Connect with us

اخبار ساحوی

اسرائیل دفتر مرکزی استخبارات حزب الله را در لبنان هدف قرار داد؛ ایران می‌گوید عقب نشینی نمی‌کند

علی فدوی، معاون سپاه پاسداران روز جمعه گفت که اگر اسرائیل بر ایران حمله کند، تهران تاسیسات انرژی و گاز اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

منتشر شده

در

اسرائیل اعلام کرده که دفتر مرکزی استخبارات حزب الله را در بیروت هدف قرار داده و در حال بررسی خسارات پس از یک رشته حملات بر افراد برجسته این گروه است.

اسرائیل در واکنش به حمله راکتی بالستیک ایران روز سه شنبه، در حال بررسی گزینه ها برای پاسخ دهی است، حمله‌ای که ایران آن را در واکنش به اقدام نظامی اسرائیل در لبنان انجام داده است.

به گزارش رویترز، در حالی که اسرائیل اهداف خود را برای عقب راندن شبه نظامیان حزب الله در لبنان و از بین بردن متحد آن حماس در غزه دنبال می‌کند، قیمت نفت به دلیل احتمال حمله بر تاسیسات نفتی ایران افزایش یافته است.

گفته می‌شود حمله هوایی به بیروت جانشین احتمالی رهبر حزب الله تحت حمایت ایران، سید حسن نصرالله را که یک هفته قبل توسط اسرائیل کشته شده بود، هدف قرار داده است .

سرنوشت هاشم صفی الدین مشخص نیست و نه اسرائیل و نه حزب الله هیچ نظری در این مورد ارائه نکرده اند.

رویترز گزارش داده است که یک انفجار اوایل روز شنبه در حومه‌های جنوبی بیروت شنیده شد. اردوی اسرائیل سه هشدار را برای باشندگان صادر کرد تا فوراً ساحه را ترک کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه گفت که اگر او در جای اسرائیل باشد، در مورد بدیل‌های حمله بر تاسیسات نفتی ایران فکر خواهد کرد. وی افزود که او فکر می‌کند اسرائیل هنوز به این نتیجه نرسیده است که چگونه به ایران پاسخ دهد.

حکومت لبنان می‌گوید که در یک سال گذشته بیش از دو هزار نفر در این کشور کشته شده اند که بیشتر موارد در دو هفته گذشته رخ داده است.

علاوه بر این، بیش از ۱.۲ میلیون لبنانی آواره شده اند.

سخنگوی ملل متحد ستیفن دوجاریک تلفات غیرنظامیان را «کاملا غیرقابل قبول» خوانده است.

حکومت لبنان با اشاره به کشته شدن ده‌ها زن و کودک، اسرائیل را متهم به هدف قرار دادن غیرنظامیان کرده است.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران در سخنرانی نماز جمعه خود گفت که ایران و متحدان منطقه‌ای آن عقب نشینی نخواهند کرد.

خامنه ای گفت که مخالفان اسرائیل در منطقه باید «تلاش‌ها و توانایی های خود را دو برابر کنند... و در مقابل دشمن متجاوز مقاومت کنند،»

او حمله ایران به اسرائیل را قانونی و مشروع خواند.

در همین حال، علی فدوی، معاون سپاه پاسداران روز جمعه گفت که اگر اسرائیل بر ایران حمله کند، تهران تاسیسات انرژی و گاز اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

 

اخبار ساحوی

پاکستان برای جلوگیری از تظاهرات حامیان عمران خان در پایتخت، جاده‌ها را بست و خدمات مخابراتی را قطع کرد

به گفته مقامات، کانتینرها برای مسدود کردن نقاط ورودی و خروجی اسلام آباد جابجا شده است. تعداد زیادی از نیروهای پولیس نیز در جاده ها مستقر شده اند.

Published

on

مقامات پاکستانی روز جمعه برای جلوگیری از تظاهرات حامیان عمران خان، صدر اعظم پیشین زندانی این کشور، جاده‌ها را در پایتخت، اسلام آباد، بستند و خدمات مخابراتی را قطع کردند.

رویترز گزارش داده است که این تظاهرات به هدف رهایی عمران خان و تحریک علیه دولت ائتلافی حاکم برگزار می‌شود، حکومتی که حزب تحریک انصاف پاکستان آن را غیر مشروع می‌داند زیرا به گفته آن در نتیجه انتخابات مملو از تقلب به میان آمده است.

به گفته مقامات، کانتینرها برای مسدود کردن نقاط ورودی و خروجی اسلام آباد جابجا شده است. تعداد زیادی از نیروهای پولیس نیز در جاده ها مستقر شده اند.

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان ناوقت روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «اگر کسی قصد حمله به اسلام آباد را داشته باشد، ما اجازه نمی دهیم که این اتفاق بیفتد.»

او از حزب خان خواست تا تظاهرات را به تاریخ های بعدی به تعویق بیندازد تا از مختل شدن آمادگی های اسلام آباد برای میزبانی یک جلسه سازمان همکاری شانگهای  در پانزدهم و شانزدهم اکتوبر جلوگیری گردد.

نقوی گفت که انور ابراهیم، صدر اعظم مالیزیا در حال بازدید از اسلام آباد است و به دنبال آن یک هیئت بلندپایه عربستان سعودی و لی کیانگ، صدر اعظم چین نیز سفر خواهند کرد.

در بیانیه روز جمعه، پولیس اسلام آباد هشدار داد که علیه هر کسی که تلاش کند آرامش را در پایتخت برهم بزند، اقدام خواهد کرد و افزود که هرگونه تجمع ممنوع شده است.

مکاتب رخصت و خدمات موبایل در اسلام آباد و شهر مجاور آن راولپندی قطع شده است.

 

 

Continue Reading

اخبار ساحوی

یک شهروند امریکایی در حمله هوایی اسرائیل در لبنان کشته شد

نادین جواد، دختر کامل احمد جواد گفته است که پدرش «در جریان تلاش برای نجات افراد بیگناه» روز سه شنبه در حمله اسرائیل در لبنان جان باخت.

Published

on

رویترز گزارش داده که یک شهروند امریکایی در حمله هوایی اسرائیل در لبنان جان باخته است.

دفتر رشیده طلیب، عضو مجلس نمایندگان امریکا گفته است که با خانواده فرد کشته شده به نام کامل احمد جواد در تماس است.

نادین جواد، دختر کامل احمد جواد گفته است که پدرش «در جریان تلاش برای نجات افراد بیگناه» روز سه شنبه در حمله اسرائیل در لبنان جان باخت.

وی افزود که پدرش در نزدیکی یک شفاخانه به کهن سالان و افراد معلول کمک می‌کرد.

در همین حال، سخنگوی قصر سفید روز چهارشنبه نسبت به مرگ احمد جواد ابراز تاسف و با خانواده وی ابراز همدردی کرد.

حملات اخیر اسرائیل در لبنان صدها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته و بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده است. اسرائیل می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب‌الله تحت حمایت ایران را هدف قرار می‌دهد.

Continue Reading

اخبار ساحوی

ایران با ده‌ها موشک بالستیک بر اسراییل حمله کرد

ساعتی پس از این حمله صدراعظم اسراییل، در یک نوار تصویری گفت که ایران تاوان این حملاتش را خواهد پرداخت.

Published

on

مقام‌های نظامی ایران گفته اند که در این حمله پایگاه‌های نظامی اسراییل، مورد هدف قرار گرفته اند و هرگاه اسراییل اقدام متقابل انجام دهد با حمله‌های شدیدتری روبه ور خواهد شد.

ایران سه شنبه شب، ده‌ها موشک بالستیک را به سوی اسراییل پرتاب کرد، موشک‌های که به گفته‌ای مقام‌های ایرانی نود درصد آن به خاک اسراییل اصابت کرده و سه پایگاه نظامی را هدف قرار داده اند.

ساعتی پس از این حمله صدراعظم اسراییل، در یک نوار تصویری گفت که ایران تاوان این حملاتش را خواهد پرداخت.

بنامین نتنایاهو، صدراعظم اسراییل گفته است که: «ایران امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد و تاوان آن را خواهد پرداخت. حکومت ایران عزم ما برای دفاع از خود و انتقام‌گیری از دشمنان مان را درک نمی‌کند هرکس به ما حمله کند، ما به او حمله خواهیم کرد.»

اکثر کشورهای غربی این حمله‌ای ایران را محکوم کرده و گفتند که نباید این حمله‌ها ادامه یابد. در لحظات نخست حمله، رییس جمهور امریکا به نیروهای امریکایی مستقر در خاور میانه گفته که راکت‌ها را ره‌گیری کنند. چنانچه مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید که حمله غیر موثر بوده و شکست داده است.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفته است که: «آنچه که به طور خلاصه می‌توانم بگویم این است که این حمله به نظر غیر موثر بوده و شکست داده شده به خاطر مسلکی بودن نیروهای مسلح اسراییل بود و به خاطر هماهنگی‌های نظامی که پیشاپیش این حمله صورت گرفت.»

از سویی دیگر، امارت اسلامی حمله‌های اسراییل بر لبنان، فلسطین، عراق ، و سوریه را به شدت نکوهش کرده و از جامعه جهانی خواسته است که برای حل اساسی این مشکل تصیم قاطع بگیرند.

درهمین حال، در یک تیراندازی دیگر شب گذشته در اسراییل شش تن کشته شدند و چندین تن دیگر زخمی شدند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!