Connect with us

رویداد های اخیر

مجاهد: عاملان حمله بر اهل تشیع در ولایت غور کشته شدند

برخی از شهروندان اهل تشیع از امارت اسلامی از بهر به کیفر رساندن عاملان رویداد ولایت غور قدرانی می‌کنند.

منتشر شده

در

امارت اسلامی می‌گوید که عاملان حمله بر اهل تشیع در ولایت غور کشته شدند. سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که نیروهای امارت اسلامی در منطقه مارکو مرکز ولایت غور، بر یکی از مخفی‌گاه‌های اعضای داعش که در حمله بر شهروندان اهل تشیع دست داشتند، عملیات اجرا کرد که در نتیجه رهبر و یکی از اعضای مهم این گروه کشته شدند و نیز دراین عملیات مقداری سلاح، مهمات، بم‌های دستی و مواد منفجره به دست آمده است.

گروه از افراو وابسته به داعش، به تاریخ بیست وسوم سنبله بر شهروندان اهل تشیع در ولایت غور حمله کردند که در نتیجه نزدیک به ۲۰ تن جان باختند.

پس از وقوع این رویداد نیروهای امنیتی تلاش‌های خود را برای پیدا کردن عاملان این رویداد آغاز نمودند که در نتیجه شب گذشته (۲۹میزان)عملیاتی را بر یکی از مخفی‌گاه‌های داعش در ولایت غور انجام می‌دهند و در این عملیات رهبر و یکی از افراد کلیدی این گروه از پا در آمد.

آقای مجاهد افزوده است که این گروه در چندین حمله در ولایت‌های غور، کابل و بامیان نیز دخیل بوده‌اند و دراین عملیات مقداری سلاح، مهمات نیز به دست آمده است.

در همین حال برخی از شهروندان اهل تشیع از امارت اسلامی از بهر به کیفر رساندن عاملان رویداد ولایت غور قدرانی می‌کنند.

عبداللطیف نظری، مُعین مسلکی وزارت اقتصاد گفته است که عاملان کشتار باشنده‌گان دایکندی که به تازگی این جنایت هولناک را مرتکب شده بودند، روز گذشته توسط نیروهای امارت اسلامی در ولایت غور مجازات شدند.

سخنگوی امارت اسلامی افزوده است که این گروه  مستقیماً از مراکز داعش در بلوچستان پاکستان رهبری می‌شدند و آنان تمام حملات خود را به هدایت مستقیم رهبری شاخهٔ خراسان داعش در بلوچستان انجام می‌دادند. آقای مجاهد تاکید کرده است که تعدادی دیگر از همکاران این گروه نیز در مسیر فرار به بلوچستان دستگیر شده‌اند.

رویداد های اخیر

Construction of 20 school buildings in Kandahar gets underway

Published

on

Kandahar authorities have started the construction of 20 new school buildings in the southern Afghan province.

According to officials, these schools will be built with the financial assistance of the UN agency for children, UNICEF, at a cost of 178 million afghanis ($2.7 million).

With the completion of the construction of these schools, education will be provided for 2,000 children.

“About 20 new schools will be built in 11 districts of Kandahar. These schools will have the capacity to hold 2,000 students and will be built in six months,” said Ikram Shah Asim, deputy director of education in Kandahar.

Meanwhile, Abdulsalam Baryaal, director of Kandahar's economy, said: "All the necessities of these schools, such as six classrooms, surrounding walls, solar power system, ablution places and administrative rooms have been considered."

Local residents have welcomed the project in the province and called for more development initiatives.

Ata Mohammad, a resident of Kandahar, says: "Currently, children are roaming around and disturbing us. We are happy that children will study and learn to read and write from now on."

In the past, school buildings could not be built in many of Kandahar districts due to war and insecurity. Students used to study in the open air or in mosques.

 

Continue Reading

رویداد های اخیر

حامد کرزی بار دیگر بر ارزش علم و آموزش در کشور تأکید کرد

Published

on

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، در سی‌وهشتمین نشست وحدت اسلامی در تهران که به‌صورت آنلاین برگزار شد، بار دیگر بر اهمیت علم و آموزش تأکید کرد.

آقای کرزی در سخنرانی خود گفت که بدون علم و آموزش، حتی ابتدایی‌ترین مشکلات نیز حل نخواهند شد و دست‌یابی به یک زندگی باعزت و رفع نیازهای اساسی ممکن نیست.

او افزود که نبود علم و آموزش، هر ملت را از پیشرفت و زندگی آرام محروم می‌کند.

رئیس‌جمهور پیشین از تلاش‌های نهادهای بین‌المللی برای حمایت از آموزش در افغانستان، به‌خصوص آموزش دختران، قدردانی کرد و گفت که آن‌ها را تشویق کرده‌اند که به حق آموزش توجه کنند.

این در حالی است که امارت اسلامی از سه سال بدینسو دختران بلاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب و پوهنتون‌ها منع کرده اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

قطر به محصلان افغان در اندونزیا بورسیه تحصیلی می‌دهد

معاونان وزرای خارجه دو کشور گفته‌اند که به حمایت از جوانان افغانستان و تقویت آموزش و توانمندی‌های انسانی در افغانستان ادامه خواهند داد.

Published

on

قطر و اندونزیا تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رساندند که در چارچوب آن، بورسیه‌های تحصیلی به محصلان افغانستان برای تحصیل در اندونزیا ارائه می‌شود.

وزارت خارجه قطر در اعلامیه‌ای گفته است که هدف این تفاهم‌نامه، ایجاد چارچوبی برای همکاری در زمینه آموزش و توسعه است که به جوانان افغانستان کمک کند تا آینده‌ای روشن و شکوفا را بسازند.

بر اساس این اعلامیه، این تفاهم‌نامه را لولوه بنت راشد آل خاطر، معاون وزیر خارجه قطر با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزیا در نشستی با حضور رسانه‌ها امضاء کرده‌اند.

معاون وزیر خارجه قطر در این نشست ابراز امیدواری کرده است که این سفر بتواند برای محصلان افغانستان در اندونزیا پُر دست‌آورد باشد.

از طرفی هم معاون وزیر خارجه اندونزیا در این نشست بر اهمیت همکاری‌های دو کشور برای آموزش و توانمندسازی زنان و دختران افغانستان تاکید کرده است.

معاونان وزرای خارجه دو کشور گفته‌اند که به حمایت از جوانان افغانستان و تقویت آموزش و توانمندی‌های انسانی در افغانستان ادامه خواهند داد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!