Connect with us

جهان

حمله اسرائیل بر یک مکتب در غزه ۱۶ کشته برجای گذاشت

ایمن العتونه، یکی از شاهدان صحنه گفت که در میان کشته شدگان کودکانی را دیده است.

منتشر شده

در

وزارت صحت فلسطین اعلام کرده که در پی حمله اسرائیل بر یک مکتب در مرکز غزه که خانواده‌های بیجاشده فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، ۱۶ نفر جان باختند.

به گزارش رویترز، وزارت صحت گفته است که در حمله روز شنبه بر این مکتب در النصیرات بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اردوی اسرائیل اعلام کرده که قبل از هدف قرار دادن افراد مسلحی که از این مکان به عنوان مخفیگاه برای طراحی و اجرای حملات علیه سربازان استفاده می‌کردند، اقدامات احتیاطی را برای به حداقل رساندن خطر برای غیرنظامیان انجام داده بود. حماس حضور افرادش در این مکان را تکذیب کرد.

ایمن العتونه، یکی از شاهدان صحنه گفت که در میان کشته شدگان کودکانی را دیده است.

 او گفت: «ما سریعاً به اینجا آمدیم تا منطقه هدف قرار گرفته را ببینیم، اجساد بچه‌ها را دیدیم که تکه تکه شده بودند، اینجا یک میدان بازی است.»

سخنگوی اداره حالات اضطرار غزه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان ممکن است افزایش یابد، زیرا وضعیت بسیاری از مجروحان وخیم است.

او گفت که این حمله نشان داد که هیچ مکانی در این منطقه برای خانواده هایی که خانه های خود را ترک می کنند و به دنبال سرپناه هستند، امن نیست.

النصیرات، یکی از هشت کمپ تاریخی آوارگان نوار غزه، روز شنبه محل بمباران شدید اسرائیل بود. به گفته داکتران، حمله هوایی پیشتر به خانه‌ای در این کمپ حداقل ۱۰ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت.

وزارت صحت در غزه در تازه ترین معلومات روزانه خود از کشته‌شدگان جنگ نزدیک به ۹ ماهه غزه، اعلام کرد که حملات اسرائیل در سراسر این منطقه در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۲۹ فلسطینی را کشته و ۱۰۰ نفر دیگر را زخمی کرده‌ است.

به گفته دفتر رسانه‌های حکومت غزه به رهبری حماس، در میان کشته شدگان حملات هوایی جداگانه در روز شنبه، پنج خبرنگار محلی نیز وجود داشتند که تعداد خبرنگاران کشته شده از هفتم اکتوبر را به ۱۵۸ تن افزایش داد.

مقامات صحی غزه می‌گویند بیش از ۳۸ هزار فلسطینی در حملات اسرائیل از هفتم اکتوبر سال گذشته تا کنون کشته شده اند.

اسرائیل ۳۲۳ سرباز خود را در غزه از دست داده است.

 

جهان

امریکا به لبنان ۱۵۷ میلیون دالر کمک می‌کند

Published

on

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که این کشور نزدیک به ۱۵۷ میلیون دالر کمک بشردوستانه برای حمایت از مردم لبنان و منطقه درپی تشدید بحران ناشی از جنگ ارائه می‌کند.

وزارت خارجه امریکا با نشر بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شده، گفته است: «این بودجه به نیازهای جدید و موجود بیجا‌شدگان داخلی و جمعیت پناهندگان در داخل لبنان و جوامعی که میزبان آنها هستند، رسیدگی می‌کند. این کمک‌ها همچنان از کسانی که به سوریه گریخته‌اند، حمایت خواهد کرد.»

Continue Reading

جهان

رئیس جمهور امریکا می‌گوید «جنگ همه‌ جانبه» در شرق میانه رخ نخواهد داد

هنگامی که از بایدن پرسیده شد که او چقدر اعتماد دارد که از جنگ همه جانبه می‌تواند جلوگیری شود، او گفت: «چقدر اعتماد دارید که باران نخواهد بارید؟ ببینید، من باور ندارم که یک جنگ همه جانبه اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.»

Published

on

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که او به این باور نیست یک «جنگ همه جانبه» در شرق میانه اتفاق خواهد افتاد. این در حالیست که اسرائیل در پی بزرگترین حمله تهران، از انتقام جویی هشدار داده است.

با این حال، بایدن گفت که برای جلوگیری از جنگ در شرق میانه باید کارهای بیشتری انجام شود. اردوی اسرائیل در نبرد خود علیه گروه مسلح حزب الله لبنان، با حملات هوایی جدید بیروت را مورد حمله قرار داده است.

هنگامی که از بایدن پرسیده شد که او چقدر اعتماد دارد که از جنگ همه جانبه می‌تواند جلوگیری شود، او گفت: «چقدر اعتماد دارید که باران نخواهد بارید؟ ببینید، من باور ندارم که یک جنگ همه جانبه اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.»

وی افزود: «مگر هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام داد، هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام داد.»

در حالی‌که ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر متحدین خواستار آتش بس فوری ۲۱ روزه در منازعه اسرائیل و لبنان شده اند، بایدن گفت که ایالات متحده با اسرائیل در مورد گزینه های آن برای پاسخ به حمله تهران که شامل حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران است، بحث می‌کند.

بایدن به خبرنگاران گفت: «ما در مورد آن بحث می کنیم.»

اظهارات وی قیمت‌ جهانی نفت را افزایش داد و تنش فزاینده در شرق میانه سبب نگرانی تاجران در مورد اختلالات احتمالی در عرضه شده است.

با این حال، بایدن اضافه کرد: «امروز هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.»

روز چهارشنبه، رئیس جمهور امریکا گفت که از هیچ حمله اسرائیل به پایگاه های هسته‌ای ایران حمایت نخواهد کرد.

روز پنجشنبه، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد به سی ان ان گفت که کشورش «گزینه های زیادی» برای انتقام جویی دارد و «به زودی» قدرت خود را به تهران نشان خواهد داد.

یک مقام ایالات متحده گفت که واشنگتن باور ندارد که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته است که چگونه به ایران پاسخ دهد.

Continue Reading

جهان

در حملات تازه اسراییل بر غزه، ۳۷ نفر کشته شده‌اند

مقام‌های صحی فلسطین می‌گویند که کمپ‌های مهاجران در این حمله‌ها هدف قرار گرفته‌اند که در میان قربانیان، زنان و کودکان نیز شامل‌اند.

Published

on

خبرگزاری رویترز به قول از نیروهای اسراییلی گزارش داده است که در این حمله‌ها، مراکز مربوط به حماس هدف قرار گرفته‌اند.

در همین حال، مقام‌های صحی فلسطین می‌گویند که کمپ‌های مهاجران در این حمله‌ها هدف قرار گرفته‌اند که در میان قربانیان، زنان و کودکان نیز شامل‌اند.

اسراییل حماس را به استفاده از مردم و تاسیسات ملکی برای مقاصد نظامی متهم کرد که حماس آن را رد کرده است.

مقام‌های صحی گفتند که بعداً روز سه شنبه، دو حمله جداگانه اسراییلی پنج فلسطینی را در رفح در نوار غزه جنوبی و در حومه زیتون شهر غزه هدف قرار دادند.

مقام‌های صحی افزودند که در خان یونس نیز شش فلسطینی در یک حمله هوایی اسراییل بالای یک خیمه که در آن بیجا شده‌گان زندگی میکردند کشته شدند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!