Connect with us

رویداد های اخیر

اثرات محیط زیستی و اجتماعی معدن مس عینک بررسی می‌شود

مسوولان اداره محیط زیست در نشستی امروز (دوشنبه) اعلام کردند که با شرکت قراردادی گفتگو انجام شده و قرار است تیمی از متخصصان داخلی این کار را طی سه ماه انجام دهد.

منتشر شده

در

اداره ملی حفاظت از محیط زیست اثرات محیط زیستی و اجتماعی معدن مس عینک ولایت لوگر را بررسی می‌کند.

مسوولان اداره محیط زیست در نشستی امروز (دوشنبه) اعلام کردند که با شرکت قراردادی گفتگو صورت گرفته و قرار است تیمی از متخصصان داخلی این کار را طی سه ماه انجام دهند.

زین العابدین عابد، مُعین تخنیکی و مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست گفت: «این پروژه ابعاد مختلف دارد. یکی از آن مربوط وزارت معادن و پترولیم می‌شود که طبق اصول شان باید پیش برود. دوم اینکه در این ساحه آبدات تاریخی است که وزارت اطلاعات و فرهنگ در بخش آسیب پذیری آن مطابق به اصول خود کار می‌کند. اصول و معیار ما اینست که شرکت ام سی سی باید معیارهای محیط زیستی را رعایت کند.»

مسوولان در وزارت معادن و پترولیم تصریح کردند که آنان در دو بخش اثرات محیط زیستی را بررسی می‌کنند، در بخش فرهنگی و اقتصادی.

حمیدالله حبیبی، رئیس پروژه مس عینک در وزارت معادن و پترولیم گفت: «در هر مرحله لازم است تا برنامه‌های جداگانه مطابق با نورم‌ها در بخش حفاظت از محیط زیست وجود داشته باشد. موضوع دیگر اینکه برای بازسازی در ساحه استخراج معدن که یک مرحله خیلی مهم است، استندرهای موثر جهانی در گزارش ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی شامل شود.»

نماینده شرکت قراردادی تاکید کرد که آنان آماده هر گونه همکاری برای ارزیابی کلی پروژه معدن مس عینک با توجه به نتایج و اثرات محیط زیستی آن هستند.

شیونگ، معاون تخنیکی و انجنیری شرکت قراردادی گفت: «در واقع پروژه مس عینک می‌تواند دوستی با افغانستان را به تصویر بکشد ولازم است تا قبل از شروع استخراج معدن مس عینک برای انکشاف و توسعه بیشتر این پروژه، بررسی اثرات محیط زیستی آن تکمیل گردد و ما برای ارزیابی کلی این پروژه با توجه به نتایج و اثرات آن آماده هر گونه همکاری در حفظ و مراقبت از محیط زیست هستیم.»

معدن مس عینک در ۴۰ کیلومتری جنوب شرق کابل در ولایت لوگر موقعیت دارد و این منطقه دومین ذخیره مس جهان را در خود جا داده است. این پروژه یکی از منابع مهم عایداتی کشور به شمار می‌رود و حالا بیش از هر زمان دیگر امیدواری ها برای آغاز کار عملی آن وجود دارد.

رویداد های اخیر

مقام‌های قطر و آلمان وضعیت افغانستان را بررسی کردند

در این دیدار، «آخرین تحولات افغانستان با تمرکز خاص بر مسائل امنیتی، بشردوستانه، اقتصادی و سیاسی بررسی شد.»

Published

on

وزارت خارجه قطر از گفتگوی مقام‌های این کشور با هیئت دیپلوماتیک آلمان درباره وضعیت افغانستان خبر داد.

وزارت خارجه قطر روز یک‌شنبه (۲۲میزان) در خبرنامه‌ای گفت که در این دیدار آخرین تحولات افغانستان، به خصوص اوضاع امنیتی و شرایط بشری در این کشور، بحث شد.

بربنیاد خبرنامه، فیصل بن عبدالله الحنزاب، نماینده خاص وزیر امور خارجه قطر، با لوتار فریشلادر، سفیر آلمان در قطر، و رالف دیتیر راین‌هارد، رئیس دفتر روابط آلمان برای افغانستان در دوحه و شارژدافیر موقت سفارت آلمان در افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار، «آخرین تحولات افغانستان با تمرکز خاص بر مسائل امنیتی، بشردوستانه، اقتصادی و سیاسی بررسی شد.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

هالند در حال بررسی توافق با ازبکستان برای اخراج مهاجرین افغان است

پیش از این، جرمنی در ماه سنبله ۲۸ مهاجر افغان را که مجرم خوانده شده بودند به افغانستان بازگرداند.

Published

on

یک مقام هالند می‌گوید که این کشور در حال بررسی توافق با ازبکستان در مورد اخراج آن‌عده از مهاجرین افغان است که درخواست‌های پناهندگی‌شان رد شده است.

رسانۀ هالندی NL Times روز یک‌شنبه (۲۲ میزان) گزارش داد که حکومت هالند در این باره بررسی می‌کند که آیا می‌تواند ازبکستان را متقاعد کند که مهاجرین ردشده را بپذیرد یا نه.

در ادامه آمده که جرمنی اخیراً با ازبکستان به توافق رسیده که می‌تواند مهاجرین افغان را به این کشور بفرستد.

به گزارش این رسانه، ماریولین فابِر، وزیر پناهندگی هالند، روز چهارشنبه در پارلمان این کشور گفت که کابینه در حال بررسی چگونگی توافقات با ازبکستان است. او در این باره جزئیات نداده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش برخی از رسانه‌های سوئیس، این کشور به‌تازگی دو پناهندۀ افغان را که متخلف شناخته شده بودند اخراج کرده و آنان را به کابل بازگردانده است.

پیش از این، جرمنی در ماه سنبله ۲۸ مهاجر افغان را که مجرم خوانده شده بودند به افغانستان بازگرداند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سوئیس دو پناهندۀ افغان را اخراج کرد

حکومت سوئیس به این دو افغان قبل از اخراج‌شان ۵۰۰ فرانک سوئیسی که ۵۸۳ دالر امریکایی می‌شود، داده است.

Published

on

بر اساس گزارش رسانه‌های سوئیسی، این کشور دو پناهندۀ افغان را اخراج کرده است.

پس از سال ۲۰۱۹، این نخستین بار است که سوئیس اقدام به اخراج افغانان می‌کند.

وزارت دولت در امور مهاجرین سوئیس به روز جمعه (۲۰میزان) در بارۀ اخراج این دو پناهندۀ افغان به هفته‌نامۀ سونتاگبلیک جرمنی معلومات داده است.

برخی رسانه‌های سوئیسی به نقل از وزارت عدلیه و پولیس این کشور این موضوع را تأیید کردند و گفتند که این افغانها "متخلف" بودند.

حکومت سوئیس به این دو افغان قبل از اخراج‌شان ۵۰۰ فرانک سوئیسی که ۵۸۳ دالر امریکایی می‌شود، داده است.

این درحالیست که وزارت داخلهٔ جرمنی به تاریخ ۳۰ آگست، ۲۸ افغان را که به گفتهٔ آنان، به جرایم مختلف در آن کشور متهم بودند، به افغانستان فرستاد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!