Connect with us

رویداد های اخیر

کرن دیکر: در حال فراهم‌کردن کمک‌های عاجل به سیلاب‌زد‌گان افغانستان هستیم

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

کرن دیکر، سرپرست سفارت امریکا برای افغانستان با خانواده‌های که از اثر جاری‌شدن سیلاب‌ها در ولایات ننگرهار، کنر، لغمان و پنجشیر متأثر شده‌اند، ابراز همدردی و همبستگی کرده است.

خانم دیکر با نشر پیامی در شبکه ایکس گفته است: «وضعیت را تحت نظارت داریم و در حال فراهم‌نمودن کمک‌های اضطراری منجمله غذا، آب و سایر لوازم ضروری برای حمایت از نیازمندان هستیم.»

گفتنی است که بارندگی‌های شدید، سیلاب‌ها و طوفان‌ در چند روز گذشته در چندین ولایت افغانستان ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت معادن و پترولیم با مقامات ارشد ترکمنستان دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: )

هدایت الله بدری، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طی سفرش به ترکمنستان به طور جداگانه با وزیر امور خارجه، معاون کابینه، وزیر نفت و گاز، رئیس پروژه تاپی، رئیس صنعت و شهرسازی و رئیس اداره خط آهن آن کشور دیدار کرده است.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم اعلام کرده که آقای بدری در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان درباره تاپی، تاپ، خط آهن، فایبر نوری، نفت و گاز و معاملات تجارتی گفتگو کرده است.

آقای بدری همچنین در دیدار با وزیر نفت و گاز و رئیس پروژه تاپی؛ نظرات و پیشنهادات خود را در مورد نفت و گاز و پروژه تاپی در میان گذاشت.

در همین حال، وزیر صنعت و شهرسازی ترکمنستان برای استخراج معدن آهن ابراز علاقه‌مندی کرد و سرپرست وزارت معادن و پترولیم از همکاری همه جانبه در این زمینه اطمینان داد و همچنین پیشنهاد ساخت یک مجتمع مشترک در ولایت هرات را داد.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با رئیس اداره خط آهن ترکمنستان ضمن اشاره به اهمیت خط آهن، خواستار توسعه خط آهن به هرات و مزار شریف شد.

وی افزود که این کار نتنها برای افغانستان مهم است، بلکه برای کشورهای منطقه نیز یک خبر خوب می‌باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

عمران خان: در دوره حکومت من، امارت اسلامی آماده همکاری علیه تی‌تی‌پی بود

او گفت که پس از تحول سیاسی در افغانستان، پاکستان از امارت اسلامی خواست تا تی‌تی‌پی را از بین ببرد و امارت اسلامی آماده همکاری بود.

Published

on

(Last Updated On: )

عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان، گفته است که حکومت وی در مورد مسئله تروریزم با امارت اسلامی «ارتباط فعالانه» داشت و کابل آماده همکاری علیه تحریک طالبان پاکستان بود.

به گزارش روزنامه دان، آقای خان در گفتگو با خبرنگاران این ادعا را رد کرده که گویا حکومت وی تروریست‌ها را در پاکستان جا داده است.

او گفت که پس از تحول سیاسی در افغانستان، پاکستان از امارت اسلامی خواست تا تی‌تی‌پی را از بین ببرد و امارت اسلامی آماده همکاری بود.

مقام‌های پاکستانی همواره ادعا کرده اند که تی‌تی‌پی در افغانستان برای انجام حملات در پاکستان فعالیت می‌کند.

وزارت امور خارجه و اردوی پاکستان بارها از امارت اسلامی خواسته اند تا علیه تی‌تی‌پی اقدام کند.

امارت اسلامی اما این ادعا ها را رد کرده و گفته است که افغانستان مسوول «ناکامی امنیتی» پاکستان نیست.

Continue Reading

رویداد های اخیر

آلمان ۲۸ شهروند افغان را اخراج کرد

طبق گزارش، آلمان چندین ماه در این باره مذاکرات مخفی با قطر انجام داده بود.

Published

on

(Last Updated On: )

گزارش‌ها می‌رسانند که آلمان روند اخراج شهروندان افغانستان را که مجرم شناخته اند، آغاز کرده است و در اولین مورد، ۲۸ تن طی یک پرواز روز جمعه به کابل فرستاده شدند.

رویترز به نقل از مجله اشپیگل آلمان گزارش داده است که طیاره حامل ۲۸ شهروند افغان اوایل روز جمعه از شهر لایپزیگ آلمان به مقصد کابل پرواز کرد.

طبق گزارش، آلمان چندین ماه در این باره مذاکرات مخفی با قطر انجام داده بود.

حکومت آلمان در بیانیه‌ای از «شرکای منطقه‌ای کلیدی» خود برای همکاری شان سپاسگزاری کرده و گفته است که افراد بیشتری اخراج خواهند شد.

برلین بازگرداندن افغان‌ها را به کشور شان پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در سال ۲۰۲۱ متوقف کرده بود.

اما پس از کشته شدن یک سرباز پولیس توسط یک شهروند افغان در ماه جون، حکومت آلمان اعلام کرد که اخراج مهاجران افغان را که تهدید امنیتی ایجاد می‌نمایند، بررسی می‌کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!