Connect with us

رویداد های اخیر

وزیر دفاع روسیه خواستار تقویت امنیت مرز تاجیکستان با افغانستان شد

منتشر شده

در

اندری بلوسوف، وزیر دفاع روسیه گفته است که وضعیت افغانستان ایجاب می‌کند که امنیت مرز این کشور با تاجیکستان تقویت گردیده و تدابیر بیشتری برای تضمین ثبات منطقه اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، بلوسوف در نشست شورای وزیران دفاع سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر آلماتی قزاقستان تاکید کرد که در حوزه آسیای مرکزی، افغانستان منبع اصلی بی‌ثباتی است.

او گفت: «گروه‌های افراط گرای متعددی در آنجا جای پای خود را به دست آورده‌اند و تلاش‌ها را برای ترویج عقاید خود در کشورهای همسایه افزایش داده‌اند. خطر سرایت گروه های تبهکار و تروریزم به خارج از این کشور در حال افزایش است.»

به باور وی، همه اینها مستلزم «نظارت مستمر و اقدامات سریع با هدف تضمین ثبات منطقه» بوده و این اقدامات به ویژه مشمول تلاش برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان است.

این در حالیست که امارت اسلامی همواره نگرانی‌های امنیتی کشورها درباره افغانستان را رد کرده و تاکید نموده که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده صورت گیرد.

رویداد های اخیر

سازمان مهاجرت: بیش از۲۳۰هزار مهاجر افغان طی یک ماه پسین از ایران به کشور بازگشته‌اند

Published

on

 سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌او‌ام) با نشر گزارشی می‌گوید که بیش از ۲۳۰هزار مهاجر افغان طی یک ماه گذشته از ایران به کشور برگشته‌اند. براساس گزارش، این بیشترین تعداد بازگشت‌کنندگان از ایران به افغانستان در سال جاری بوده که به ثبت رسیده است.

بربنیاد گزارش، حدود ۴۳ درصد از سوی مقامات ایرانی به‌گونه‌ اجباری اخراج شده‌اند و متباقی آن به صورت داوطلبانه به کشور برگشته‌اند.

در این گزارش همچنان اشاره شده است که بیشترین میزان برگشت مهاجران از ایران به کشور پیش از این در ماه می ثبت شده بود که طی آن بیش از ۱۹۰ هزار نفر به افغانستان بازگشته بودند.

با این حال، مهاجران افغان در برخی ولایات ایران که فاقد اسناد اقامت هستند، از کار منع شده‌اند. به تازگی رئیس اداره کار اسلامشهر ایران دستور داده که هیچ مهاجر فاقد اسناد به کار استخدام نشود و تنها مهاجرانی که اسناد دارند می‌توانند در کاری‌های سخت استخدام شوند.

اخراج اجباری مهاجران افغان از ایران و پاکستان مدت‎های طولانی است که دوام دارد اما در این اواخر افزایش پیدا کرده است. به باور آگاهان، نیاز است که حکومت افغانستان از راه‌های دیپلوماتیک برای رسیدگی به مشکلات مهاجران رسیدگی کند.

پیش از این، وزیر داخله ایران گفته بود که کشورش دیگر امکان پذیرش شهروندان افغان را ندارد و تاکید کرده بود که اخراج مهاجران «غیرمجاز» یکی از اولویت‌های آن کشور است.

با این حال، امارت اسلامی بارها از دولت‌های ایران و پاکستان خواسته است که با مهاجران افغان مطابق قوانین بین‌المللی و حسن همجواری برخورد نمایند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

متقی در نشست مسکو: داعش در بیرون از افغانستان مراکز تجهیز و تربیت ایجاد کرده است

آقای متقی همچنان نگرانی برخی از کشورها را مبنی بر وجود تهدیدات در خاک افغانستان «کاملاً بی‌اساس» دانسته و گفت که این نشاندهنده «خلای معلوماتی» و یا «تحریف معلومات توسط حلقات خرابکار» می‌باشد.

Published

on

سرپرست وزارت امور خارجه در ششمین نشست فارمت مسکو در باره افغانستان ابراز نگرانی کرده که داعش در بیرون از افغانستان مراکز تجهیز و تربیت ایجاد کرده است.

در این نشست منطقه‌ای که امروز (جمعه) در مسکو برگزار شد، امیر خان متقی گفت حملاتی که به نام داعش در جریان سه سال گذشته در افغانستان صورت گرفته است، اکثریت افراد دخیل در این حملات اتباع کشورهای دیگر بوده و از بیرون وارد افغانستان شده بودند.

او از کشورهای منطقه خواست تا از سربازگیری اتباع شان توسط داعش جلوگیری کنند.

آقای متقی همچنان نگرانی برخی از کشورها را مبنی بر وجود تهدیدات در خاک افغانستان «کاملاً بی‌اساس» دانسته و گفت که این نشاندهنده «خلای معلوماتی» و یا «تحریف معلومات توسط حلقات خرابکار» می‌باشد.

او گفت: «خواهش ما اینست که از عینک بیگانه ها به سوی افغانستان نگاه نشود، بلکه خود باید با استفاده از منابع معلوماتی موثق اطمینان حاصل نمایید. ما حاضریم در این مورد همکاری نماییم.»

سرپرست وزارت امور خارجه همچنان از کشورهای منطقه خواست تا در جلوگیری از قاچاق نوع پروسس شده مواد مخدر به افغانستان همکاری نمایند.

او گفت: «ما توانستیم که در جریان سه سال گذشته روایت حاکم در افغانستان را از دغدغه امنیت به سوی توسعه محوری، بازسازی اقتصادی ‌و جلب سرمایه‌گذاری و ارایه خدمات بهتر برای مردم افغانستان تغییر دهیم.»

در همین حال، وزیر امور خارجه روسیه در این نشست گفت که مسکو خواهان گسترش روابط با افغانستان در بخش‌های سیاسی و اقتصادی می‌باشد. سرگی لاوروف از اقدامات امارت اسلامی در بخش تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر ستایش کرد.

آقای لاوروف همچنان گفت که شرکت‌های روسی علاقه‌مند اند تا در بخش‌ زراعت، معادن و ترانسپورت در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.

وزیر خارجه روسیه ادعا کرد که امریکا و متحدانش تلاش می‌نمایند تا از سازمان ملل متحد برای کنترول حل و فصل مسئله افغانستان استفاده کنند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

یک مقام ایرانی: استخدام اتباع خارجی تنها برای کارهای شاقه مجاز است

او هشدار داد که با متخلفان برخورد صورت خواهد گرفت.

Published

on

یک مقام محلی ایران گفته است که استخدام اتباع خارجی تنها برای کارهای شاقه مجاز است و آن هم با داشتن ویزه کار.

بهنام امامی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اسلامشهر در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است که اتباع خارجی حتی اگر حضور آنان قانونی باشد، نمی‌توانند در مراکز تولید، بسته بندی و فروش مواد غذایی و پروتینی کار کنند.

او هشدار داد که با متخلفان برخورد صورت خواهد گرفت.

امامی گفت: « به کارگیری اتباع خارجی در کشورما تنها در مشاغل سخت و با دارا بودن ویزه کار مجاز بوده و نباید در مراکز مرتبط با مواد غذایی مثل گلخانه‌ها و فروشگاه‌ها و اصناف به کارگیری شوند.»

او از مردم خواست که با مشاهده کار اتباع خارجی در شغل‌های ممنوع، موضوع را به پولیس گزارش ‌کنند.

امامی گفت کارفرمایانی که اتباع خارجی بدون مجوز کار را استخدام می‌کنند، ابتدا جریمه می‌شوند و در صورت تکرار تخلف، از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!