Connect with us

جهان

مصر پیشنهاد آتش بس دو روزه در غزه را ارائه داده است

رئیس جمهوری مصر خاطرنشان کرد حجم مصایب فلسطینی‌ها در غزه بسیار بزرگ است به خصوص اینکه نوار غزه از حدود چهار ماه تحت محاصره است و گذرگاه رفح بین مصر و غزه نیز  بسته شده است.

منتشر شده

در

خبرگزاری رویترز روز یک‌شنبه (ششم عقرب) به نقل از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر گزارش داده است که قاهره پیشنهاد آتش بس دو روزه در غزه را برای تبادل چهار اسیر اسرائیلی و تعدادی اسیر فلسطینی ارائه داده است.

در گزارش آمده است که السیسی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالمجید تبون، همتای الجزایری خود در قاهره گفت: «مصر در روزهای گذشته تلاش کرده است تا ابتکاری را با هدف تغییر وضعیت و برقراری آتش بس دو روزه که طی آن چهار اسیر اسرائیلی با اسیران فلسطینی مبادله شوند، ارائه دهد.

وی افزود: «سپس ظرف ۱۰ روز مذاکراتی برای تکمیل رویه‌ها در نوار غزه انجام می‌شود که منجر به آتش بس کامل گردد.»

رئیس جمهوری مصر خاطرنشان کرد حجم مصایب فلسطینی‌ها در غزه بسیار بزرگ است به خصوص اینکه نوار غزه از حدود چهار ماه تحت محاصره است و گذرگاه رفح بین مصر و غزه نیز  بسته شده است.

السیسی ادامه داد: «منطقه به دلیل تداوم جنگ در غزه و لبنان و اوضاع لیبیا و سودان در معضر خطرات شدیدی است. بر سر برقراری آتش بس، وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و آزادی اسران اجماع عربی وجود دارد.»

السیسی تصریح نمود که: «مصر با شرکا و برادران خود به تلاش‌های خود با هدف دستیابی به توافق آتش بس ادامه می‌دهد و فلسطینیان در نوار غزه در معرض محاصره دشواری قرار دارند که به حد قحطی می‌رسد.»

وی با بیان اینکه مصر در مقابل هرگونه تلاشی برای جابجایی فلسطینی‌ها در خارج از نوار غزه ایستادگی می‌کند، زیرا این امر به نفع فلسطین نیست، افزود: «نوار غزه باید با وجود ویرانی‌های بزرگی که در آن رخ می‌دهد حفظ شود. و پس از پایان جنگ فعلی بازسازی شد.»

وی درباره لبنان نیز گفت: «قاهره با الجزایر بر سر جلوگیری از گسترش درگیری به خارج از منطقه و تلاش برای مهار بحران به منظور جلوگیری خروج آن از کنترل موافق است. بین مصر و الجزایر درباره اهمیت دستیابی به ثبات در منطقه به دور از دخالت در امور کشورها و تلاش برای توطئه چینی و فتنه افگنی توافق دارند.

جهان

خامنه‌ای: باید قدرت ایران به اسرائیل فهمانده شود

Published

on

علی خامنه‌ای، رهبر ایران گفته است که مسوولان این کشور باید مشخص کنند که پس از حمله دوشب پیش اسرائیل بر ایران، چگونه می‌توانند قدرت ایران را به بهترین نحو به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، خامنه‌ای گفته است:  «در خصوص این غلطی که کردند، خودشان با اهداف خاص بزرگ‌نمایی می‌کنند اما کوچک‌انگاری آن و اینکه بگوییم چیزی نبوده و اهمیتی نداشت هم غلط است.»

ایران روز شنبه حملات هوایی شبانه اسرائیل علیه مراکز نظامی ایران را کم اهمیت جلوه داد و گفت که این حملات فقط خسارات محدودی به بار آورده است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار توقف تشدید تنش شده که نگرانی از جنگ تمام عیار در شرق میانه را افزایش داده است.

اردوی اسرائیل اعلام کرده که ده ها طیاره جت اسرائیل سه موج حمله را قبل از طلوع آفتاب علیه کارخانه های راکت و اماکن دیگر در نزدیکی تهران و در غرب ایران انجام داد.

خامنه‌ای گفت: «کیفیت کار را باید مسوولان ما به درستی تشخیص و آنچه به صلاح این کشور و ملت است انجام دهند تا آنها بفهمند ملت ایران کیست و جوانان آن چگونه‌اند.»

Continue Reading

جهان

اسرائیل مراکز نظامی ایران را مورد حمله قرار داد

قبل از طلوع آفتاب، رادیوی دولتی اسرائیل اعلام کرد که سه موج حمله تکمیل شده و عملیات پایان یافته است.

Published

on

اسرائیل اعلام کرده که در انتقام حملات تهران بر اسرائیل در اوایل ماه جاری، روز شنبه مراکز نظامی ایران را مورد حمله قرار داد.

به گزارش رویترز، رسانه‌های ایران از وقوع چندین انفجار طی چند ساعت در پایتخت و در پایگاه‌های نظامی مجاور آن خبر دادند. از خسارات و تلفات احتمالی این حملات گزارشی در دست نیست.

قبل از طلوع آفتاب، رادیوی دولتی اسرائیل اعلام کرد که سه موج حمله تکمیل شده و عملیات پایان یافته است.

این حملات پس از آن انجام شد که ایران در اول اکتوبر ۲۰۰ راکت را به سمت اسرائیل پرتاب کرد که در نتیجه آن یک نفر در کرانه باختری کشته شد.

تنش بین اسرائیل و ایران از زمانی که جنبش حماس در غزه در هفتم اکتوبر ۲۰۲۳ به اسرائیل حمله کرد، تشدید شده است.

با تشدید حملات اسرائیل به حزب الله از ماه گذشته، از جمله حملات هوایی به بیروت، پایتخت لبنان و عملیات زمینی، و همچنین درگیری یک ساله آن در نوار غزه، نگرانی‌ها از کشیده شدن ایران و ایالات متحده به یک جنگ منطقه‌ای افزایش یافته است.

اردوی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به ماه‌ها حملات مداوم رژیم ایران علیه دولت اسرائیل، در حال حاضر نیروهای دفاعی اسرائیل حملات دقیقی را به اهداف نظامی در ایران انجام می‌دهند.»

اردوی اسرائیل بعداً اعلام کرد که حملات «هدفمند» خود را علیه اهداف نظامی در ایران تکمیل کرده است و افزود که طیاره هایش به سلامت به اسرائیل بازگشته اند.

اردوی اسرائیل گفت که اسرائیل حق و مسوولیت دارد به حملات تهران و نیروهای نیابتی آن، که مشمول حملات راکتی از خاک ایران می‌شود، پاسخ دهد.

یک مقام امریکایی گفت که اهداف حمله شامل زیربنا های انرژی یا تاسیسات هسته‌ای نبوده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا هشدار داده بود که واشنگتن، حامی اصلی و تامین‌کننده تسلیحات اسرائیل، از حمله به سایت‌های هسته‌ای تهران حمایت نخواهد کرد و گفته بود که اسرائیل باید بدیل‌هایی را برای حمله به ساحات نفتی ایران در نظر بگیرد.

مقامات ایرانی بارها به اسرائیل نسبت به هرگونه حمله هشدار داده بودند.

خبرگزاری تسنیم روز شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: «ایران این حق را برای خود محفوظ می داند که به هر گونه تجاوزی پاسخ دهد و شکی نیست که اسرائیل در برابر هر اقدامی با واکنش متناسب روبه‌رو خواهد شد.»

Continue Reading

جهان

سه خبرنگار در حمله اسرائیل بر جنوب لبنان جان باختند

بر بنیاد گزارش رسانه‌ها، دو تن از خبرنگاران کشته شده برای شبکه خبری المیادین و یک تن دیگر برای شبکه المنار حزب الله کار می‌کرد.

Published

on

وزارت صحت لبنان اعلام کرده که سه خبرنگار در پی حمله اسرائیل بر جنوب لبنان کشته و چندین تن دیگر زخمی شده اند. حمله زمانی رخ داد که خبرنگاران در یک مهمانخانه خواب بودند.

این مرگبارترین حمله بر رسانه‌ها در لبنان در جریان بیش از یک سال درگیری میان اسرائیل و حزب الله است.

بر بنیاد گزارش رسانه‌ها، دو تن از خبرنگاران کشته شده برای شبکه خبری المیادین و یک تن دیگر برای شبکه المنار حزب الله کار می‌کرد.

اسرائیل در این باره اظهار نظری نکرده است.

اسرائیل عملیات گسترده خود را در لبنان یک ماه پیش آغاز کرد. مقامات در بیروت می‌گویند که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در حملات اسرائیل کشته و ۱.۲ میلیون تن دیگر آواره شده اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!