Connect with us

رویداد های اخیر

مسوولان: اکنون تمام فعالیت‌های وزارت داخله براساس پلان استراتیژیک تنظیم و مدیریت می‌شود

به گفته وزارت داخله، مقدار ۳۴۴ کیلوگرام مواد مخدر، بیش از یک کیلو گرام طلا نیز کشف و بدست آمده و در پیوند به آن ۵۹۱ تن بازداشت شده است.

منتشر شده

در

مسوولان وزارت امور داخله روز سه‌شنبه (۶سنبله) در نشست ارایه دستاوردهای یک ساله گفته‌اند که اکنون تمام فعالیت‌های این وزارت برمبنای پلان استراتیژیک تنظیم و مدیریت می‌شود.

این مسوولان نیز گفته‌اند که پس از چهار دهه، افغانستان برای نخستین‌بار شاهد امنیت سرتاسری بوده و مردم در فضای مصئون و مطمئن زند‌گی نموده و با خیال راحت از یک ولایت به ولایت دیگر رفت‌وآمد می‌کنند.

آنان افزوده‌اند که فرمان‌های رهبر امارت اسلامی، تصامیم محاکم و هدایات رهبری وزارت به منظور تامین امنیت و نظم عامه به اسرع وقت تنفیذ و عملی شده است.

به گفته آنان، از اثر سعی و تلاش نیروی‌های امنیتی کشور، میزان جرایم در سطح کشور ۳۰ درصد کاهش یافته است.

این مسوولان تصریح نموده که طی یک سال اخیر، به تعداد ۳۸ واقعه اختطاف اطلاع داده شده و نیروی‌های امنیتی مجموعاً ۲۵۰ مورد عملیات را علیه اختطاف‌چیان راه اندازی کرده‌اند که در نتیجه، ۷۶ آدم‌ربا بازداشت و ۳۴ تن دیگر در نتیجه درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

آنان علاوه کرده‌اند که از اثر سعی و تلاش پیگیر پولیس ملی طی یک سال گذشته، مجالس و مراسم بزرگ مذهبی، ملی و مناسبتی در کشور در امنیت کامل برگزار شده که در آن عده کثیری از مردم با اطمینان خاطر اشتراک ورزیده‌اند.

به گفته آنان، تامین امنیت پروژه‌های اقتصادی و انکشافی، زمینه سازی برای سرمایه‌گذاری، ارزیابی و ثبت خطوط سرحدی کشور، تسهیل ارائه خدمات به مردم و انکشاف متوازن از دستاوردهای عمده طی یک سال اخیر می‌باشد. چنانچه طی یک سال اخیر، به تعداد ۷۰ پروژه زیربنایی توسط پولیس ملی محافظت شده است.

وزارت داخله گفته است که در خصوص مسلکی سازی و تقویت نیروی‌های امنیتی گام‌های اساسی برداشته شده، مراکز تعلیمی پولیس ملی بیشتر تجهیز گردیده و پولیس ملی اکنون توانایی دفع هرنوع اهداف و پلان‌های عناصر شریر را دارد.

براساس خبرنامه وزارت داخله، در یک سال گذشته، ۴۵۰ محصل از برنامه‌های کمیساری و داخل خدمت به سویه لیسانس فارغ گردیده، ۶۷۳ تن مشمول ۳۲۵ تن از طبقه اناث در برنامه‌های ارتقای ظرفیت شرکت ورزیده، ۲۴ هزار تن تعلیمات اساسی، اختصاصی و ساتنمنی را فرا گرفته و هم اکنون ۳۲ هزار تن دیگر مصروف فراگیری تعلیمات می‌باشند.

همچنان در جریان یک سال اخیر، ۲۰۵۱۵ تن در بست‌های افسری و ۱۵ هزار و ۶۰ تن در بست‌های ساتنمنی گماشته شده، و همچنان به تعداد ۳۵۵۸۴ سرباز جلب و جذب شده است.

به گفته وزارت داخله، با صدور فرمان رهبر امارت اسلامی اقدامات جدی برای محو کشت، تولید، قاچاق و استعمال مواد مخدر روی دست گرفته شده و نیز محو این پدیده به صفر تقرب پیدا کرده است. برعلاوه، مزارع کوکنار در سطح کشور از بین برده شده، معتادان تحت معالجه قرار گرفته و با عاملان این پدیده برخورد جدی و قانونی صورت گرفته است.

مسوولان بیان نموده‌اند که طی یک سال اخیر، مقدار ۳۶۴۳ تن مواد مخدر کشف و بدست آمده، ۷۹۰ کارخانه تولید و پروسس مواد مخدر، مشروبات الکولی و تابلیت‌های نشه‌آور از بین برده شده، ۱۰۵۶۴ مظنون باداشت، ۲۷۸۹۱ معتاد به مراکز درمانی معرفی شده و ۱۷۶۵۱ هکتار زمین از کشت کوکنار پاک سازی شده است.

آنان بیان داشتند که سال گذشته، از قاچاق ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار دالر، ۸۴۵ هزار یورو، ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال سعودی و مبلغ ۱۰۰ هزار درهم در میادین هوایی کشور جلوگیری شده است. برعلاوه، مقدار ۳۴۴ کیلوگرام مواد مخدر، بیش از یک کیلو گرام طلا نیز کشف و بدست آمده و در پیوند به آن ۵۹۱ تن بازداشت شده است.

به گفته آنان، ارائه خدمات از قبیل توزیع پاسپورت و اسناد ترافیکی، رسیدگی به متضررین حوادث طبیعی، کاهش میزان جرایم، و قانونمند ساختن حمل سلاح و وسایط از اقدامات مهم این وزارت طی یک سال اخیر می‌باشد. چنانچه طی یک سال اخیر، مجموعاً ۱ میلیون و ۷۴۵ هزار جلد پاسپورت به متقاضیان توزیع شده است. برعلاوه، به تعداد ۵۰۰ هزار واسطه نقلیه اشترنگ راسته ثبت سیستم شده، که از این جمله برای ۲۵۰ هزار عراده پلیت موقت توزیع گردیده و روند توزیع پلیت موقت همچنان ادامه دارد.

به گفته مسوولان، سال گذشته به رهبری رهبر امارت اسلامی نشست هماهنگی میان مسوولان ادارات مرکزی و ولایتی به هدف بررسی مشکلات، تقویت حکومتداری محلی، عرضه خدمات بهتر و تامین هماهنگی لازم با مردم برگزار شده بود.

رویداد های اخیر

شورای امنیت سازمان ملل نشستی را در مورد افغانستان برگزار می‌کند

Published

on

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را فردا (چهارشنبه، ۲۸ سنبله) در مورد افغانستان برگزار می‌کند. در این نشست، قرار است رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه منشی عمومی سازمان ملل درباره افغانستان گزارش‌های خود را ارائه کند.

شورای امنیت سازمان ملل در اعلامیه‌ای گفته است: «به روز چهار شنبه، ۱۸ سپتمبر، یک نشست توجیهی باز و پس از آن رای‌زنی‌های در مورد افغانستان برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه و رئیس هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل متحد، توضیحاتی را ارائه کنند.»

پیش از برگزاری این نشست، سرمنشی سازمان ملل نیز گزارش سه ماهه اش را در مورد افغانستان منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که حوادث امنیتی نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته، محدودیت‌ها بر زنان بیشتر شده و همچنان بیش از ۲۴ میلیون تن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

در همین حال، امارت اسلامی انتظار دارد که در گزارش خانم اوتونبایوا واقعیت‌های افغانستان بازتاب داده شود.

امارت اسلامی پیش از این بارها از یوناما خواسته است که در گزارش‌های خود، واقعیت‌های موجود افغانستان را بازتاب دهد و از بزرگنمایی موضوعات کوچک خودداری کند.

از سویی دیگر، خانم اوتونبایوا گفته که تا ۳۰ اگست امسال، تنها ۲۴.۹ درصد از ۲.۹ میلیارد دالر مورد نیاز برای کمک به افغانستان تأمین شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت داخله با سفیر جاپان در کابل دیدار کرد

Published

on

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله با تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در کابل امروز (سه‌شنبه) دیدار کرده است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله گفته که در این دیدار، علاوه بر ابراز خرسندی از بهبود وضعیت امنیتی در کشور، کار گروهی با یوناما به منظور افزایش کمک‌های جاپان به افغانستان و مبارزه برضد مواد مخدر بحث و گفتگو شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت خارجه از آغاز کار دیپلوماتان امارت اسلامی در عمان خبر داد

Published

on

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که کار دیپلومات‌های امارت اسلامی در سفارت افغانستان در عمان آغاز شده است. ضیا احمد تکل گفته که فعالیت و خدمات سفارت افغانستان در شهر مسقط، پایتخت عمان از روز یکشنبه هفته‌ گذشته شروع شده است.

آقای تکل افزوده است که از سرگیری فعالیت‌های سفارت افغانستان با همکاری کشور میزبان نقش سازنده‌ای در تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی کابل و مسقط ایفا خواهد کرد.

از سویی دیگر، مأموریت ۱۲ ساله‌ سفیر ازبکستان در افغانستان پایان یافته است و تاشکند سفیر جدیدش را به افغانستان معرفی خواهد کرد.

یادگار خواجه شادمانوف، سفیر ازبکستان در افغانستان در واپسین دیدارش با عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس‌الوزرا گفته که در زمان مأموریت‌اش در افغانستان تلاش کرده است تا روابط دوجانبه در عرصه‌های گوناگون بیشتر تقویت و گسترش یابد.

آقای شادمانوف تأکید نموده که کشورش خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با افغانستان ‎‌است و تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستانی هم آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون به ‌ویژه در بخش استخراج معادن و انرژی در افغانستان ‌اند.

معاون اداری رئیس‌الوزرا نیز با تأکید بر گسترش روابط دوجانبه گفته است که افغانستان و ازبکستان رابطه کهن دارند. آقای حنفی این را هم گفته که امارت اسلامی با فراهم سازی تسهیلات لازم برای تاجران و سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های گوناگون در کشور استقبال می‌کند.

گفتنی است که دستاورد سفیر ازبکستان در افغانستان به خصوص در سه سال پسین امضای پنج قرارداد تجارتی و اقتصادی به ارزش بیش از ۲ میلیارد دالر امریکایی بود که چندی پیش با حضور مقام‌های ارشد دو کشور در کابل به امضا رسید.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!