Connect with us

رویداد های اخیر

افغانستان در یک سال ۲ میلیون پاسپورت توزیع کرده است

آقای حسیب همچنان اعلام کرد که سه شعبه جدید پاسپورت روز چهارشنبه (۲۷ سرطان) در کابل افتتاح می‌شود.

منتشر شده

در

یک مقام وزارت داخله اعلام کرده که در حال حاضر روزانه ۱۲ هزار پاسپورت در افغانستان توزیع می شود که بی سابقه است.

عبدالکریم حسیب، رئیس عمومی پاسپورت وزارت داخله روز سه شنبه (۲۶ سرطان) در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که روند توزیع پاسپورت در ۱۵ ولایت به حالت عادی بازگشته است.

وی افزود که در سال گذشته حدود دو میلیون پاسپورت برای شهروندان در کشور توزیع شده است.

آقای حسیب همچنان اعلام کرد که سه شعبه جدید پاسپورت روز چهارشنبه (۲۷ سرطان) در کابل افتتاح می‌شود. این مراکز در ساحات دارالامان، قلعه زمان خان و تنگی تره‌خیل قرار دارد و هر کدام روزانه برای ۲ هزار متقاضی خدمات ارائه خواهد کرد.

رئیس عمومی پاسپورت گفت که مریضان، تاجران، محصلان متقاضی بورسیه، زائران عمره، رانندگان لاری‌ها که از مرزهای کشور عبور می‌کنند، معلولان، پیلوتان، شهروندان دارای ویزه و مجوز اقامت در خارج از کشور، مقامات دولتی و ورزشکاران ملی می‌توانند پاسپورت را با عریضه کاغذی و بدون تاخیر به‌دست بیاورند.

 

مطالب مرتبط:

سرپرست وزارت سرحدات: به‌زودی پول، پاسپورت و سلاح را در داخل کشور می‌سازیم


آغاز توزیع پاسپورت در سفارت افغانستان در چین

رویداد های اخیر

سخنگوی شاروالی کابل: امسال دو میلیون نهال را در شهر کابل غرس کردیم

Published

on

سخنگوی شاروالی کابل می‌‍‌‌گوید که در جریان سال جاری هجری خورشیدی، دو میلیون نهال و گل بته‌های زینتی در سراسر شهر کابل از سوی این نهاد غرس شده است.

نعمت‌الله بارکزی در برنامه تشریح دستاوردهای یکساله امروز (پنجشنبه) گفت: «شاروالی کابل دو سال قبل دوصدهزار نهال، سال گذشته ششصدهزار نهال و امسال دو میلیون نهال و گل بته‌های زینتی را در شهر کابل غرس کرده است.»

معین خدمات شهری و محیط زیستی شاروالی کابل نیز گفت که طی یک سال گذشته، بیش از ۱۲۵ کیلومتر سرک عمومی و فرعی در شهر کابل قیرریزی، سنگ‌فرش، توسعه و احداث شده است.

محمد خالد سجستانی افزود که برای زیبایی شهر، پنج هزار چراغ جدید در کنار جاده‌ها نصب و ۹ هزار و ۷۰۰ نورافگن دیگر در نواحی مختلف شهر ترمیم شده‌اند.

آقای سجستانی بیان کرد: «سرک‌های جدید در شهر کابل اعمار گردیده و عملاً در خدمت مردم قرار دارد.»

به گفته این نهاد، بیش از نیم میلیون تُن زباله از شهر کابل طی این مدت پاک کاری و به جاهای مخصوص منتقل شده است.

این نهاد همچنان ۶۲۵ بلند منزل را به نسبت نداشتن فلتر هوا مسدود نموده و عواید شاروالی کابل در یک سال پسین شش میلیارد افغانی بوده است.

شاروالی کابل همچنان افزوده که طرح پلان‌های تفصیلی، طرح‌های پیشنهادی برای ساحات تجارتی و رهایشی، صدور ۲۴۸ مجوز ساختمان و جلوگیری از تخلف ۳۰۹۵ ساختمان در نواحی ۲۲ گانه شهر کابل از دستاوردهای عمده این اداره است.

از سویی هم، این اداره علاوه نموده که در همکاری با سازمان‌های دیگر ۲۰۰ پروژه را زیر کار دارد که کار ۱۹۰ پروژه آن تکمیل شده است.

مسوولان شاروالی کابل نیز برای ایجاد نظم شهری وعادی سازی روند ترافیک، ۲ هزار و ۶۰۰ مانع را از نقاط مختلف شهر جمع آوری کرده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سراج‌الدین حقانی با معاون منشی عمومی سازمان ملل دیدار کرد

Published

on

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله امروز (پنجشنبه) با جایلس میشاو، معاون منشی عمومی سازمان ملل متحد در امور امنیت و حفاظت دیدار کرده است.

وزارت داخله در خبرنامه‌ای به نقل از آقای میشاو نوشته که روابط میان سازمان ملل و امارت اسلامی تقویت یافته است و امنیت کارمندان این سازمان در افغانستان نیز تأمین است.

آقای حقانی در این دیدار به جایلس میشاو اطمینان داده است که تمام نهادهای بین‌المللی می‌توانند با اطمینان کامل فعالیت‌های خود را در افغانستان انجام دهند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشستی به حمایت از پروژه تاپی در کابل برگزار شد

Published

on

وزارت سرحدات، اقوام و قبایل نشستی را در کابل به حمایت از افتتاح پروژه تاپی امروز (چهارشنبه) برگزار کرد. سرپرست این وزارت در این نشست گفته است، افتتاح کار تاپی یک دستاورد بزرگ برای کشور است که نقش آن در شکوفایی اقتصادی افغانستان و منطقه مهم خواهد بود.

نورالله نوری، سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در این نشست افزود که امارت اسلامی طی سه سال گذشته برای پیشترفت اقتصاد افغانستان تلاش‌های زیادی کرده که امروز نتایج مثبت آن را مردم می‌بینند.

در همین حال، برخی از اشتراک کنندگان دیگر نیز گفته‌اند که تاپی می‌تواند زمینه کار را برای بسیاری‌ها فراهم کند و همچنان بر کاهش فقر تاثیرات خود را در درازمدت میداشته باشد.

احمدشاه، یک بزرگ قومی گفت: «این پروژه بزرگ اعتماد میان کشورها را تقویت می‌بخشد و در بهبود امنیت منطقه نیز نقش بسزای ایفا می‌کند زیرا منافع اقتصادی مشترک ایجاد می‌شود و طبیعتاً کشورها سعی می‌کنند تا این پروژه به موفقیت به ثمر برسد.»

نعمت‌الله علی‌زاده، عالم دین نیز بیان کرد: «امیدوارم وضعیت اقتصادی افغانستان و ملت افغانستان روز به روز خوبتر شود و ما شاهد یک افغانستان سعادتمند با عزت و پیروز باشیم.»

پروژه تاپی یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی برای افغانستان و کشورهای منطقه است که از طریق آن سالانه ۳۳ میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌یابد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!