Connect with us

ورزش

کابل زلمی قهرمان فصل دوم لیگ برتر کریکت کابل شد

در این بازی که امروز (جمعه، ۲۵ جوزا) در مجتمع ورزشی ایوبی در کابل برگزار شده بود، تیم بند امیر ستارز با برنده شدن قرعه نخست توپزنی کرد و با از دست دادن ۱۰ ویکت در ۲۰ آور ۱۶۹ دوش انجام داد.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

تیم کابل زلمی در مسابقه نهایی فصل دوم لیگ برتر کریکت کابل با تفاوت ۷ ویکت بند امیر ستارز را شکست داد و عنوان قهرمانی این دور مسابقات را کسب کرد.

در این بازی که امروز (جمعه، ۲۵ جوزا) در مجتمع ورزشی ایوبی در کابل برگزار شده بود، تیم بند امیر ستارز با برنده شدن قرعه نخست توپزنی کرد و با از دست دادن ۱۰ ویکت در ۲۰ آور ۱۶۹ دوش انجام داد.

کابل زلمی هدف داده شده را با از دست دادن ۳ ویکت در ۱۸.۵ آور تکمیل کرد و جام قهرمانی فصل دوم لیگ برتر کریکت کابل را بالا برد.

محمد صابر ۵۶، محمد اکرم ۴۱، مسعود گربز ۳۱ و کپیتان قیس احمد ۱۸ دوش انجام دادند.

شش تیم در این تورنمنت ۲۰ آوره که به مدت ۱۱ روز جریان داشت، اشتراک کرده بودند.

تلویزیون آریانا این مسابقات را به گونه مستقیم و انحصاری پخش کرد.

مطالب مرتبط:

مراسم داوطلبی بازیکنان فصل دوم «لیگ برتر کریکت کابل» امروز برگزار شد

ورزش

تیم فوتسال افغانستان در بازی‌های دوستانه به مصاف مراکش می‌رود

فدراسیون فوتبال افغانستان در خبرنامه‌ای نوشته است که این مسابقات در روزهای ۱۰ و ۱۳ جولای در مراکش پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

Published

on

(Last Updated On: )

فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرده است که تیم ملی فوتسال کشور ماه آینده میلادی دو بازی دوستانه مقابل مراکش انجام خواهد داد.

فدراسیون فوتبال افغانستان در خبرنامه‌ای نوشته است که این مسابقات در روزهای ۱۰ و ۱۳ جولای در مراکش پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

فدراسیون فوتبال کشور خاطر نشان کرده که این مسابقات به منظور آماده سازی تیم برای جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و هزینه آن از بودجه فدراسیون پرداخت خواهد شد.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ قرار است به تاریخ ۱۴ سپتمبر در ازبکستان آغاز شود.

این اولین بار است که افغانستان در این رقابت‌ها حضور می‌یابد.

 

مطالب مرتبط: 

حریفان افغانستان در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شدند

افغانستان برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافت

 

Continue Reading

ورزش

هند و افریقای‌جنوبی به بازی نهایی جام جهانی کریکت ۲۰‌آوره راه یافتند

Published

on

(Last Updated On: )

تیم ملی کریکت هند با شکست‌دادن انگلستان در بازی پنجشنبه‌شب به مسابقه نهایی جام جهانی ۲۰‌آوره راه یافت.

در این بازی، هند با تفاوت ۶۸ دوش در برابر انگلستان به پیروزی رسید.

پیش از این، افریقای‌جنوبی توانست که تیم ملی کریکت کشور را با تفاوت ۹ ویکت شکست دهد و مانع افغانستان به راه‌یابی بازی نهایی جام جهانی ۲۰‌آوره شود.

مسابقه نهایی این دور جام جهانی ۲۰‌آوره به روز شنبه (۲۹ جون) در ورزشگاه کریکت بریج تاون، در باربیدوس برگزار خواهد شد.

گفتنی است که افغانستان برای نخستین بار در تاریخ کریکت توانست به مسابقات نیمه نهایی جام جهانی ۲۰‌آوره راه یابد.

قرار است که تیم‌های کریکت هند و افریقای‌جنوبی به بازی نهایی جام جهانی ۲۰‌آوره روز شنبه (۲۹ جون) ساعت ۷ شام مقابل هم قرار گیرند.

علاقه‌مندان کریکت در سراسر افغانستان می‌توانند ویژه برنامه‌ بازی نهایی جام جهانی ۲۰‌آوره را روز شنبه (۹ سرطان) ساعت ۵:۳۰ شام از پرده تلویزیون آریانا به‌گونه زنده تماشا کنند.

Continue Reading

ورزش

راشدخان پس از باخت در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰آوره مقابل افریقای جنوبی: «این تازه شروع کار برای ما است»

آیدان مارکرام، کاپیتان افریقای جنوبی در گفتگو پس از بازی گفت: «احساس خوبی است. این واقعاً کاپیتان نیست که شما را به اینجا می رساند – این یک تلاش عظیم تیمی است.»

Published

on

(Last Updated On: )

راشدخان کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان روز پنج‌شنبه (۷سرطان) پس از بازی آنها در جام جهانی ۲۰آوره در برابر افریقای جنوبی گفت که بازی سختی برای تیم بوده است و تیم در بخش توپ‌زنی باعث خطاها شده است.

راشدخان در سخنرانی خود گفت: «بازی سختی برای ما بود. شاید کمی بهتر از این بازی می کردیم، اما شرایط به ما اجازه نمی داد آنچه را که می خواستیم انجام دهیم.»

“شما باید از نظر ذهنی برای هر شرایطی آماده باشید، اما نحوه بازی آنها (افریقای جنوبی) استثنایی بود. ما فقط نتوانستیم خوب توپ‌زنی بزنیم.»

با این حال، او به توپ‌اندازان سریع خود ادای احترام کرد و گفت که آنها واقعاً به خودشان رسیده‌اند.

راشد گفت:«شیوه‌ای که آنها (توپ‌اندازان) در طول تورنمنت از ما دفاع کردند دلیل موفقیت ما بود.روشی که نوین و فضل بازی می‌کردند، کار ما را به‌عنوان یک واحد در وسط آسان‌تر کرد.»

راشد افزود که، به طور کلی، ما از نحوه مدیریت خود در شرایط فشار کاملاً راضی هستیم. این خیلی خوشایند بود.

به گفته آقای راشد: «شکست دادن تیم‌های بزرگ برای ما بسیار خاص است. برای ما تازه شروع کار است.ما اکنون این باور را داریم که می توانیم هر تیمی را شکست دهیم.»

وی افزود که: «ما چیزهای زیادی یاد گرفتیم و دفعه بعد این باور وجود خواهد داشت و خیلی بهتر از این.»

تیم کریکت افغانستان که به نظر می‌رسید در طول این تورنمنت هیچ اشتباهی نمی‌تواند بکند، سرانجام در بازی نیمه نهایی خود مقابل آفریقای جنوبی شکست خورد.

اما این یک تورنمنت هیجان انگیز برای تیمی بود که تا به حال هرگز به مرحله نیمه نهایی نرسیده بود.

روز پنج‌شنبه، پس از برنده شدن قرعه در مسابقه و انتخاب توپ‌زنی، افغانستان به سرعت از سوی افریقای جنوبی مورد چالش قرار گرفت و در نهایت، تیم افغانستان توانست ۵۶ دوش هدف تعیین کند.

درمقابل تیم افریقای جنوبی توانست در ۹ آور به هدف برسد و برای اولین بار در مرحله نهایی مسابقات جام جهانی جایگاهی خود را تضمین کند.

آیدان مارکرام، کاپیتان افریقای جنوبی در گفتگو پس از بازی گفت: «احساس خوبی است. این واقعاً کاپیتان نیست که شما را به اینجا می رساند – این یک تلاش عظیم تیمی است.»

وی افزود که، واقعاً خوشحالم که یک چانس دیگر برای بلند کردن یک جام داشته باشیم.

وی گفت: “خاص بود. ما خوش شانس بودیم که قرعه‌ی بازی را از دست دادیم. ما هم می‌خواستیم توپ‌زنی کنیم.”

به گفته وی توپ‌اندازان توپ را در نکات مناسب قرار دادند و بازی را برای توپ‌زنان افغانستان سخت کردند.

وی افزوده است که«بسیار سخت بود، اما می‌دانستیم که این یک موضوع شراکتی است که از قبل این شراکت بازیکنان افغان را از بین ببریم.»

مارکرام گفت: «فقط یک قدم دیگر تا مرحله نهایی[فینال]. این یک چالش هیجان انگیز است که هرگز نداشته ایم.

وی افزود: «اعتقادات زیادی وجود دارد. ما کریکت واقعاً خوبی را برای چند سال بازی کرده‌ایم.”

در همین حال، کریکت بورد افغانستان پس از پایان مسابقه پیامی صمیمانه برای راشدخان ارسال کرد و در پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «سرت را بالا بگیر! تو این رویداد را به جهان تحفه دادی!»

ESPNcricinfo همچنین پیامی دلگرم کننده در شبکه ایکس نوشت و گفت: «بدون توجه به نتیجه امروز، این یک کمپین تاریخی جام جهانی ۲۰آوره برای افغانستان بود.»

با این حال، برخی از مفسران برنامه شورای جهانی کریکت را زیر سوال بردند و بیان کردند که بازی در نیمه نهایی مهم تنها ۴۸ ساعت پس از بازی هشت بهترین در برابر بنگلادیش برای افغانستان بسیار سخت به نظر می‌رسید.

علاوه بر این، تاخیر چهار ساعته پرواز از سنت وینسنت به این معنی بود که تیم فقط در آستانه مسابقه به ترینیداد رسید – هیچ زمانی برای تمرین یا استراحت باقی نگذاشت.

در همین حال، مردم، چه در داخل و چه در خارج از کشور، در رسانه‌های اجتماعی رختند و به خاطر عملکرد کلی شان در جام جهانی ۲۰آوره به افغانستان تبریک گفتند.

راجات آگاروالا از هند گفت: “شکست راشد را در آغوش بگیرید و به خاطر آنچه به دست آورده اید افتخار کنید. بهترین عملکرد تاریخ توسط تیم افغانستان. تبریک می‌گویم.”

BeingBhaijaan نوشت: «قهرمانان سرتان را بالا ببرید، ما به شما افتخار می‌کنیم. از شما برای همه کارهایی که برای شادی ملت ما انجام می دهید سپاسگزارم. شما شگفت انگیز هستید.»

یکی دیگر از هواداران هندی گفت: “افغانستان یک نیروی رو به رشد کریکت است، برای شما یک یادگیری است، انگیزه خود را بالا نگه دارید، شما به زودی قهرمان جهان خواهید شد، حداقل زودتر از بسیاری از تیم های دیگر.”

هاریش کومار، روزنامه‌نگار مستقر در دهلی، موفقیت افغانستان در چند هفته گذشته را خلاصه کرد و در پستی در ایکس نوشست: «دستیابی به این موقعیت یک دستاورد قابل توجه است که نه تنها بازی استثنایی را نشان می‌دهد، بلکه مخاطبان جهانی را با رفتاری مثال زدنی مجذوب می‌کند. صرف نظر از نتیجه بازی، شما به عنوان برنده نهایی ایستاده اید.”

 

خبرهای مرتبط: 

پایان سفر تیم ملی کریکت در جام جهانی – افریقای جنوبی افغانستان را از مرحله نیمه نهایی حذف کرد

تیم کریکت افغانستان استرالیا را شکست تاریخی داد

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!