Connect with us

جهان

وزرای خارجه امریکا و انگلیس وارد کی‌یف شدند

بلینکن گفته است که می‌خواهد مستقیماً از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و دیگران بشنود که اهداف کی‌یف در جنگ چیست و واشنگتن چه کاری می‌تواند برای کمک به آن‌ها انجام دهد.

منتشر شده

در

وزرای امور خارجه امریکا و انگیس روز چهارشنبه (۲۱سنبله) وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند تا درباره میزان و چگونگی کمک‌های نظامی غرب به اوکراین با مقام‌های این کشور بحث و تبادل نظر کنند.

به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا و دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته وارد پایتخت اوکراین شدند تا با مقام‌های بلند ربته دولت اوکراین دیدار و گفتگو کنند.

بلینکن گفته است که می‌خواهد مستقیماً از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و دیگران بشنود که اهداف کی‌یف در جنگ چیست و واشنگتن چه کاری می‌تواند برای کمک به آن‌ها انجام دهد.

زلنسکی به احتمال زیاد درخواست‌های خود را از متحدانش برای اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از راکت‌های دوربرد از جمله اتکمز آمریکا و استورم انگلیس علیه خاک روسیه تکرار خواهد کرد.

در واشنگتن و برخی از پایتخت‌های اروپایی نگرانی وجود دارد که صدور این مجوز احتمال درگیری مستقیم غرب با روسیه را افزایش خواهد داد.

بلینکن از اظهار نظر درباره اینکه آیا واشنگتن اجازه استفاده از این سلاح‌های دوربرد را خواهد داد یا نه، خودداری کرد اما گفت که عوامل متعددی در هر تصمیمی دخیل هستند.

وی افزود که «فقط خود سیستم نیست که مهم است. شما باید بپرسید: آیا اوکراینی‌ها می‌توانند به طور موثر از آن استفاده کنند و توانایی حفظ آن را دارند؟»

به گزارش ایرنا، زلنسکی بارها از غرب خواسته است تا به نیروهایش اجازه دهد از سلاح‌های دوربرد خود برای حمله به روسیه استفاده کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های اعمال شده برای استفاده کی‌یف از سلاح‌های دوربرد مثل اتکمز را لغو خواهد کرد، گفت که دولت او اکنون در حال بررسی این موضوع است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که به نظر می رسد واشنگتن قبلاً تصمیم گرفته است به اوکراین اجازه دهد از این سلاح‌ها برای حملات دوربرد در داخل روسیه استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد، مسکو پاسخ مناسبی خواهد داد، افزود فعلا عملیات خاص نظامی روسیه به عنوان پاسخ کافی به همه این حملات است.

جهان

رئیس‌جمهور اوکراین طرح پیروزی آماده است

زلنسکی بدون اشاره به جزئیات این طرح گفت: «امروز می‌توان گفت که برنامه پیروزی ما کاملا آماده شده است. همه نکات، تمام محورهای کلیدی و تمام ملحقات جزئی لازم در این طرح تعریف شده است.»

Published

on

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده است که نقشه محرمانه کی‌یف موسوم به «طرح پیروزی» اوکراین در جنگ کاملا آماده شده است.

به نقل از راشیاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نقشه محرمانه موسوم به «طرح پیروزی» اوکراین در جنگ آماده است و با عملی ‌شدن این نقشه، صلح در اوکراین برقرار می‌شود.

وی روز چهارشنبه اعلام کرد که «طرح پیروزی‌»اش که هدف آن برقراری صلح در اوکراین و هم‌زمان قوی‌کردن کی‌یف و  دوری از همه درگیری‌های منجمدشده است، اکنون بعد از مشورت‌های زیاد تکمیل شده است.

زلنسکی بدون اشاره به جزئیات این طرح گفت: «امروز می‌توان گفت که برنامه پیروزی ما کاملا آماده شده است. همه نکات، تمام محورهای کلیدی و تمام ملحقات جزئی لازم در این طرح تعریف شده است.»

هنوز جزئیات «طرح پیروزی» زلنسکی منتشرنشده است؛ اما اردوی اوکراین ششم آگست در اقدامی غافلگیرانه به منطقه و شهر «کورسک» روسیه حمله کرد که نشریه امریکایی نیوزویک آن را «قمار کی‌یف در کورسک» توصیف کرد.

به نوشته نیوزویک «حمله کی‌یف به کورسک در ششم آگست که به ادعای الکساندر سیرسکی، قوماندان نیروهای مسلح اوکراین، به تصرف حدود یک هزار کیلومتر مربع و ۱۰۰ منطقه مسکونی و اسیر گرفتن ۵۹۴ سرباز روسیه منجر شد، نه تنها پوتین بلکه متحدان اوکراین را هم غافلگیر کرد.

با این حال، اوکراین درباره پیشروی مسکو در شهر «پوکروفسک» در دونتسک با پرسش‌های عجیب و غریبی روبه‌رو شده است. اندیشکده مطالعات جنگ چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای روس همچنان به پیشروی «تاکتیکی چشمگیر» در جنوب شرقی شهر پوکروفسک که برای نیروهای اوکراینی، جاده و مرکز ریلی و لوجستیکی حیاتی محسوب می‌شود، ادامه می‌دهند.

 نیوزویک درباره  واکنش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک نوشت که «احتمالاً این پاسخ‌ندادن عاجل و هدفمند صورت گرفته است.»

Continue Reading

جهان

رهبر کوریای شمالی از آزمایش یک راکت بالستیک جدید خبر داد

رهبر کوریای شمالی پس از انجام بازرسی‌های مربوطه، از نتایج آزمایش این راکت بالستیک ابراز خرسندی کرده و بر لزوم ادامه تقویت نیروی هسته‌ای این کشور تاکید کرده است.

Published

on

به نقل از خبرگزاری کوریای شمالی، در بیانیه اداره راکتی کوریای شمالی با بیان اینکه کیم جونگ اون رهبر این کشور بر آزمایش این راکت بالستیک کوتاه‌برد نظارت داشت، آمده است:« روز چهارشنبه یک راکت بالستیک تاکتیکی جدید با استفاده از کلاهک فوق‌العاده بزرگ با موفقیت آزمایش شد.»

بر اساس این بیانیه، راکت جدید کوریای شمالی به نام «هواسونگ-۱۱-Da-۴.۵» دارای یک کلاهک جنگی پنج تنی است.

بیانیه اداره راکتی کوریای شمالی می‌افزاید: «این آزمایش برای بررسی دقت هدف‌گیری و همچنین برای تائید قدرت انفجاری کلاهک پنج تنی این راکت بالستیک کوتاه‌برد انجام شده است.»

بر اساس گزارش‌ها، رهبر کوریای شمالی پس از انجام بازرسی‌های مربوطه، از نتایج آزمایش این راکت بالستیک ابراز خرسندی کرده و بر لزوم ادامه تقویت نیروی هسته‌ای این کشور تاکید کرده است.

جاپان و کوریای جنوبی اعلام کردند که کوریای شمالی صبح چهارشنبه یک راکت به سمت شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرده است.

وزارت دفاع جاپان گفته است که به نظر می‌رسد که این پرتاب یک راکت بالستیک بوده است.

Continue Reading

جهان

سویدن برای مهاجرانی که به کشورشان برگردند بیش از ۳۴ هزار دالر می‌دهد

Published

on

سویدن که سال‌ها به دلیل سیاست استقبال از مهاجران شناخته شده است، قصد دارد پیشنهاد نقدی خود را از ۹۷۸ دالر به حدود ۳۴ هزار دالر امریکایی برای کسانی که داوطلبانه به کشورشان باز می‌گردند، افزایش دهد.

سویدن اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۶ میلادی برای بازگشت داوطلبانه مهاجران پول نقدی تا ۳۵۰ هزار کرون سویدنی (معادل ۳۷۰۰۰ یورو/۳۴۰۰۰ دالر) در نظر گرفته شده است.

یوهان فورسل، وزیر مهاجرت سویدن گفت: «ما در میانه یک تغییر پارادایم در سیاست مهاجرت خود هستیم.»

در حال حاضر برای بازگشت داوطلبانه هر مهاجر بزرگسال حدود ۸۸۰ یورو و برای هر کودک ۴۴۰ یورو پرداخت می‌شود. فعلاَ حداکثر پاداش مالی برای هر فامیل بازگشت‌کننده ۳۵۰۰ یورو است.

لودویگ اسپلینگ، نماینده حزب راست افراطی دموکرات‌های سویدن گفت که پرداخت پاداش مالی از سال ۱۹۸۴ به این سو وجود داشته است، اما نسبتاً ناشناخته باقی مانده و «افراد محدودی از آن استفاده کرده اند.» به گفته او، افزایش این پاداش قرار است این وضعیت را تغییر دهد.

حکومت سویدن در حالی تصمیم به افزایش این پاداش مالی گرفته است که یک بررسی در ماه گذشته چنین افزایشی را توصیه نکرد. این بررسی که به سفارش حکومت انجام شده است، حاکی است که موثریت این طرح به میزانی نخواهد بود که هزینه‌های بالقوه آن را توجیه کند.

اولف کریسترسون، نخست وزیر محافظه کار سویدن، در سال ۲۰۲۲ با وعده کاهش مهاجرت و مبارزه با جرائم در کشورش قدرت را به دست گرفت. حکومت اقلیت او از سوی حزب دموکرات‌های سویدن حمایت می‌شود که در انتخابات پارلمانی با کسب ۲۰.۵ درصد آرا به دومین حزب قوی در این کشور تبدیل شد.

سویدن از سال ۱۹۹۰ به این سو شمار زیادی از پناهجویان به خصوص از کشورهای دچار جنگ و بحران مانند یوگسلاویای سابق، سوریه، افغانستان، سومالیا، ایران و عراق را پذیرش کرده است.

بعضی کشورهای دیگر اروپایی نیز برای بازگشت مهاجران به کشورهای شان کمک‌های مالی می‌دهند. به طور مثال دنمارک برای بازگشت هر نفر ۱۵ هزار دالر پرداخت می‌کند. ناروی حدود ۱۴۰۰ دالر، فرانسه ۲۸۰۰ دالر و آلمان ۲۰۰۰ دالر برای بازگشت داوطلبانه پرداخت می‌کنند.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!