Connect with us

رویداد های اخیر

امارت اسلامی هیاتی را برای تحقیق گزارش کشتار افغان‌ها در مرز ایران و پاکستان توظیف کرد

منتشر شده

در

امارت اسلامی افغانستان اعلام کرده که هیاتی را برای انجام تحقیقات در مورد گزارش کشتار افغان‌ها در مرز ایران و پاکستان توظیف کرده است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که ریاست این هیات را ملا محمد ابراهیم صدر، معین امنیتی وزارت امور داخله بر عهده دارد و این هیات متشکل از نمایندگان وزارت‌های دفاع ملی، امور خارجه، سرحدات و ریاست عمومی استخبارات می‌باشد.

به گفته وی، به هیات وظیفه سپرده شده تا موضوع را به گونه دقیق و همه جانبه تحقیق کند و گزارش خود را به ریاست الوزرا تقدیم و برای اجراآت بعدی هدایت لازم را دریافت کند.

آقای فطرت می‌افزاید که این هیات کار خود را روز گذشته آغاز کرد و تلاش می‌کند هرچه زودتر حقیقت موضوع را معلوم کند.

بر بنیاد گزارش‌هایی که روز چهارشنبه منتشر شد، ۲۶۰ شهروند افغانستان از سوی نظامیان ایرانی در نزدیکی مرز کشته شدند.

رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا به حدود ۲۵۰هزار افغان مواد غذایی کمک کرده است

Published

on

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده که با کمک چین به حدود ۲۵۰هزار تن در افغانستان طی ماه‌های گذشته مواد غذایی کمک نموده است.

این نهاد روز پنجشبه، ۲۶ میزان گفته است، این کمک‌ها شامل دو هزار تُن مواد غذایی مشمول آرد، گندم، روغن نباتی، دال، نخود و نمک بوده است.

براساس گزارش، این کمک‌ها دست‌کم به ۳۵ هزار خانواده در سراسر افغانستان توزیع شده است. این سازمان بیان کرده که کمک‌های غذایی چین به افغان‌هایی که در ناامنی غذایی به سر می‌برند، در شرایطی انجام شده است که این سازمان با کمبود بودجه روبه‌رو است.

رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان گفت: «افغانستان یک کانون گرسنگی در جهان است و بیش از سه چهارم مردم در سراسر این کشور نمی‌توانند یک رژیم غذایی مغذی داشته باشند که آن‌ها را از سوءتغذیه باز دارد».

مشاور امور اقتصادی و بازرگانی سفارت چین در افغانستان گفته است که درحال حاضر بسیاری از مردم افغانستان «ناامیدی و گرسنگی» را تجربه می‌کنند.

این نهاد تاکید کرده است که بسیاری از خانواده‌ها در افغانستان برای گذراندن ماه‌های زمستان به کمک‌های غذایی اضطراری دوامدار نیاز دارند.

سازمان ملل گفته است که سال گذشته به دلیل کمبود بودجه قادر به ارائه کمک‌های غذایی به ۱۰ ملیون افغان نشده است و در تابستان امسال نیز ۱۱ میلیون افغان از کمک‌های غذایی این سازمان بازمانده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام‌های قطر و بریتانیا در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کرده‌اند

Published

on

مقام‌های قطر و بریتانیا در حاشیه نشست مجمع جهانی بشردوستانه در لندن در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کرده‌اند.

وزارت امور خارجه قطر با نشر خبرنامه‌ای گفته‌ در این دیدار دو طرف در مورد وضعیت بشری و توسعه‌ در افغانستان به ویژه در بخش صحت و آموزش بحث و تبادل نظر کرده اند.

آنان همچنان در مورد همکاری مشترک در پروژه‌های انکشافی و بشری صحبت کرده اند.

از سوی دیگر، سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، با سفیر ترکیه در این کشور درباره روابط دوجانبه افغانستان و ترکیه گفتگو کرده است.

آقای شاهین در ایکس نوشته که در این دیدار در مورد فرصت‌های آموزشی، صحت، زراعت و سرمایه‌گذاری در افغانستان نیز بحث شده است.

در حال حاضر امارت اسلامی روابط رسمی با هیچ کشور جهان ندارد اما روابط غیر رسمی آن با شماری از کشورها به ویژه با همسایه ها گرم به نظر می رسد، چنانچه به گفته‌ کابل در حاضر حاضر ۴۰ نمایندگی سیاسی امارت اسلامی در کشورها فعال هستند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ملل متحد: بیش از ۱۵۶ هزار مهاجر افغان در نیمه اول امسال از پاکستان به کشور شان بازگشته اند

این نهاد در گزارشی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، گفت که وضعیت برای افغان‌ها در کشورهای همسایه به طور فزاینده‌ای چالش‌برانگیز شده است چنانچه فرصت‌های معیشتی کاهش یافته، هزینه زندگی بالا رفته و موارد مهاجر ستیزی افزایش پیدا کرده است.

Published

on

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرده که بیش از ۱۵۶ هزار مهاجر افغان در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ به کشور شان باز گشته اند.

این نهاد در گزارشی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، گفت که وضعیت برای افغان‌ها در کشورهای همسایه به طور فزاینده‌ای چالش‌برانگیز شده است چنانچه فرصت‌های معیشتی کاهش یافته، هزینه زندگی بالا رفته و موارد مهاجر ستیزی افزایش پیدا کرده است.

بر بنیاد گزارش، بیش از ۱.۶ میلیون افغان از سال ۲۰۲۱ به ایران و پاکستان مهاجرت کرده اند و این دو کشور در حال حاضر میزبان ۸ میلیون افغان اند.

در گزارش آمده است که افغان‌ها بزرگترین گروه مهاجر را در جهان تشکیل می‌دهند و کشورهای اصلی میزبان افغان‌ها باید به اندازه کافی حمایت شوند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تصریح کرده است که ایران در حال حاضر میزبان ۳.۸ میلیون مهاجر افغان است و کشوری است که بیشترین تعداد مهاجران را میزبانی می‌کند.

به گفته این نهاد، ۲.۸ میلیون افغان در پاکستان زندگی می‌کنند که ۱.۳ میلیون تن آنان به عنوان مهاجر ثبت شده اند.

در گزارش آمده است که از زمان آغاز روند بازگرداندن اتباع غیر قانونی در سال ۲۰۲۳ توسط پاکستان، حدود ۶۴۷ هزار افغان به کشور شان بازگشته اند. به دنبال توقف این روند، میزان بازگشت در سال ۲۰۲۴ به گونه قابل ملاحظه کاهش یافته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!