Connect with us

اخبار ساحوی

ایران با ده‌ها موشک بالستیک بر اسراییل حمله کرد

ساعتی پس از این حمله صدراعظم اسراییل، در یک نوار تصویری گفت که ایران تاوان این حملاتش را خواهد پرداخت.

منتشر شده

در

مقام‌های نظامی ایران گفته اند که در این حمله پایگاه‌های نظامی اسراییل، مورد هدف قرار گرفته اند و هرگاه اسراییل اقدام متقابل انجام دهد با حمله‌های شدیدتری روبه ور خواهد شد.

ایران سه شنبه شب، ده‌ها موشک بالستیک را به سوی اسراییل پرتاب کرد، موشک‌های که به گفته‌ای مقام‌های ایرانی نود درصد آن به خاک اسراییل اصابت کرده و سه پایگاه نظامی را هدف قرار داده اند.

ساعتی پس از این حمله صدراعظم اسراییل، در یک نوار تصویری گفت که ایران تاوان این حملاتش را خواهد پرداخت.

بنامین نتنایاهو، صدراعظم اسراییل گفته است که: «ایران امشب اشتباه بزرگی مرتکب شد و تاوان آن را خواهد پرداخت. حکومت ایران عزم ما برای دفاع از خود و انتقام‌گیری از دشمنان مان را درک نمی‌کند هرکس به ما حمله کند، ما به او حمله خواهیم کرد.»

اکثر کشورهای غربی این حمله‌ای ایران را محکوم کرده و گفتند که نباید این حمله‌ها ادامه یابد. در لحظات نخست حمله، رییس جمهور امریکا به نیروهای امریکایی مستقر در خاور میانه گفته که راکت‌ها را ره‌گیری کنند. چنانچه مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید که حمله غیر موثر بوده و شکست داده است.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفته است که: «آنچه که به طور خلاصه می‌توانم بگویم این است که این حمله به نظر غیر موثر بوده و شکست داده شده به خاطر مسلکی بودن نیروهای مسلح اسراییل بود و به خاطر هماهنگی‌های نظامی که پیشاپیش این حمله صورت گرفت.»

از سویی دیگر، امارت اسلامی حمله‌های اسراییل بر لبنان، فلسطین، عراق ، و سوریه را به شدت نکوهش کرده و از جامعه جهانی خواسته است که برای حل اساسی این مشکل تصیم قاطع بگیرند.

درهمین حال، در یک تیراندازی دیگر شب گذشته در اسراییل شش تن کشته شدند و چندین تن دیگر زخمی شدند.

اخبار ساحوی

وزارت خارجه ایران: هیچ اقدام اسرائیل را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت

سخنگوی وزارت خارجه افزوده است که به لبنان، به دولت و ملت لبنان و به حزب‌الله لبنان و همچنین به خانواده سید حسن نصرالله، ادای احترام می‌کنم.

Published

on

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که هیچ‌یک از اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل را در ارتباط با اهداف خود نادیده نخواهد گرفت و برای جنایاتی که در حق ملت ایران و محور مقاومت مرتکب شده، قطعاً پاسخ‌های متناسب و قاطع خود را ارائه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «سید حسن نصرالله شهید شد، اما حزب‌الله و آرمان‌های آن و مکتب ایشان زنده است و مرام و مکتب او همواره پایدار خواهد ماند.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک نشست خبری گفته است که: «شهادت سید حسن نصرالله را به ساحت مقدس حضرت بقیة‌الله‌الاعظم و به محضر مقام معظم رهبری و به آحاد شریف ملت بزرگ ایران، همچنین به همه دولت‌ها و ملت‌های حامی آرمان فلسطین، به ملت بزرگ فلسطین و به اهالی صبور و مقاوم غزه که همواره ایستاده‌اند، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.»

وی افزوده است که به لبنان، به دولت و ملت لبنان و به حزب‌الله لبنان و همچنین به خانواده سید حسن نصرالله، ادای احترام می‌کنم.

کنعانی با بیان اینکه هیچ تردیدی نداریم که جبهه مقاومت، ملت‌های منطقه، به خصوص ملت بزرگ فلسطین و ملت لبنان، به زودی مرگ اسرائیل ا و آزادی قدس را در بیت‌المقدس جشن خواهند گرفت، گفت: «رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل جنایات و روش‌های شوم و ننگین خود، هرگز نخواهد توانست به این شکست تردیدناپذیر پاسخ دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «رژیم امریکا نیز در ادامه حمایت‌های ننگین و شرم‌آور خود از این جنایات، هیچ دستاورد راهبردی در منطقه به دست نخواهد آورد و شکست‌های سنگین سال‌های گذشته را با این روش‌ها جبران نخواهد کرد.»

Continue Reading

اخبار ساحوی

اعتراضات به کشته شدن حسن نصرالله در کراچی پاکستان

پولیس اعلام کرد که در اثر پرتاب سنگ توسط معترضان، هفت نیروی امنیتی زخمی شده و به شفاخانه منتقل شده‌اند.

Published

on

دولت پاکستان روز یک‎شنبه (۸میزان) اعتراضاتی را که در شهر کراچی به دلیل کشته شدن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، توسط اسرائیل برگزار شده بود، متوقف کرد. در این تظاهرات، معترضان با پولیس درگیر شدند و قصد داشتند به قنسولگری امریکا نزدیک شوند.

معترضان با در دست داشتن پوسترهایی از نصرالله، شعار «مرگ بر امریکا» سر می‌دادند.

پولیس اعلام کرد که در اثر پرتاب سنگ توسط معترضان، هفت نیروی امنیتی زخمی شده و به شفاخانه منتقل شده‌اند.

یک مقام پولیس گفته است: «پولیس برای متفرق کردن جمعیت مجبور به استفاده از باتوم و گاز اشک‌آور شد.» او همچنین افزود که پرونده‌های جنایی علیه افرادی که در جریان اعتراضات به خشونت متوسل شدند، ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب سیاسی مذهبی شیعه مجلس وحدت المسلمین، که از حامیان ایران محسوب می‌شود، این تجمع را که حدود سه هزار نفر در آن حضور داشتند، در بزرگترین شهر پاکستان سازماندهی کرده بود.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، روز پنج‌شنبه در پی حملات اسرائیل در لبنان کشته شد.

Continue Reading

اخبار ساحوی

شش تن در پی سقوط یک هلیکوپتر در پاکستان جان باخت

به گزارش رویترز، دو منبع‌ی که از ذکر نام شان خودداری نموده ؛ گفته اند که این هلیکوپتر توسط یک شرکت خصوصی در شمال خیبر پختونخوا کرایه شده بود.

Published

on

منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند که بر اثر سقوط یک هلیکوپتر چارتر روز شنبه در شمال پاکستان دست کم شش تن جان باخته است.

به گزارش رویترز، دو منبع‌ی که از ذکر نام شان خودداری نموده ؛ گفته اند که این هلیکوپتر توسط یک شرکت خصوصی در شمال خیبر پختونخوا کرایه شده بود.

این هلیکوپتر اندکی پس از پرواز از زمین در منطقه ناآرام وزیرستان شمالی در نزدیکی مرز با افغانستان سقوط کرده است.

این منابع گفته اند که، حدود ۱۴ مسافر از جمله پیلوتان روسی در هلیکوپتر بودند.

طبق اظهارات رویترز در این رویداد ۸ تن مجروح شده که در شفاخانه همین منطقه بستر شده اند.

نیروهای مسلح پاکستان و بخش هوانوردی غیرنظامی آن کشور دریک دهه گذشته متحمل چندین رویداد هوایی شده اند. در سال ۲۰۲۲ یک هلیکوپتر نظامی در یک تمرین آموزشی در خیبر پختونخوا سقوط کرد و هر دو پیلوت آن جان باختند. همچنان یک هواپیمای ایرباس خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان در سال ۲۰۲۰ در یک منطقه مسکونی در جنوب شهر کراچی سقوط کرد و بیش از ۹۹ سرنشین آن جان باختند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!