Connect with us

اخبار ساحوی

پوتین: به وظیفه شهروندان هندی در اردوی روسیه پایان داده می‌شود

وینی کواترا، یک مقام وزارت خارجه هند روز سه‌شنبه (۱۹ سرطان) در مسکو به خبرنگاران گفت که نرندرا مودی موضوع ترخیص نیروهای هندی از اردوی روسیه را به طور جدی با ولادیمیر پوتین در میان گذاشته است.

منتشر شده

در

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با صدراعظم هند وعده سپرد به وظیفه شهروندان هندی که «اغفال» شده و به اردوی روسیه پیوسته‌اند، پایان بدهد.

آنها با وعده کار در اردوی روسیه جذب شدند، اما مستقیماً به جبهات جنگ در اوکراین اعزام شده‌اند.

وینی کواترا، یک مقام وزارت خارجه هند روز سه‌شنبه (۱۹ سرطان) در مسکو به خبرنگاران گفت که نرندرا مودی موضوع ترخیص نیروهای هندی از اردوی روسیه را به طور جدی با ولادیمیر پوتین در میان گذاشته است.

در ماه‌های اخیر شماری از خانواده‌ها در هند شکایت کردند که فرزندان شان با وعده «شغل‌های حمایتی پشت جبهه» در ارتش روسیه جذب شدند اما در عوض به جنگ علیه نیروهای اوکراینی فرستاده شدند.

این موضوع پس از کشته‌شدن شماری از شهروندان هند در جنگ اوکراین رسانه‌ای شده است.

یک مقام وزارت خارجه هند گفت که ترخیص این افراد و گسترش صادرات هند به روسیه از موضوعات کلیدی در سفر مودی به مسکو است.

وینی کواترا در مسکو به خبرنگاران گفت که تعداد این افراد به حدود ۵۰ نفر می‌رسد که تاکنون حدود ۱۰ تن آنها به هند بازگردانده شده‌اند.

هند تلاش کرده است که در جنگ اوکراین و مناقشه روسیه با غرب بیطرفی خود را حفظ کند، اما حضور شهروندان این کشور در این جنگ، پای هند را به مناقشات سیاسی با اوکراین و کشورهای غربی می‌کشاند.

اخبار ساحوی

پاکستان: انفجار در شهر کراچی دو کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت

اردوی آزادی‌بخش بلوچ با ارسال ایمیلی به خبرنگاران مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

Published

on

انفجاری حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب (یک‌شنبه ۱۵ میزان) در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی شهر کراچی پاکستان دست کم دو کشته و ۱۰ زخمی بر جا گذاشت.

تلویزیون جیوی پاکستان از قول یک مقام ایالتی گزارش داده است که تا حالا مشخص نیست که این انفجار ناشی از چه بوده است. به گفتهٔ این مقام محلی، در این انفجار یک شهروند خارجی زخمی شده است. او گفته است که انفجار در نزدیکی یک کاروان شهروندان خارجی به وقوع پیوست.

اردوی آزادی‌بخش بلوچ با ارسال ایمیلی به خبرنگاران مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. این گروه جدایی‌طلب گفته است که موتری که مواد انفجاری در آن جا به جا شده بود، شهروندان چینی به شمول هشت انجنیر را هدف قرار داده است.

پولیس شهر کراچی بلافاصله در مورد این انفجار چیزی نه گفته است.

اردوی آزادی‌بخش بلوچ یک گروه جدایی‌طلب است که به دنبال استقلال ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان است. این ایالت با افغانستان و ایران هم‌سرحد است. این گروه در ماه اگست سال روان میلادی حملات هماهنگی در این ایالت انجام داد که منجر به کشته شدن بیش از ۷۰ نفر شد.

اردوی آزادی‌بخش بلوچ به طور خاص منافع چین را در بلوچستان هدف قرار می‌دهد، به‌خصوص بندر استراتیژیک گوادر که در شهر کراچی واقع شده است. این گروه، چین را متهم می‌کند که با همکاری حکومت پاکستان، در حال بهره‌برداری از منابع بلوچستان است. به همین دلیل، این گروه به شهروندان چینی که در این ایالت مصروف کار استند، حمله کرده و حتا در گذشته به قنسولگری چین در کراچی حمله کرده است.

ایالت بلوچستان سرشار از منابع طبیعی است و گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ به صورت معمول نیروهای امنیتی پاکستان را در این ایالت آماج حملات مرگبار قرار می‌دهند. جدایی طلبان بلوچ خواهان استقلال از حکومت مرکزی پاکستان استند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

درگیری پولیس پاکستان با هوداران عمران خان

وزیر داخله پاکستان پیش‌تر از حزب تحریک انصاف خواسته بود هرگونه تجمع را تا پایان حضور مقامات خارجی در اسلام‌آباد عقب بیندازند.

Published

on

به نقل از خبرگزاری رویترز، محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان اعلام کرد در جریان درگیری پولیس این کشور با هواداران عمران خان، صدراعظم سابق، بیش از ۸۰ نفر از نیرو‌های پولیس زخمی شدند.

به اساس این گزارش این تظاهرات توسط رئیس ایالت خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان هدایت می‌شود. در این ایالت حزب عمران خان همچنان در قدرت باقی مانده و با هدف ایجاد یک تجمع در پایتخت، تلاش می‌کند بر دولت اعمال فشار کند تا در نهایت عمران خان آزاد شود.

گفته شده تظاهرکنندگان مسلح بودند و از اسلحه و گاز اشک‌آور علیه نیرو‌های پولیس استفاده کردند. با این حال حزب تحریک انصاف پاکستان استفاده از خشونت را رد کرده و می‌گوید قصد دارد یک گردهمایی مسالمت‌آمیز برگزار کند.

در حال حاضر، مقامات اطراف اسلام‌آباد نیرو مستقر کرده و خدمات تیلیفون را برای جلوگیری از تجمع ممنوع کرده‌اند.

این درحالیست که اسلام‌آباد در آستانه برگزاری برخی رویداد‌های دیپلماتیک در سطح بالا است که از جمله آنها می‌توان به سفر سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند و برگزاری کنفرانس سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد.

وزیر داخله پاکستان پیش‌تر از حزب تحریک انصاف خواسته بود هرگونه تجمع را تا پایان حضور مقامات خارجی در اسلام‌آباد عقب بیندازند. این مقام پاکستانی همچنین می‌گوید معترضان قصد دارند کنفرانس سازمان همکاری شانگهای در ۱۵ اکتوبر را بر هم بزنند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

شش سرباز پاکستانی در درگیری با شبه نظامیان کشته شدند

Published

on

اردوی پاکستان اعلام کرده است که شش سرباز مشمول یک افسر عالی‌رتبه در درگیری با شبه نظامیان در شمال غرب این کشور کشته شده اند.

این حادثه جمعه شب در منطقه وزیرستان شمالی ایالت خیبرپختونخوا رخ داده است.

دگرمن محمد علی شوکت که به گفته اردو هدایت سربازان را در این درگیری برعهده داشت، در میان کشته شدگان است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!