Connect with us

ورزش

معاونیت سیاسی ریاست الوزرا قهرمانی تیم الف کریکت افغانستان را تبریک گفت

منتشر شده

در

معاونیت سیاسی ریاست‌الوزرا قهرمانی تیم ملی کریکت الف افغانستان در رقابت‌های جام تیم‌های نوظهور آسیا را برای شهروندان و بازیکنان کریکت کشور تبریک گفته و از بازیکنان این تیم به عنوان افتخار‌آفرینان یاد کرده است.

تیم ملی کریکت الف افغانستان روز گذشته (یک‌شنبه شب، ۶عقرب) در دیدار نهایی با شکست دادن تیم سریلانکا برای نخستین‌ بار قهرمان این رقابت‌ها شد.

ورزش

تیم کریکت الف افغانستان با شکست دادن سریلانکا برای اولین بار قهرمان جام جوانان آسیا شد

صدیق‌الله اتل که پنج بار بیش از ۵۰ دوش در این رقابت‌ها کسب کرده بود، به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌های قهرمانی کریکت جوانان آسیا شناخته شد.

Published

on

تیم ملی کریکت الف افغانستان روز یک‌شنبه (ششم عقرب) بازی نهایی جام جوانان کریکت آسیا را مقابل تیم سریلانکا بازی کرد و این تیم را با تفاوت ۷ ویکت شکست داد و برای نخستین بار جام قهرمانی آسیا را در این رقابت‌ها به دست آورد.

این مسابقه به میزبانی عمان برگزار شد. در ابتدا، تیم سریلانکا برنده قرعه شد و تصمیم به توپ‌زنی گرفت. سریلانکا در ۲۰آور با از دست دادن هفت ویکت، ۱۳۴ دوش را برای افغانستان هدف تعیین کرد.

تیم ملی کریکت الف افغانستان، با درخشش صدیق‌الله اتل، این هدف را در ۱۸.۱ آور و با از دست دادن سه ویکت تکمیل کرد و با تفاوت ۷ ویکت به پیروزی رسید.

صدیق‌الله اتل، مانند بازی‌های قبلی، در این مسابقه نیز درخشید و به تنهایی ۵۵ دوش کسب کرد، کریم جنت ۳۳ دوش، درویش رسولی، کاپیتان تیم افغانستان، ۲۴ دوش و محمد اسحق ۱۶ دوش به دست آورد.

در بخش توب‌اندازی، بلال سمیع سه ویکت سریلانکا را کسب کرد و الله‌محمد غضنفر نیز با گرفتن دو ویکت و دادن ۱۴ دوش، عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرد.

درهمین حال، صدیق‌الله اتل که پنج بار بیش از ۵۰ دوش در این رقابت‌ها کسب کرده بود، به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌های قهرمانی کریکت جوانان آسیا شناخته شد.

تیم ملی الف کریکت افغانستان از سال ۲۰۱۳ میلادی به این رقابت‌ها پوست. پیش از این، افغانستان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به مرحله نیمه‌نهایی رسیده بود، اما هرگز به قهرمانی دست نیافته بود.

با این پیروزی، افغانستان به جمع تیم‌هایی پیوست که در این تورنمنت به قهرمانی دست یافته‌اند. تاکنون تیم‌های پاکستان و سریلانکا دو بار و هند یک بار در این جام قهرمان شده‌اند.

Continue Reading

ورزش

رقابت‌های راهیابی به جام ملت‌های آسیا؛ تیم زیر ۱۷ سال افغانستان بنگله‌دیش را ۳- ۲ شکست داد

Afghanistan have qualified for the 2025 AFC U7 Asian Cup that will be held in Saudi Arabia in April next year.

Published

on

تیم فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۶ عقرب) در چهارمین بازی خود در رقابت‌های راهیابی به جام ملت‌های آسیا، سه بر دو بنگله دیش را شکست داد.

نیمه‌ اول این بازی دو بر یک به نفع بنگله دیش پایان یافت، اما در نیمه‌ دوم ملی‌پوشان افغانستان توانستند گول‌خورده را جبران کنند و گول‌های پیروزی را نیز به ثمر برسانند.

در بازی امروز یاسر صافی، میلاد نوری و آرش احمدی برای افغانستان گول زنی کردند.

تیم زیر ۱۷ سال افغانستان به‌عنوان تیم صدرنشین گروه خود به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۵ صعود کرده است.

این تیم در سه بازی قبلی خود فیلیپین، ماکائو و کمبودیا را شکست داده بود.

Continue Reading

ورزش

دیدار نهایی جام ملت‌های جوانان کرکت آسیا – افغانستان به مصاف سریلانکا می‌رود

دیدار نهایی جام ملت‌های جوانان کرکت آسیا – افغانستان به مصاف سریلانکا می‌رود

Published

on

بازیکنان تیم الف افغانستان در بازی‌های جام ملت‌های جوانان آسیا در برابر سریلانکا به میدان می‌روند.

این بازی روز یک‌شنبه (۶عقرب) ساعت ۰۵:۰۰ بعد از ظهر به وقت کابل، به میزبانی عمان برگزار می‌شود.

 گفتنی است که این بازی در مرحله دور نهایی این رقابت‌ها انجام می‌شود.

تیم الف کریکت کشور پیش از این در دور نیمه‌نهایی این بازی‌ها، هند را با تفاوت ۲۰ دوش شکست داد.

تیم الف کریکت افغانستان در مسابقات جام ایمرجینگ آسیا، به جز یک مسابقه، در همه بازی‌ها برنده شد و به مرحله نهایی راه یافت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!