Connect with us

رویداد های اخیر

هالند در حال بررسی توافق با ازبکستان برای اخراج مهاجرین افغان است

پیش از این، جرمنی در ماه سنبله ۲۸ مهاجر افغان را که مجرم خوانده شده بودند به افغانستان بازگرداند.

منتشر شده

در

یک مقام هالند می‌گوید که این کشور در حال بررسی توافق با ازبکستان در مورد اخراج آن‌عده از مهاجرین افغان است که درخواست‌های پناهندگی‌شان رد شده است.

رسانۀ هالندی NL Times روز یک‌شنبه (۲۲ میزان) گزارش داد که حکومت هالند در این باره بررسی می‌کند که آیا می‌تواند ازبکستان را متقاعد کند که مهاجرین ردشده را بپذیرد یا نه.

در ادامه آمده که جرمنی اخیراً با ازبکستان به توافق رسیده که می‌تواند مهاجرین افغان را به این کشور بفرستد.

به گزارش این رسانه، ماریولین فابِر، وزیر پناهندگی هالند، روز چهارشنبه در پارلمان این کشور گفت که کابینه در حال بررسی چگونگی توافقات با ازبکستان است. او در این باره جزئیات نداده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش برخی از رسانه‌های سوئیس، این کشور به‌تازگی دو پناهندۀ افغان را که متخلف شناخته شده بودند اخراج کرده و آنان را به کابل بازگردانده است.

پیش از این، جرمنی در ماه سنبله ۲۸ مهاجر افغان را که مجرم خوانده شده بودند به افغانستان بازگرداند.

رویداد های اخیر

مقام‌های قطر و آلمان وضعیت افغانستان را بررسی کردند

در این دیدار، «آخرین تحولات افغانستان با تمرکز خاص بر مسائل امنیتی، بشردوستانه، اقتصادی و سیاسی بررسی شد.»

Published

on

وزارت خارجه قطر از گفتگوی مقام‌های این کشور با هیئت دیپلوماتیک آلمان درباره وضعیت افغانستان خبر داد.

وزارت خارجه قطر روز یک‌شنبه (۲۲میزان) در خبرنامه‌ای گفت که در این دیدار آخرین تحولات افغانستان، به خصوص اوضاع امنیتی و شرایط بشری در این کشور، بحث شد.

بربنیاد خبرنامه، فیصل بن عبدالله الحنزاب، نماینده خاص وزیر امور خارجه قطر، با لوتار فریشلادر، سفیر آلمان در قطر، و رالف دیتیر راین‌هارد، رئیس دفتر روابط آلمان برای افغانستان در دوحه و شارژدافیر موقت سفارت آلمان در افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار، «آخرین تحولات افغانستان با تمرکز خاص بر مسائل امنیتی، بشردوستانه، اقتصادی و سیاسی بررسی شد.»

Continue Reading

رویداد های اخیر

سوئیس دو پناهندۀ افغان را اخراج کرد

حکومت سوئیس به این دو افغان قبل از اخراج‌شان ۵۰۰ فرانک سوئیسی که ۵۸۳ دالر امریکایی می‌شود، داده است.

Published

on

بر اساس گزارش رسانه‌های سوئیسی، این کشور دو پناهندۀ افغان را اخراج کرده است.

پس از سال ۲۰۱۹، این نخستین بار است که سوئیس اقدام به اخراج افغانان می‌کند.

وزارت دولت در امور مهاجرین سوئیس به روز جمعه (۲۰میزان) در بارۀ اخراج این دو پناهندۀ افغان به هفته‌نامۀ سونتاگبلیک جرمنی معلومات داده است.

برخی رسانه‌های سوئیسی به نقل از وزارت عدلیه و پولیس این کشور این موضوع را تأیید کردند و گفتند که این افغانها "متخلف" بودند.

حکومت سوئیس به این دو افغان قبل از اخراج‌شان ۵۰۰ فرانک سوئیسی که ۵۸۳ دالر امریکایی می‌شود، داده است.

این درحالیست که وزارت داخلهٔ جرمنی به تاریخ ۳۰ آگست، ۲۸ افغان را که به گفتهٔ آنان، به جرایم مختلف در آن کشور متهم بودند، به افغانستان فرستاد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

والی بدخشان می‌گوید که در یک سال اخیر صدها کیلومتر سرک ترمیم و هموار کاری شده است

Published

on

والی بدخشان می‌گوید که در یک سال اخیر صدها کیلومتر سرک در این ولایت ترمیم وهموار کاری شده و کار سرک وصل کننده بدخشان با پنجشیر، ایجاد سرک حلقوی بدخشان، وسعت بخشیدن سرک ولسوالی های پنجگانه دروازها نیز جریان دارد.

بدخشان از ولایت‌های کوهستانی است که خرابی سرک‌ها همواره از مردم این ولایت قربانی گرفته است.

محمد ایوب خالد، والی بدخشان می‌گوید: «سرک بین ولسوالی‌های داریم و ارگو ترمیم، هموار و جغل اندازی شده است. به همین ترتیب، به همکاری وزارت فواید عامه سرک میان ارگو و فیض آباد را هموار و جغل اندازی کردیم.»

آقای خالد می افزاید که ایجاد سرک حلقوی بدخشان در ولسوالی‌های سرحدی، قیرریزی سرک پامیر تا سرحد چین و همچنان باز کردن سرک ولسوالی خواهان با درواز را که از چند ماه به اینسو بسته است، آغاز کرده اند.

او می‌گوید: «بیش از دو و نیم ماه است که انفجار در کوه ها شروع شده است. سرک تا حد زیادی فراخ شده است. سرک حلقوی در بدخشان بسیار مهم است و کار آن شروع شده است. به همین ترتیب، کران و منجان که بدخشان را با پنجشیر وصل می‌کند، در مورد آن پیشنهاد داده ایم و منظور شده است.»

باشندگان منطقه دروازها می‌گویند که مسیر ولسوالی های آنان از چند ماه به اینسو بسته است که مشکلات جدی را برای آنان به بار آورده است. آنان از حکومت می‌خواهند که به مشکل خرابی سرک‌ پیش از رسیدن زمستان در مناطق دوردست این ولایت رسیدگی کنند.

احمد نبیل قاضی زاده، باشنده بدخشان می‌گوید: «پیش از اینکه فصل سرما فرا برسد، باید سرک‌هایی که ولسوالی‌ها و قریه‌ها را با هم وصل می‌کند، بازسازی شود.»

به گفته والی بدخشان، ساخت و ترمیم صدها کیلومتر سرک در یک سال اخیر در هماهنگی با وزارت‌های انکشاف دهات، فواید عامه و وزارت دفاع ملی تکمیل شده و برنامه دارند مشکلات خرابی سرک‌ها را در هماهنگی وزارت های مربوطه رفع نمایند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!