Connect with us

جهان

امریکا به لبنان ۱۵۷ میلیون دالر کمک می‌کند

منتشر شده

در

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که این کشور نزدیک به ۱۵۷ میلیون دالر کمک بشردوستانه برای حمایت از مردم لبنان و منطقه درپی تشدید بحران ناشی از جنگ ارائه می‌کند.

وزارت خارجه امریکا با نشر بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شده، گفته است: «این بودجه به نیازهای جدید و موجود بیجا‌شدگان داخلی و جمعیت پناهندگان در داخل لبنان و جوامعی که میزبان آنها هستند، رسیدگی می‌کند. این کمک‌ها همچنان از کسانی که به سوریه گریخته‌اند، حمایت خواهد کرد.»

جهان

رئیس جمهور امریکا می‌گوید «جنگ همه‌ جانبه» در شرق میانه رخ نخواهد داد

هنگامی که از بایدن پرسیده شد که او چقدر اعتماد دارد که از جنگ همه جانبه می‌تواند جلوگیری شود، او گفت: «چقدر اعتماد دارید که باران نخواهد بارید؟ ببینید، من باور ندارم که یک جنگ همه جانبه اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.»

Published

on

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که او به این باور نیست یک «جنگ همه جانبه» در شرق میانه اتفاق خواهد افتاد. این در حالیست که اسرائیل در پی بزرگترین حمله تهران، از انتقام جویی هشدار داده است.

با این حال، بایدن گفت که برای جلوگیری از جنگ در شرق میانه باید کارهای بیشتری انجام شود. اردوی اسرائیل در نبرد خود علیه گروه مسلح حزب الله لبنان، با حملات هوایی جدید بیروت را مورد حمله قرار داده است.

هنگامی که از بایدن پرسیده شد که او چقدر اعتماد دارد که از جنگ همه جانبه می‌تواند جلوگیری شود، او گفت: «چقدر اعتماد دارید که باران نخواهد بارید؟ ببینید، من باور ندارم که یک جنگ همه جانبه اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.»

وی افزود: «مگر هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام داد، هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام داد.»

در حالی‌که ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر متحدین خواستار آتش بس فوری ۲۱ روزه در منازعه اسرائیل و لبنان شده اند، بایدن گفت که ایالات متحده با اسرائیل در مورد گزینه های آن برای پاسخ به حمله تهران که شامل حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران است، بحث می‌کند.

بایدن به خبرنگاران گفت: «ما در مورد آن بحث می کنیم.»

اظهارات وی قیمت‌ جهانی نفت را افزایش داد و تنش فزاینده در شرق میانه سبب نگرانی تاجران در مورد اختلالات احتمالی در عرضه شده است.

با این حال، بایدن اضافه کرد: «امروز هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.»

روز چهارشنبه، رئیس جمهور امریکا گفت که از هیچ حمله اسرائیل به پایگاه های هسته‌ای ایران حمایت نخواهد کرد.

روز پنجشنبه، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد به سی ان ان گفت که کشورش «گزینه های زیادی» برای انتقام جویی دارد و «به زودی» قدرت خود را به تهران نشان خواهد داد.

یک مقام ایالات متحده گفت که واشنگتن باور ندارد که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته است که چگونه به ایران پاسخ دهد.

Continue Reading

جهان

در حملات تازه اسراییل بر غزه، ۳۷ نفر کشته شده‌اند

مقام‌های صحی فلسطین می‌گویند که کمپ‌های مهاجران در این حمله‌ها هدف قرار گرفته‌اند که در میان قربانیان، زنان و کودکان نیز شامل‌اند.

Published

on

خبرگزاری رویترز به قول از نیروهای اسراییلی گزارش داده است که در این حمله‌ها، مراکز مربوط به حماس هدف قرار گرفته‌اند.

در همین حال، مقام‌های صحی فلسطین می‌گویند که کمپ‌های مهاجران در این حمله‌ها هدف قرار گرفته‌اند که در میان قربانیان، زنان و کودکان نیز شامل‌اند.

اسراییل حماس را به استفاده از مردم و تاسیسات ملکی برای مقاصد نظامی متهم کرد که حماس آن را رد کرده است.

مقام‌های صحی گفتند که بعداً روز سه شنبه، دو حمله جداگانه اسراییلی پنج فلسطینی را در رفح در نوار غزه جنوبی و در حومه زیتون شهر غزه هدف قرار دادند.

مقام‌های صحی افزودند که در خان یونس نیز شش فلسطینی در یک حمله هوایی اسراییل بالای یک خیمه که در آن بیجا شده‌گان زندگی میکردند کشته شدند.

Continue Reading

جهان

اردوی اسرائیل عملیات زمینی محدود خود را در خاک لبنان آغاز کرد

وزارت خارجه امریکا در این‌باره ضمن تاکید حمایت از آتش‌بس در لبنان در عین حال اعمال فشار نظامی را ضروری دانست.

Published

on

ایالات متحده امریکا شب گذشته (دوشنبه ۹ میزان) از آغاز عملیات زمینی محدود اردوی اسرائیل در داخل خاک لبنان خبر داد.

واشینگتن پس از بیان این‌که اسرائیل امریکا را از قصد خود برای انجام عملیات محدودی در نزدیکی مرزها برای هدف گرفتن زیربنا‌های نظامی حزب‌الله مطلع ساخته است، اعلام کرد که اردوی اسرائیل «هم‌اکنون در حال انجام» عملیات زمینی محدودی در داخل خاک لبنان است.

در همین راستا رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که اسرائیل برای منهدم کردن‌ زیربنا‌های گروه حزب‌الله در نزدیکی مرزها به خاک لبنان نفوذ و سپس از آن عقب‌نشینی می‌کند.

وزارت خارجه امریکا در این‌باره ضمن تاکید حمایت از آتش‌بس در لبنان در عین حال اعمال فشار نظامی را ضروری دانست.

مثیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا به خبرنگاران گفت:« این چیزی است که به من اطلاع دادند، این‌که آنها در حال انجام عملیات محدودی با هدف منهدم کردن زیربنا‌های حزب‌‌الله در نزدیکی مرزها هستند».

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد که اردوی لبنان تا مسافت ۵ کیلومتری از مرز با اسرائیل» عقب‌نشینی می‌کند.

به گزارش العربیه شماری از نیروهای اردوی لبنان با ترک هشت پسته اصلی نظارت مرزی خود در فاصله ۵ کیلومتری از مرز با اسرائیل مستقر شدند.

از سویی هم رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که دولت اسرائیل برای اعلان جنگ علیه لبنان آماده می‌شود.

همچنین گزارش شده است که یگان‌های توپخانه‌ای اردوی اسرائیل مناطق گسترده‌ای را از کوهپایه‌های «الخیام» در غرب تا بلندی‌های «کفرشوبا» و «شبعا» در شرق تیر باران کردند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!