Connect with us

رویداد های اخیر

اتحادیه نفت خام: ۸۰ درصد تیل دیزل در داخل کشور تولید می‌شود

منتشر شده

در

مسوولان اتحادیه کارخانه‌های تصفیه نفت خام می‌گویند که ۸۰ درصد تیل دیزل در بازارهای کشور از تولیدات داخلی است.

به گفته این مسوولان، صدها میلیون دالر از سوی بخش خصوصی در عرصه پالایش نفت خام در کشور سرمایه‌گذاری شده و این مجموعه روز به‌ روز در حال توسعه است.

آنان افزوده‌اند، نفت خامی که هم اکنون در کارخانه‌های داخلی تصفیه می‌شود برابر با معیار‌های جهانی است.

ذبیح‌الله نظری، معاون اتحادیه فابریکه‌های تصفیه نفت خام گفته است: «ما هشتاد فیصد مارکیت را در دست داریم. تیل دیزل فعلاً هشتاد فیصد از تولید وطن ما است و بیست فیصد از خارج میاید.»

در همین حال، مسوولان وزارت معادن و پترولیم می‌گویند که تلاش می‌کنند تا ظرفیت تولید نفت خام آمو دریا را افزایش دهند تا تمام نیازهای نفتی کشور از تولیدات داخلی تأمین شود.

مسوولان این وزارت بیان نموده‌اند، در کنار حوزه نفتی آمو دریا تلاش می‌کنند تا در حوزه نفتی هرات نیز جذب سرمایه‌گذاری کنند و استخراج آن را آغاز نمایند.

از سویی هم، کارشناسان اقتصادی گفته‌اند در صورت افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه نفت کشور، در کنار کاهش بیکاری عواید دولت نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

رویداد های اخیر

تاجیکستان خواستار مذاکره میان افغان‌ها برای ایجاد حکومت همه شمول شد

به گزارش خبرگزاری تاس، امامی در نشستی بین پارلمان‌های تاجیکستان و روسیه ابراز نگرانی کرد که فعالیت گروه های تروریستی و قاچاق مواد مخدر افزایش یافته است.

Published

on

صادق امامی، معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان خواستار مذاکره میان نمایندگان تمام طرف‌های سیاسی و قومی در افغانستان برای تشکیل حکومت همه شمول شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، امامی در نشستی بین پارلمان‌های تاجیکستان و روسیه ابراز نگرانی کرد که فعالیت گروه های تروریستی و قاچاق مواد مخدر افزایش یافته است.

امامی گفت: «به همین دلیل است که کشورهای ما توافق دارند که گفتگوی مسالمت‌آمیز به منظور تشکیل یک حکومت همه شمول با مشارکت نمایندگان همه نیروهای سیاسی و قومی افغانستان، تضمین مهمی برای گذار این کشور به توسعه صلح‌آمیز است.»

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنان تاکید کرد که این کشور برای همسایه خود مواد غذایی و برق ارائه می‌کند و فعالیت بازارهای مرزی با افغانستان را احیا کرده است.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده که حکومت کنونی در افغانستان همه شمول است.

امارت اسلامی همچنان گفته است که هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور ندارد و به گونه جدی در برابر مواد مخدر مبارزه می‌کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رینا امیری: زنان و دختران افغان با بحران ویرانگر سلامت روان مواجه اند

Published

on

رینا امیری، نماینده خاص امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان، گفته است که افغان‌ها به ویژه زنان و دختران، به دلیل سیاست‌های امارت اسلامی با بحران ویرانگر سلامت روان مواجه اند.

او در پستی در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت روز جهانی سلامت روان نوشته است که همه باید در حمایت از زنان و دختران در افغانستان در امر مبارزه برای حقوق شان ثابت قدم باشند.

این در حالیست که امارت اسلامی همواره تاکید کرده که به تامین حقوق زنان و دختران در چارچوب شریعت متعهد است و کشورها نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

افغان متهم به طرح حمله در روز انتخابات امریکا برای استخبارات این کشور کار کرده بود

توحیدی روز دوشنبه دستگیر شد و به تلاش برای حمایت مادی از داعش و دریافت اسلحه برای تروریزم متهم است.

Published

on

فاکس نیوز گزارش داده است که یک مرد افغان ساکن ایالت اوکلاهامای امریکا که گفته می‌شود برای انجام یک حمله در روز انتخابات برای داعش برنامه‌ریزی کرده بود، قبلاً به‌حیث محافظ امنیتی برای «سی‌آی‌ای» در افغانستان کار کرده بود.

فاکس نیوز به نقل از یک مقام ارشد امریکایی نوشته است که نصیر احمد توحیدی، ۲۷ ساله، پس از ورود به ایالات متحده در ۹ سپتمبر ۲۰۲۱، افراطی شده بود.

وزارت امنیت داخلی امریکا این هفته گفت که توحیدی با ویزه مهاجرتی ویژه «اس‌آی‌وی» وارد این کشور شده بود.

اما مقامات امریکایی بعداً وضاحت دادند که او از طریق برنامه بشردوستانه وارد امریکا شده بود و سپس برای «‌اس‌آی‌وی» درخواست داد.

در برنامه بشردوستانه، افراد قبل از ورود به امریکا، در کشور سومی بررسی امنیتی را سپری می‌کنند.

توحیدی روز دوشنبه دستگیر شد و به تلاش برای حمایت مادی از داعش و دریافت اسلحه برای تروریزم متهم است.

به گزارش فاکس نیوز، توحیدی در مکالمات ضبط شده گفته است که تجمعات بزرگ مردمی را در روز انتخابات ریاست جمهوری امریکا هدف قرار خواهد داد. انتخابات ریاست جمهوری امریکا تا کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!