Connect with us

اخبار ساحوی

طالبان در میرزا اولنگ خانه ها را به آتش کشیدند

منتشر شده

در

باشندگان روستای میرزا اولنگ ولسوالی صیاد و نمایندگان مردم در شورای ولایتی سرپل میگویند گروه طالبان مسلح، بخاطر انتقام گیری خانه های مردم این روستا را آتش زده، درختان دره میرزا اولنگ را قطع نموده و به فروش رسانده اند.

به گفته آنان پس از ۳ روز غارتگری توسط طالبان مسلح، این دره به مخروبه مبدل شده است.

آنان می گویند گروه طالبان حتی شب هنگام اموال خانه های مردم را با موترهای باربری به دیگر روستاها انتقال داده و فروخته اند.

اسدالله خرم، عضو شورای ولایتی سرپل میگوید طالبان هراس دارند که مبادا باشندگان میرزا اولنگ دوباره به محل زیست شان بازگردند و مانع تطبیق برنامه های این گروه شوند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل نیز تأیید می کند که طالبان مسلح طی ۳ روز اخیر خانه های مردم در میرزا اولنگ را به آتش کشیده اند.

یک فرمانده محلی طالبان نیز به آتش کشیده شدن شماری از خانه ها در منطقه میرزا اولنگ را تأیید کرده اما میگوید جلو آن را گرفته اند.

دره میرزا اولنگ دارای ۱۰ روستای کوچک و بزرگ است که در جنوب ولسوالی صیاد موقعیت دارد؛ در این دره نزدیک به ۵۰۰ خانواده زندگی داشتند که در ماه اسد سال جاری پس از حملات گسترده طالبان، تمامی اهالی آن بیجا شده و این دره به یک منطقه خالی از سکنه مبدل شده است.

اخبار ساحوی

پاکستان به آذربایجان جت‌های جنگی «جی‌اف -۱۷» فروخت

به گزارش رویترز، این طیاره‌ها توسط مجتمع هوانوردی پاکستان در همکاری با چین تولید می‌شود.

Published

on

اردوی پاکستان روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور قراردادی را برای فروش جت‌های جنگی «جی‌اف – ۱۷» به آذربایجان امضا کرده است.

به گزارش رویترز، این طیاره‌ها توسط مجتمع هوانوردی پاکستان در همکاری با چین تولید می‌شود.

اردوی پاکستان درباره هزینه یا تعداد جت‌های مورد توافق معلومات ارائه نکرده، اما در بیانیه‌ای اعلام نمود که این قرارداد بخشی از تلاش‌های اسلام آباد برای تقویت همکاری‌ های دفاعی با کشورهای دوست و تقویت قابلیت های نیروی هوایی اذربایجان است.

پاکستان همچنین یکی از متحدان نزدیک ترکیه است که از آذربایجان در بن بست خود با ارمنستان در سال گذشته حمایت کرد. آذربایجان و ارمنستان سال گذشته شاهد درگیری‌ها بین خود بودند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در ماه جولای برای یک سفر رسمی به پاکستان رفت و دو کشور توافق کردند که همکاری ها را در زمینه های مختلف از جمله دفاع افزایش دهند.

اردوی پاکستان گفت که پس از این سفر، پاکستان یک گروه نیروی هوایی را برای اشتراک در نمایشگاه دفاعی آذربایجان به منظور نمایش جت‌های جنگی در باکو فرستاد.

در بیانیه اردوی پاکستان آمده است که این جت‌ها «قادر به انجام طیف گسترده‌ای از ماموریت های جنگی است که گزینه های به کار گیری نیروی هوایی معاصر را فراهم می‌کند.»

Continue Reading

اخبار ساحوی

صدر اعظم پاکستان از توافق صندوق بین المللی پول برای ارائه ۷ میلیارد دالر استقبال کرد

شریف، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در هفته جاری به رسانه های پاکستانی گفت که پاکستان با کمک چین و عربستان سعودی، تمام شروط صندوق بین المللی را انجام داده است.

Published

on

دفتر صدر اعظم پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که شهباز شریف از تصمیم صندوق بین المللی پول مبنی بر ارائه ۷ میلیارد دالر به این کشور استقبال کرده است.

به گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول گفته است که برنامه جدید مستلزم «سیاست‌ها و اصلاحات درست» برای تقویت ثبات اقتصاد کلان و رسیدگی به چالش‌های ساختاری در کنار «حمایت مالی قوی مستمر از سوی شرکای توسعه‌ای و دوجانبه پاکستان» می‌باشد.

یک میلیارد دالر به گونه فوری پرداخت خواهد شد.

شریف، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در هفته جاری به رسانه های پاکستانی گفت که پاکستان با کمک چین و عربستان سعودی، تمام شروط صندوق بین المللی را انجام داده است.

او بدون اشاره به اینکه بیجینگ و ریاض چه نوع کمکی برای رسیدن به توافق ارائه کرده‌اند، گفت: «بدون حمایت آنها، این کار صورت نمی‌گرفت.»

پاکستان ده ها سال است که با چرخه های اقتصادی رشد و رکود دست و پنجه نرم می‌کند.

طبق اطلاعات صندوق بین المللی پول، در حال حاضر پاکستان پنجمین قرضدار بزرگ این نهاد است و از آن ۶.۲۸ میلیارد دالر قرضدار است.

پاکستان در حالی حاضر طولانی ترین بحران اقتصادی را تجربه می‌کند. این کشور در این اواخر شاهد بالاترین نرخ تورم بوده است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

رویترز: روسیه پروژه ساخت طیاره بدون سرنشین جنگی در چین دارد

وزارت خارجه ایالات متحده و دولت اوکراین به درخواست‌های مکرر رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

Published

on

رویترز به نقل از منابع امنیتی ادعا کرده است که روسیه در چین درحال ساخت طیاره بدون سرنشین جنگی است.

رویترز به نقل از دو منبع از یک سازمان اطلاعاتی اروپایی مدعی شده است که روسیه یک برنامه تسلیحاتی در چین برای توسعه و تولید طیاره‌های بدون سرنشین تهاجمی دوربرد برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ایجاد کرده است.

براساس این گزارش یکی از شرکت‌های تابعه شرکت تسلیحاتی دولتی روسیه به نام «IEMZ کوپول» درحال ساخت و توسعه یک مدل طیاره بدون سرنشین جدید به نام «گارپیا3» در چین است. این پهپاد می تواند حدود 2000 کیلومتر را با بار 50 کیلوگرمی طی کند.

در همین حال چین به رویترز گفت که از چنین پروژه‌ای اطلاعی ندارد و افزود که این کشور تدابیر سختگیرانه‌ای بر صادرات طیاره‌های بدون سرنشین دارد. اما این گزارش مدعی است شرکت کوپول هفت طیاره بدون سرنشین نظامی ساخت چین، از جمله دو طیاره‌ی گارپیا۳ را در مقر خود در شهر ایژفسک روسیه تحویل گرفته است.

این درحالیست گه هم روسیه و هم اوکراین به شدت بر توسعه طیاره‌های بدون سرنشین برای ضربه زدن به زیرساخت‌های یکدیگر رقابت دارند.

در همین رابطه وزارت خارجه ایالات متحده و دولت اوکراین به درخواست‌های مکرر رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!