Connect with us

رویداد های اخیر

برای اولین‌بار محصولات صحی افغانستان به ازبکستان صادر شد

منتشر شده

در

یک شرکت خصوصی برای نخستین بار محصولات صحی تولید افغانستان را به ازبکستان صادر کرده است. مسوولان این شرکت می‌گویند که این محصولات در چند مرحله به ازبکستان صادر خواهد شد.

به گفته مسوولان این شرکت، ارزش کلی قرارداد صورت گرفته با جانب ازبکستان ۲۵۰ هزار دالر بوده و قرار است در چند مرحله تولیدات شان به آن کشور صادر شود.

نذیراحمد نور، رئیس این شرکت خصوصی گفته است: «قرارداد ما ۲۵۰ هزار دالر امریکایی است و امروز دو موتر محموله ۴۰ فوت بارگیری داریم که حرکت می‌کند.»

در همین حال، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بر حمایت از تولیدات داخلی از سوی حکومت و مردم تأکید کرده‌اند.

خیرالدین مایل، معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: «فابریکه‌های تولیدی ما باید آنقدر حمایت شوند تا اینکه بزرگ شوند.»

از سویی هم، مسوولان وزارت صنعت و تجارت گفته‌اند که از صنعت‌کاران حمایت می‌کنند و به همین دلیل همواره تلاش کرده‌اند تا فرصت‌های بیشتر سرمایه‌گذاری در کشور را فراهم نمایند.

عبدالسلام جوادآخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: «وزارت صنعت به همه‌ سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند، تمام سهولت‌ها را فراهم می‌کند.»

پیش از این نیز مقام‌های امارت اسلامی همواره گفته‌اند که در افغانستان امنیت سرتاسری وجود دارد و همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند در بخش‌های مختلف افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

رویداد های اخیر

شورای امنیت سازمان ملل نشستی را در مورد افغانستان برگزار می‌کند

Published

on

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را فردا (چهارشنبه، ۲۸ سنبله) در مورد افغانستان برگزار می‌کند. در این نشست، قرار است رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه منشی عمومی سازمان ملل درباره افغانستان گزارش‌های خود را ارائه کند.

شورای امنیت سازمان ملل در اعلامیه‌ای گفته است: «به روز چهار شنبه، ۱۸ سپتمبر، یک نشست توجیهی باز و پس از آن رای‌زنی‌های در مورد افغانستان برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه و رئیس هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و سیما باهوس، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل متحد، توضیحاتی را ارائه کنند.»

پیش از برگزاری این نشست، سرمنشی سازمان ملل نیز گزارش سه ماهه اش را در مورد افغانستان منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که حوادث امنیتی نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته، محدودیت‌ها بر زنان بیشتر شده و همچنان بیش از ۲۴ میلیون تن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

در همین حال، امارت اسلامی انتظار دارد که در گزارش خانم اوتونبایوا واقعیت‌های افغانستان بازتاب داده شود.

امارت اسلامی پیش از این بارها از یوناما خواسته است که در گزارش‌های خود، واقعیت‌های موجود افغانستان را بازتاب دهد و از بزرگنمایی موضوعات کوچک خودداری کند.

از سویی دیگر، خانم اوتونبایوا گفته که تا ۳۰ اگست امسال، تنها ۲۴.۹ درصد از ۲.۹ میلیارد دالر مورد نیاز برای کمک به افغانستان تأمین شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت داخله با سفیر جاپان در کابل دیدار کرد

Published

on

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله با تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در کابل امروز (سه‌شنبه) دیدار کرده است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله گفته که در این دیدار، علاوه بر ابراز خرسندی از بهبود وضعیت امنیتی در کشور، کار گروهی با یوناما به منظور افزایش کمک‌های جاپان به افغانستان و مبارزه برضد مواد مخدر بحث و گفتگو شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت خارجه از آغاز کار دیپلوماتان امارت اسلامی در عمان خبر داد

Published

on

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که کار دیپلومات‌های امارت اسلامی در سفارت افغانستان در عمان آغاز شده است. ضیا احمد تکل گفته که فعالیت و خدمات سفارت افغانستان در شهر مسقط، پایتخت عمان از روز یکشنبه هفته‌ گذشته شروع شده است.

آقای تکل افزوده است که از سرگیری فعالیت‌های سفارت افغانستان با همکاری کشور میزبان نقش سازنده‌ای در تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی کابل و مسقط ایفا خواهد کرد.

از سویی دیگر، مأموریت ۱۲ ساله‌ سفیر ازبکستان در افغانستان پایان یافته است و تاشکند سفیر جدیدش را به افغانستان معرفی خواهد کرد.

یادگار خواجه شادمانوف، سفیر ازبکستان در افغانستان در واپسین دیدارش با عبدالسلام حنفی، معاون اداری رئیس‌الوزرا گفته که در زمان مأموریت‌اش در افغانستان تلاش کرده است تا روابط دوجانبه در عرصه‌های گوناگون بیشتر تقویت و گسترش یابد.

آقای شادمانوف تأکید نموده که کشورش خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با افغانستان ‎‌است و تاجران و سرمایه‌گذاران ازبکستانی هم آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون به ‌ویژه در بخش استخراج معادن و انرژی در افغانستان ‌اند.

معاون اداری رئیس‌الوزرا نیز با تأکید بر گسترش روابط دوجانبه گفته است که افغانستان و ازبکستان رابطه کهن دارند. آقای حنفی این را هم گفته که امارت اسلامی با فراهم سازی تسهیلات لازم برای تاجران و سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های گوناگون در کشور استقبال می‌کند.

گفتنی است که دستاورد سفیر ازبکستان در افغانستان به خصوص در سه سال پسین امضای پنج قرارداد تجارتی و اقتصادی به ارزش بیش از ۲ میلیارد دالر امریکایی بود که چندی پیش با حضور مقام‌های ارشد دو کشور در کابل به امضا رسید.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!