Connect with us

رویداد های اخیر

مجاهد در نشست دوحه: اختلافات در مورد سیاست‌ها طبیعی است، تحریم‌ها لغو شود

او همچنان گفت که کسانی که شریک جنایت بشری در غزه هستند، در موقعیت اخلاقی نیستند که به امارت اسلامی در مورد حقوق بشر «لکچر» دهند.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

هیات امارت اسلامی در نشست سوم دوحه در باره افغانستان تاکید کرده که اختلافات میان کشورها در مورد سیاست‌های یکدیگر طبیعی است، و جامعه بین المللی باید تحریم‌های اعمال شده بر افغانستان را لغو کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی که ریاست هیات در نشست دوحه را برعهده دارد، در افتتاحیه این نشست گفت که روند کاهش تحریم‌ها «آهسته» بوده و این امر چالش‌های متعددی را برای حکومت و بخش خصوصی ایجاد کرده است.

او گفت: «افغان‌ها که از جنگ و نا امنی ناشی از تجاوز و مداخله بیگانگان تقریباً یک قرن رنج کشیدند، در نهایت استقلال شان را به دست آوردند، به جنگ پایان دادند و نظامی را ساختند که هدف آن تقویت تعامل مثبت با جهان است. اما در مقابل، آنها با تحریم‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شدند.»

مجاهد پذیرفت که برخی از کشورها با برخی از اقدامات امارات اسلامی «مشکل» دارند، اما افزود که «اختلافات در مورد سیاست‌ها بین کشورها طبیعی است.»

او اضافه کرد: «اختلافات در مورد سیاست‌ها نباید به حدی تشدید یابد که کشورهای قدرتمند از اهرم‌های خود برای تحمیل فشارهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی بر مردم ما استفاده کنند و زندگی ملت ما را تحت تأثیر قرار دهند.»

آقای مجاهد خاطر نشان کرد که با وجود تحریم‌ها، امارت اسلامی کشت، پروسس و قاچاق مواد مخدر را که جهان را متاثر ساخته بود، ممنوع کرد.

او همچنان گفت که کسانی که شریک جنایت بشری در غزه هستند، در موقعیت اخلاقی نیستند که به امارت اسلامی در مورد حقوق بشر «لکچر» دهند.

 

مطالب مرتبط:

مجاهد: در نشست دوحه مسایل داخلی افغانستان مطرح نخواهد شد

سازمان ملل: هدف نشست دوحه به رسمیت شناختن امارت اسلامی نیست

 

رویداد های اخیر

نهاد توسعه‌ای آلمان ساختار فعالیت‌هایش را در افغانستان تغییر می‌دهد

در اعلامیه جی‌آی‌زید آمده است که براساس تصمیم حکومت آلمان، فعالیت‌هایش در افغانستان را از کشور سوم و یاهم از طریق نهادهای غیردولتی پیش خواهد برد.

Published

on

(Last Updated On: )

نهاد توسعه‌ای آلمان (جی‌آی‌زید) در یک اعلامیه از تغییر ساختار فعالیت‌هایش در افغانستان خبرداده است.

این نهاد با تایید گزارش‌ها از توقف فعالیت‌های مستقیم‌اش در افغانستان گفته است، که در همکاری با امارت اسلامی کار نمی‌کند.

در اعلامیه جی‌آی‌زید آمده است که براساس تصمیم حکومت آلمان، فعالیت‌هایش در افغانستان را از کشور سوم و یاهم از طریق نهادهای غیردولتی پیش خواهد برد.

خبرنامه می‌افزاید: «پروژه‌های موجود و راه‌اندازی شده هنوز در حال اجرا هستند. از سال ۲۰۲۵، جی‌آی‌زید دیگر کارمندی را در افغانستان استخدام نخواهد کرد.»

این نهاد همچنان گفته است که از آگست سال ۲۰۲۱ وضعیت برای بسیاری از مردم افغانستان به شدت تغییر کرده و افغانان با فقر و گرسنگی روبرو هستند.

این نهاد آلمانی تاکید کرده است که مردم این کشور برای دسترسی به ضرورت‌های اولیه خود نیاز به حمایت دارند.

به گفته جی‌آی‌زید، کمک‌های این نهاد بر حمایت از مردم محلی با خدمات اولیه متمرکز خواهد بود.

در خبرنامه آمده است: «این شامل بهبود خودکفایی در جوامع شهری و روستایی فقیرتر، آموزش دایه‌ها و متخصصان صحت زنان و حمایت از زنان کارآفرین و سازمان‌های تحت رهبری زنان است.»

پیش از این رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که این نهاد تمام کارمندان آلمانی‌اش را از افغانستان بیرون می‌کند.

جی‌آی‌زید از سال ۲۰۰۲ در بخش هایی مانند مراقبت‌های صحی، آموزش و پرورش و خدمات اساسی در افغانستان فعالیت می‌کند.

 

خبرهای مرتبط:

 

مولوی عبدالکبیر: نهاد‌های خارجی فعالیت‌های‌ خود را به‌گونه آزادانه پیش ببرند

چهار سازمان کمک رسان بین‌المللی فعالیت شان را در افغانستان به تعلیق درآوردند

Continue Reading

رویداد های اخیر

گوترش: همه کشورها باید متحد شوند تا از تبدیل شدن دوباره افغانستان به لانه تروریزم جلوگیری کنند

شهباز شریف همچنان از امارت اسلامی خواسته تا اجازه ندهد که از خاک افغانستان برای حمله به کشورهای دیگر استفاده ‌شود.

Published

on

(Last Updated On: )

سرمنشی سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه (۱۴سرطان) طی سخنرانی‌اش در نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های گفته است که، همه کشورها باید متحد شوند تا از تبدیل شدن دوباره افغانستان به لانه تروریزم جلوگیری کنند.

آنتونیو گوترش در نشست سران سازمان همکاری شانگهای همچنان خواستار ایجاد حکومت فراگیر از سوی امارت اسلامی در افغانستان شده است.

وی گفته که ملل متحد آماده است با سازمان همکاری شانگهای در امر مبارزه با تروریزم در سراسر جهان همکاری کند.

این مقام ارشد سازمان ملل طی سخنرانی‌اش همچنان افزوده است که باید حکومتی در افغانستان تشکیل شود تا به حقوق بشر ارج بگذارد.

گوترش گفت: «ما در افغانستان خواهان صلح و حکومت همه شمول هستیم تا طبق تعهدات در مورد احترام گذاشتن به همه‌ای حقوق مردم  به جامعه بین الملل داده اند متعهد بمانند. و همه کشورها باید باهم متعهد شوند تا از تبدیل شدن دوباره افغانستان به لانه تروریستی جلوگیری کنند، و سازمان ملل با همکاری های شانگهای در زمینه جلوگیری از تروریزم در همه جا همکار است.»

در این نشست صدراعظم پاکستان از جامعۀ جهانی خواست تا به منظور تأمین نیازهای اقتصادی و انکشافی افغانستان با امارت اسلامی تعامل معنادار داشته باشد.

شهباز شریف همچنان از امارت اسلامی خواسته تا اجازه ندهد که از خاک افغانستان برای حمله به کشورهای دیگر استفاده ‌شود.

وی گفته است: «اجلاس همکاری های شانگهای منافع مشترک در صلح و ثبات منطقه دارد، بخصوص در صلح و ثبات افغانستان، بناء جامعه جهانی باید گفتگوهای معنی دار را با حکومت سرپرست ادامه دهد تا آنها بتوانند اقتصاد با ثبات داشته و نیازهای اولیه خود را مرفوع سازند، همچنان حکومت سرپرست افغانستان اقدامات لازم را برای مبارزه با تروریزم اتخاذ کنند و خود را مطمئن بسازند که از خاک افغانستان در مقابل هیچ کشور دیگری استفاده نمی‌شود. فعالیت فعلی تروریست‌ها در این خاک نگرانی بزرگی برای همه ما است.»

وزیر خارجه هند نیز در این نشست بر ادامه همکاری های کشورش با مردم افغانستان تأکید کرده است.

این گونه که سران سازمان همکاری شانگهای نیز در این نشست تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان را تنها راه‌ دستیابی به صلح پایدار در این کشور پنداشته اند.

بیست‌وچهارمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد.

جی شنکر، وزیرخارجه هند گفت: «ما با افغانستان روابط تاریخی داریم و کمک‌های ما با این کشور در بخش پروژه‌های انکشافی، کمک‌های بشردوستانه، ارتقای ظرفیت و در بخش سپورت است، هند متعهد به همکاری مردم افغانستان است.»

امارت اسلامی در واکنش به خواست کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مبنی بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان گفته که کشورها باید در مواردی چون تنظیم روابط شان با افغانستان گفتگو کنند. 

به باور ذبیح‌‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان موضوع داخلی است.

 

خبرهای مرتبط:

رهبران کشورهای سازمان همکاری شانگهای: ایجاد دولت فراگیر برای صلح پایدار در افغانستان مهم است

رهبران پاکستان و تاجیکستان بر اهمیت تشکیل حکومت همه شمول در افغانستان تاکید کردند

 

Continue Reading

رویداد های اخیر

جاپان ۱۰ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

پیش از این، برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد (UNDP) گفته بود که افغانستان چهار میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر دارد. این نهاد افزوده که افغانستان در میان کشورهایی با بالاترین سطح استفاده مواد مخدر قرار دارد.

Published

on

(Last Updated On: )

سفارت جاپان در کابل از فراهم‌کردن مبلغ ۱۰ میلیون دالر امریکایی با همکاری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد برای اطمینان از بدیل معیشت برای دهقانان اسبق کوکنار و فراهم ساختن خدمات برای جلوگیری از استعمال مواد مخدر، تداوی، توان‌بخشی و خدمات ادغام مجدد برای آسیب‌پذیرترین جوامع در بدخشان، هلمند و کندهار خبر داده است.

سفارت جاپان با نشر اعلامیه‌ای امروز (پنجشنبه) گفته است که توکیو به حمایت از تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر توسط افغان‌ها ادامه خواهد داد.

از سویی هم وزارت خارجه جاپان در اعلامیه‌ی گفته است که یوکو کمیکاوا وزیر خارجه آن کشور در دیدار با غاده فتحی مدیر اجرایی مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، سند کمک مالی برای تقویت ظرفیت‌های مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را امضا کرده است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی جاپان آمده است که: «خوشحالم که برای یازدهمین دوره مسابقات جاپان به توکیو باز گشته ام. افتخار میکنم از اینکه توافقنامه را با “کمیکاوا یوکو” در مورد گسترش برنامه‌های توسعه ای، جلوگیری از مواد مخدر و کمک به دهاقین در جایگیزین مواد مخدر در افغانستان به امضاء رساندیم.»

پیش از این، برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد (UNDP) گفته بود که افغانستان چهار میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر دارد. این نهاد افزوده که افغانستان در میان کشورهایی با بالاترین سطح استفاده مواد مخدر قرار دارد.

اما شماری از آگاهان می‌گویند؛ بحران اقتصادی و نبود معیشت جایگزین کشت کوکنار، مبارزه با مواد مخدر را در افغانستان با چالش مواجه کرده است .

در همین حال وزارت اقتصاد نیز از کشورها و جامعه جهانی می‌خواهد که برای ریشه کن ساختن کامل مواد مخدر و مبارزه جدی با این پدیده افغانستان را کمک کنند.

این درحالیست که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور رهبر امارت اسلامی در فرمانی هرگونه استفاده، کشت و قاچاق مواد مخدر در کشور را ممنوع اعلام کرده و نیز در کمتر از سه سال گذشته بسیاری از معتادان مواد مخدر از سوی حکومت گردآوری و پس از تداوی با خانواده‌های شان یکجا شده اند.

 

خبرهای مرتبط:

جاپان به سیلاب‌زدگان افغانستان کمک اضطراری می‌کند

جاپان کمک ۴.۴۶ میلیون دالری برای زلزله زدگان هرات اعلام کرد

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!