستان او پاکستان ترمنځ د سوداګرۍ د کچې د ټیټېدو په اړه اندېښنه ښودلې ده.

د پاکستان او افغانستان د سوداګرۍ او صنایعو د ګډې خونې مرستیال ضیاءالحق سرحدي ويلي، پخوا د دواړو هېوادونو ترمنځ د سوداګرۍ کچه ۲ اعشاریه میلیارډ ډالرو ته نږدې وه؛ خو اوس ۷۰۰ ​​میلیون ډالرو ته راټیټه شوې ده.

Continue Reading

سوداگري

د پاکستان او افغانستان د سوداګرۍ خونې د سوداګرۍ پر کمېدا اندېښنه څرګنده کړه

د پاکستان رسنیو راپور ورکړی، چې د چارشنبې پر ورځ په یوه مطبوعاتي څرګندونه کې سرحدي د خېبر پښتونخوا ایالتي حکومت لخوا افغانستان او د منځنۍ اسیا هېوادونو ته د صادراتي بار وړلو لپاره د بېخبنا پر پراختیا د دوه سلنې مالیې پلي کول د سوداګرۍ د کچې د کمېدو یو لامل وباله.

Published

on

د پاکستان او افغانستان د سوداګرۍ او صنایعو د ګډې خونې مرستیال ضیاالحق سرحدي د پاکستان او افغانستان ترمنځ د سوداګرۍ د کچې د ټېټېدو په اړه اندېښنه څرګنده کړې ده.

د پاکستان رسنیو راپور ورکړی، چې د چارشنبې پر ورځ په یوه مطبوعاتي څرګندونه کې سرحدي د خېبر پښتونخوا ایالتي حکومت لخوا افغانستان او د منځنۍ اسیا هېوادونو ته د صادراتي بار وړلو لپاره د بېخبنا پر پراختیا د دوه سلنې مالیې پلي کول د سوداګرۍ د کچې د کمېدو یو لامل وباله.

هغه د دې يادونه هم وکړه، چې پخوا د پاکستان او افغانستان تر منځ د دوه اړخيزې سوداګرۍ کچه شاوخوا ۲ اعشاریه ۵ ميليارډ ډالره وه؛ خو اوس ٧٠٠ ميليون ډالرو ته راټيټه شوې ده.

ضیاالحق سرحدي همداراز د تورخم د لارې پرله‌‌پسې تړل کېدا، د بار وړونکیو موټرو د تګ راتګ لپاره د لنډمهالي سند د صادرولو د پلان نه عملي کېدل او د کراچۍ په بندر کې محدودیتونه پاکستان او افغانستان د سوداګرۍ د کچې د راټیټېدو نور لاملونه وبلل.

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!