Connect with us

رویداد های اخیر

مقام ایران: تا پایان سال جاری دو میلیون مهاجر فاقد اسناد قانونی را اخراج می‌کنیم

بر اساس معلومات رسانه‌های دولتی ایران، افغان‌ها۹۰ درصد شهروندان خارجی مقیم این کشور را تشکیل می‌دهند که اکثر آنان بدون داشتن مدارک معتبر سفر و اقامت وارد آن کشور می‌شوند.

منتشر شده

در

احمد رضا رادان، قوماندان عمومی نیروی انتظامی ایران، بار دیگر بر اخراج اجباری مهاجران از آن کشور تاکید کرده و گفته است که تا پایان سال جاری خورشیدی، قرار است دو میلیون مهاجر فاقد مدرک را از ایران اخراج کنند.

رادان در مصاحبه با یکی از تلویزیون‌های ایران به مهاجرانی که فاقد مدارک قانونی اند، مهلت داد تا پایان سال جاری به کشورهای شان بازگردند.

او افزود: «ما بیش از ۵۰۰هزار نفر را بازداشت و اخراج کرده‌ ایم. بر اساس این تلاش‌ها، بیش از ۲۵۰هزار مهاجر دیگر به خواست خودشان (داوطلبانه) از مرزها بیرون شده‌ اند که شمار مجموعی آنان، به ۷۵۰هزار نفر می‌رسد. ما قطعاً این کار را انجام می‌دهیم و به مردم نیز گفته ایم... کار دادن به مهاجران و کرایه دادن خانه‌ به آن‌ها جرم است.»

بر اساس معلومات رسانه‌های دولتی ایران، افغان‌ها۹۰ درصد شهروندان خارجی مقیم این کشور را تشکیل می‌دهند که اکثر آنان بدون داشتن مدارک معتبر سفر و اقامت وارد آن کشور می‌شوند.

اخیراً اسکندر مومنی، وزیر داخله ایران، گفت که موضوع اخراج مهاجران فاقد مدرک اقامت "اولویت" است و به گفته او، ایران دیگر امکان پذیرش آنان وجود ندارد.

بر بنیاد آمار ملل متحد، از سال ۲۰۲۲ تا اکنون نزدیک به هشت میلیون شهروند افغانستان کشورشان را ترک کرده اند که از این تعداد ۸۵ درصد به کشورهای همسایه، عمدتاً ایران و نزدیک به یک میلیون آنان به اروپا رفته اند.

مقام‌های ایرانی ادعا کرده‌ اند که حدود شش میلیون مهاجر افغان در ایران اقامت دارند، اما ارقام کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان نشان می‌دهد که در حال حاضر ۴.۵ میلیون مهاجر افغان با اسناد قانونی مهاجرت، ویزۀ درازمدت اقامت و همچنان فاقد هرگونه اسناد قانونی در ایران زندگی‌ می‌کنند.

در تازه‌ ترین مورد، سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان (IOM) با نشر گزارشی از افزایش اخراج اجباری و برگشت مهاجران افغان از ایران خبر داده و گفت که تنها در ماه گذشته میلادی، ۲۳۰هزار مهاجر به کشورشان برگشته اند.

این اداره ملل متحد به تاریخ ۱۲ میزان گفت که بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که برگشت و اخراج مهاجران افغان از ایران در مقایسه با هر زمان دیگر افزایش یافته است.

با وجود افزایش برگشت مهاجران از ایران و پاکستان و آزار و اذیت آنان توسط پولیس این دو کشور، بررسی‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که شمار افغان‌های که به ایران و پاکستان مهاجرت می‌کنند، دو برابر افراد برگشت کننده اند.

بر بنیاد معلومات ملل متحد تنها در هفته آخر ماه سپتمبر نزدیک به ۹۶هزار شهروند افغانستان وارد خاک ایران و پاکستان شده و به این کشورها مهاجر شده‌ اند.

رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا می‌گوید امسال به چهار میلیون تن در افغانستان پول نقد کمک کرده است

برنامه جهانی غذا ماه اسد ۱۴۰۳ اعلام کرد که دست‌کم ۱۲ میلیون نفر از مردم افغانستان نمی‌دانند وعده غذایی بعدی آن‌ها از کجا فراهم خواهد شد.

Published

on

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که در سال جاری نزدیک به چهار میلیون تن در افغانستان از این سازمان پول نقد دریافت کرده‌اند. این نهاد سازمان ملل روز یک‌شنبه (۱۵ میزان) در صفحه ایکس نوشته است که نیمی از آن‌ها زنان بودند.

مقدار پول نقد کمک شده به این افراد اعلام نشده است.

با این حال برنامه جهانی غذا گفته است پول نقد کمک شده این توانایی را به افراد می‌دهد تا آن‌ها برای آنچه خانواده‌شان بیشتر نیاز دارند خرج کنند.

برنامه جهانی غذا ماه اسد ۱۴۰۳ اعلام کرد که دست‌کم ۱۲ میلیون نفر از مردم افغانستان نمی‌دانند وعده غذایی بعدی آن‌ها از کجا فراهم خواهد شد. این سازمان هشدار داد که چهار میلیون کودک شیرخوار و مادران باردار به سوءتغذیه دچار هستند.

این سازمان هفته گذشته نیز گفته بود بسیاری از کودکان افغان فقط با خوردن نان و چای زنده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بنیاد بیات بخش اطفال شفاخانه حوزوی هرات را کاملاً بازسازی کرده است

تنها در بخش اطفال این شفاخانه روزانه تا هشتصد مریض مراجعه می‌کنند، بناء این بخش از شفاخانه به همکاری مالی بنیاد بیات بازسازی شده و حالا آماده تجهیز می‌باشد.

Published

on

مسوولان بنیاد بیات در غرب کشور می‌گویند که بخش اطفال شفاخانه حوزوی هرات که دارای ۲۵ اتاق می‌باشد، بازسازی و رنگ آمیزی شده است.

مسوولان محلی در این ولایت از کمک بنیاد بیات به شفاخانه حوزوی هرات استقبال کرده خواهان همکاری های بیشتر در قسمت تجهیز بخش های مختلف این شفاخانه هستند.

سید نور احمد شاه، نماینده بنیاد بیات در حوزه غرب کشور گفت: «چنانچه معلوم است، بنیاد بیات در سراسر افغانستان کارهای خیریه انجام داده است؛ مانند کمک به زلزله زدگان در هرات و فعال شدن یک سایت مخابراتی از سوی افغان بیسیم. همین گونه در سایر ولایات نیز هنگام حوادث طبیعی، کمک رسانی به مردم صورت گرفته است.»

با این حال، مسوولان محلی در مراسم گشایش بخش اطفال این شفاخانه گفتند که میزان مراجعه مریضان به این شفاخانه خیلی زیاد است و بازسازی بخش اطفال شفاخانه حوزوی این ولایت می‌تواند مشکلات آنها را در قسمت کمبود جای تا اندازه‌ای رفع بسازد، اما نیازمندی این شفاخانه بخاطر تداوی مریضان زیاد می‌باشد.

حیات الله مهاجر فراهی، سرپرست معاونیت ولایت هرات گفت: «از بنیاد بیات یک جهان تشکر که در این بخش همکاری کرد و با آن مشکلات اطفال هموطنان ما تا حدی حل شد.»

داکتران در این شفاخانه گفتند که بخش‌های مختلف شفاخانه حوزوی این ولایت نیاز به ترمیم و بازسازی دارد و به دلیل مراجعه زیاد مریضان، جای کافی وجود ندارد. تنها در بخش اطفال این شفاخانه روزانه تا هشتصد مریض مراجعه می‌کنند، بناء این بخش از شفاخانه به همکاری مالی بنیاد بیات بازسازی شده و حالا آماده تجهیز می‌باشد.

غلام احمد حنفی، معاون ریاست صحت عامه هرات گفت: «بر اساس تفاهماتی که به وجود آمده بود، بنیاد محترم بیات لیلیه انستیتوت علوم صحی هرات را موقتاً به دسترس شفاخانه اطفال گذاشت و چند اتاق آن را رنگ آمیزی و ترمیم کرد تا بتواند بار سنگین مریضان اطفال را از دیگر بخش ها کم بسازد.»

میرویس عابدی، مسوول بخش اطفال شفاخانه حوزوی هرات گفت: «بر اساس بررسی هایی که ما قبلاً در این بخش لیلیه کردیم، ظرفیت حدود ۵۰ مریض را دارد. اگر بتوانیم در هر اتاق دو طفل را جابجا بکنیم، ان شاءالله می‌تواند به صورت موقت مشکلات مریضان ما را مرفوع بسازد تا اینکه ما یک شفاخانه کمپلکس برای این زون داشته باشیم، چون هرات یک شهر مرزی است و از ولایات همجوار مثل فراه، غور و حتی نیمروز و قلعه نو مریض داریم.»

بنیاد بیات همواره در بخش‌های مختلف به ویژه کمک‌های بشردوستانه در حوزه غرب کشور همکاری لازم را داشته است. مردم در این حوزه خواهان تداوم این همکاری‌ها می‌باشند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی خواستار مذاکره بین حکومت و مخالفان سیاسی در پاکستان شد

آقای بلخی گفت که امارت اسلامی وضعیت پاکستان را از نزدیک دنبال می‌کند و امیدوار است که حکومت پاکستان و ادارات تاثیرگذار آن رفتار معقول و واقع بینانه در قبال نارضایتی فزاینده داشته باشد.

Published

on

سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان گفته است که تنش میان حکومت و مخالفان سیاسی در پاکستان به سطح نگران کننده رسیده است و می‌تواند بر تمام منطقه تاثیر منفی داشته باشد.

عبدالقهار بلخی در بیانیه‌ای در صفحه ایکس خود گفته است که بهترین راه برای براورده ساختن «خواسته‌های مشروع مردم» مذاکره و تفاهم است.

او خاطر نشان کرد که حوادث اخیر ثابت کرده است که امتناع از مذاکره مسئله را پیچیده می‌سازد.

آقای بلخی گفت که امارت اسلامی وضعیت پاکستان را از نزدیک دنبال می‌کند و امیدوار است که حکومت پاکستان و ادارات تاثیرگذار آن رفتار معقول و واقع بینانه در قبال نارضایتی فزاینده داشته باشد.

اخیراً هواداران عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان که در زندان بسر می‌برد، تظاهرات ضد حکومتی برگزار کرده اند که به خشونت کشیده شده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!