Connect with us

رویداد های اخیر

اسلام آباد: امارت اسلامی به جای لکچر دادن به ما، مشکلات خود را حل کند

در بیانیه تاکید شده است که امارت اسلامی حکومت همه شمول تشکیل دهد، حق آموزش دختران را تامین کند و نگذارد گروه های تروریستی به کشورهای همسایه تهدید ایجاد کنند.

منتشر شده

در

به دنبال خواست امارت اسلامی از حکومت پاکستان برای مذاکره با مخالفان سیاسی اش، اسلام آباد از امارت اسلامی خواسته است تا به جای اینگونه اظهارات مشکلات خود را حل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای امروز (دوشنبه) گفت که اعلامیه‌ وزارت امور خارجه افغانستان در مورد تظاهرات اخیر در پاکستان، مداخله «غیرقابل قبول» در امور داخلی این کشور تلقی می‌شود.

در بیانیه تاکید شده است که امارت اسلامی حکومت همه شمول تشکیل دهد، حق آموزش دختران را تامین کند و نگذارد گروه های تروریستی به کشورهای همسایه تهدید ایجاد کنند.

روز گذشته، سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان گفته بود که تنش میان حکومت و مخالفان سیاسی در پاکستان به سطح نگران کننده رسیده است و می‌تواند بر تمام منطقه تاثیر منفی داشته باشد.

عبدالقهار بلخی گفته بود که بهترین راه برای براورده ساختن «خواسته‌های مشروع مردم» مذاکره و تفاهم است.

رویداد های اخیر

مقام‌های امارت اسلامی و ایران در مورد گسترش خدمات ترانسپورتی و ترانزیتی گفتگو کرده اند

Published

on

شماری از مقام‌های ایرانی که این روزها در کابل بسر می‌برند با مسوولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی، در مورد گسترش خدمات ترانسپورتی و ترانزیتی گفتگو کرده اند.

مقام‌های ایرانی می‌گویند که تلاش دارند تا روابط اقتصادی دو کشور گسترش یابد و آنان می‌خواهند که در بخش زراعت، مالداری، استخراج معادن و ترانزیت با افغانستان همکاری کنند.

حسین نوری زاده، معاون والی خراسان رضوی ایران می‌گوید: «بستر صادرات، مخصوصاً محصولات زراعتی افغانستان هم ارگانیک است و هم بسیار با کیفیت است. آمادگی این موضوع را هم داریم که تولید دهقانان عزیز در اینجا روی زمین نماند و جدا از تامین در داخل افغانستان، از طریق جمهوری اسلامی ایران نسبت به صادرات به کشورهای دیگر را انجام دهیم.»

اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که ایران از شرکای مهم اقتصادی افغانستان است و ظرفیت‌های بزرگ برای گسترش روابط اقتصادی و تجارتی وجود دارد و دو کشور باید کار بیشتری در این زمینه انجام دهند.

خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت وسرمایه گذاری می‌گوید: «زراعتی که شما دارید، عین زراعت را ما هم داریم. مگر برای ما باید زمینه مساعد شود که به یک کشور بسیار بزرگ که هم دوست شماست و هم دوست تقریباً ما که هندوستان است، ما باید به هندوستان راه پیدا کنیم و بالاخره همین صادرات و میوه و سبزی را به آنجا ببریم.»

اخیراً سرمایه گذاران ایرانی علاقه‌مند سرمایه گذاری در افغانستان شده اند، به ویژه در بخش زراعت و استخراج معادن، زیرا این کشور بیشتر مواد مصرفی مانند میوه جات و سبزیجات را از کشورهای دور مانند برازیل وارد می‌کند و اگر بتواند در افغانستان سرمایه گذاری کند، هزینه‌هایش کمتر می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

کار ساخت یک زندان در مرکز ولایت پنجشیر آغاز شد

این زندان گنجایش هزاران زندانی را در خود خواهد داشت.

Published

on

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت پنجشیر می‌گوید که سنگ تهداب زندان مرکزی این ولایت امروز (دوشنبه) توسط مقام‌های محلی در بازارک گذاشته شد.

محمد آغا حکیم، والی پنجشیر در مراسمی به همین مناسبت گفت که این زندان در موازی یازده جریب زمین به طور پخته و به هزینه ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار افغانی در منطقه بهارک بازارک ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد که در ابتدا قرار است چهاردیواری، برج‌های امنیتی و سیستم آبرسانی زندان مرکزی پنجشیر ساخته شود و سال آینده هم کار روی ساخت تاسیسات اساسی آن انجام می‌شود.

این زندان گنجایش هزاران زندانی را در خود خواهد داشت.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام ایران: تا پایان سال جاری دو میلیون مهاجر فاقد اسناد قانونی را اخراج می‌کنیم

بر اساس معلومات رسانه‌های دولتی ایران، افغان‌ها۹۰ درصد شهروندان خارجی مقیم این کشور را تشکیل می‌دهند که اکثر آنان بدون داشتن مدارک معتبر سفر و اقامت وارد آن کشور می‌شوند.

Published

on

احمد رضا رادان، قوماندان عمومی نیروی انتظامی ایران، بار دیگر بر اخراج اجباری مهاجران از آن کشور تاکید کرده و گفته است که تا پایان سال جاری خورشیدی، قرار است دو میلیون مهاجر فاقد مدرک را از ایران اخراج کنند.

رادان در مصاحبه با یکی از تلویزیون‌های ایران به مهاجرانی که فاقد مدارک قانونی اند، مهلت داد تا پایان سال جاری به کشورهای شان بازگردند.

او افزود: «ما بیش از ۵۰۰هزار نفر را بازداشت و اخراج کرده‌ ایم. بر اساس این تلاش‌ها، بیش از ۲۵۰هزار مهاجر دیگر به خواست خودشان (داوطلبانه) از مرزها بیرون شده‌ اند که شمار مجموعی آنان، به ۷۵۰هزار نفر می‌رسد. ما قطعاً این کار را انجام می‌دهیم و به مردم نیز گفته ایم... کار دادن به مهاجران و کرایه دادن خانه‌ به آن‌ها جرم است.»

بر اساس معلومات رسانه‌های دولتی ایران، افغان‌ها۹۰ درصد شهروندان خارجی مقیم این کشور را تشکیل می‌دهند که اکثر آنان بدون داشتن مدارک معتبر سفر و اقامت وارد آن کشور می‌شوند.

اخیراً اسکندر مومنی، وزیر داخله ایران، گفت که موضوع اخراج مهاجران فاقد مدرک اقامت "اولویت" است و به گفته او، ایران دیگر امکان پذیرش آنان وجود ندارد.

بر بنیاد آمار ملل متحد، از سال ۲۰۲۲ تا اکنون نزدیک به هشت میلیون شهروند افغانستان کشورشان را ترک کرده اند که از این تعداد ۸۵ درصد به کشورهای همسایه، عمدتاً ایران و نزدیک به یک میلیون آنان به اروپا رفته اند.

مقام‌های ایرانی ادعا کرده‌ اند که حدود شش میلیون مهاجر افغان در ایران اقامت دارند، اما ارقام کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان نشان می‌دهد که در حال حاضر ۴.۵ میلیون مهاجر افغان با اسناد قانونی مهاجرت، ویزۀ درازمدت اقامت و همچنان فاقد هرگونه اسناد قانونی در ایران زندگی‌ می‌کنند.

در تازه‌ ترین مورد، سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان (IOM) با نشر گزارشی از افزایش اخراج اجباری و برگشت مهاجران افغان از ایران خبر داده و گفت که تنها در ماه گذشته میلادی، ۲۳۰هزار مهاجر به کشورشان برگشته اند.

این اداره ملل متحد به تاریخ ۱۲ میزان گفت که بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که برگشت و اخراج مهاجران افغان از ایران در مقایسه با هر زمان دیگر افزایش یافته است.

با وجود افزایش برگشت مهاجران از ایران و پاکستان و آزار و اذیت آنان توسط پولیس این دو کشور، بررسی‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که شمار افغان‌های که به ایران و پاکستان مهاجرت می‌کنند، دو برابر افراد برگشت کننده اند.

بر بنیاد معلومات ملل متحد تنها در هفته آخر ماه سپتمبر نزدیک به ۹۶هزار شهروند افغانستان وارد خاک ایران و پاکستان شده و به این کشورها مهاجر شده‌ اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!