Connect with us

جهان

ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا رسماً استعفا کرد

منتشر شده

در

ریشی سوناک، صدراعظم و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا امروز (جمعه، ۱۵ سرطان) از سمتش و رهبری این حزب کنار رفت.

ریشی سوناک در سخنرانی خود اعلام کرد که از سمتش به حیث رهبر حزب محافظه‌کار استعفا می‌دهد اما تا وقتی که «کایر استرامر» رهبر حزب کارگر به عنوان صدراعظم، زمام امور انگلستان را به دست بگیرد، در رأس دولت باقی می‌ماند.

پس از آن‌که محافظه‌کاران در انتخابات سراسری بریتانیا با شکست بزرگی روبه‌رو شدند، پادشاه بریتانیا استعفای آقای سوناک را پذیرفت.

او در یک نشست خبری گفت: «می‌خواهم پیش از هر چیز بگویم متاسفم. من تمام توانم را برای این کار گذاشته‌ام. اما شما یک نشانه واضح ارسال کرده‌اید که دولت بریتانیا باید تغییر کند. و تنها قضاوت مهم با شما است.»

در انتخابات پارلمانی انگلستان حزب کارگر اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورده است.

براساس نتایج شمارش آرا، حزب محافظه‌کار بریتانیا به‌ رهبری ریشی سوناک توانست تنها ۱۲۱ کرسی را از آن خود کند، در حالی‌که حزب کارگر بریتانیا توانست بیش از ۴۱۲ کرسی پارلمان این کشو را به‌دست آورد.

ریش سوناک اکتوبر ۲۰۲۲ بدون هیچ رقابتی پس از حضور ۴۵ روزه لیز تراس، صدراعظم پیشین بریتانیا به رهبری حزب محافظه‌کار منصوب شده بود.

جهان

شرکت هوانوردی امارات استفاده مسافران از پیجر و مخابره واکی تاکی را ممنوع کرد

جنبش حزب الله لبنان و مقامات این کشور، اسرائیل را مسئول این انفجارها اعلام کردند.

Published

on

شرکت هوانوردی امارات روز شنبه (۱۴میزان) اعلام کرد که پس از انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، این کشور استفاده از پیجر در طیاره‌های مسافربری خود را ممنوع کرده است.

این شرکت هوانوردی اعلام کرد که همه مسافرانی که در پروازهای به مقصد، یا از طریق دبی سفر می‌کنند، از حمل پیجر و دستگاه‌های مشابه در بکس‌های شان منع شده اند.

این شرکت هوانوردی هشدار داد در صورتی که چنین اقلامی در بکس‌های مسافران یافت شود، از سوی پولیس دبی ضبط می‌شود.

این اقدام پس از یک سلسله انفجارهای پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی در لبنان در روزهای ۱۷و ۱۸ سپتامبر صورت گرفته است. رویدادی که منجر به جان باختن بیش از ۴۰ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۳۵۰۰ نفر شد.

جنبش حزب الله لبنان و مقامات این کشور، اسرائیل را مسئول این انفجارها اعلام کردند.

Continue Reading

جهان

امریکا به لبنان ۱۵۷ میلیون دالر کمک می‌کند

Published

on

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که این کشور نزدیک به ۱۵۷ میلیون دالر کمک بشردوستانه برای حمایت از مردم لبنان و منطقه درپی تشدید بحران ناشی از جنگ ارائه می‌کند.

وزارت خارجه امریکا با نشر بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شده، گفته است: «این بودجه به نیازهای جدید و موجود بیجا‌شدگان داخلی و جمعیت پناهندگان در داخل لبنان و جوامعی که میزبان آنها هستند، رسیدگی می‌کند. این کمک‌ها همچنان از کسانی که به سوریه گریخته‌اند، حمایت خواهد کرد.»

Continue Reading

جهان

رئیس جمهور امریکا می‌گوید «جنگ همه‌ جانبه» در شرق میانه رخ نخواهد داد

هنگامی که از بایدن پرسیده شد که او چقدر اعتماد دارد که از جنگ همه جانبه می‌تواند جلوگیری شود، او گفت: «چقدر اعتماد دارید که باران نخواهد بارید؟ ببینید، من باور ندارم که یک جنگ همه جانبه اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.»

Published

on

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که او به این باور نیست یک «جنگ همه جانبه» در شرق میانه اتفاق خواهد افتاد. این در حالیست که اسرائیل در پی بزرگترین حمله تهران، از انتقام جویی هشدار داده است.

با این حال، بایدن گفت که برای جلوگیری از جنگ در شرق میانه باید کارهای بیشتری انجام شود. اردوی اسرائیل در نبرد خود علیه گروه مسلح حزب الله لبنان، با حملات هوایی جدید بیروت را مورد حمله قرار داده است.

هنگامی که از بایدن پرسیده شد که او چقدر اعتماد دارد که از جنگ همه جانبه می‌تواند جلوگیری شود، او گفت: «چقدر اعتماد دارید که باران نخواهد بارید؟ ببینید، من باور ندارم که یک جنگ همه جانبه اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم از آن جلوگیری کنیم.»

وی افزود: «مگر هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام داد، هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام داد.»

در حالی‌که ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر متحدین خواستار آتش بس فوری ۲۱ روزه در منازعه اسرائیل و لبنان شده اند، بایدن گفت که ایالات متحده با اسرائیل در مورد گزینه های آن برای پاسخ به حمله تهران که شامل حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران است، بحث می‌کند.

بایدن به خبرنگاران گفت: «ما در مورد آن بحث می کنیم.»

اظهارات وی قیمت‌ جهانی نفت را افزایش داد و تنش فزاینده در شرق میانه سبب نگرانی تاجران در مورد اختلالات احتمالی در عرضه شده است.

با این حال، بایدن اضافه کرد: «امروز هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.»

روز چهارشنبه، رئیس جمهور امریکا گفت که از هیچ حمله اسرائیل به پایگاه های هسته‌ای ایران حمایت نخواهد کرد.

روز پنجشنبه، دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد به سی ان ان گفت که کشورش «گزینه های زیادی» برای انتقام جویی دارد و «به زودی» قدرت خود را به تهران نشان خواهد داد.

یک مقام ایالات متحده گفت که واشنگتن باور ندارد که اسرائیل هنوز تصمیم گرفته است که چگونه به ایران پاسخ دهد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!