Connect with us

رویداد های اخیر

هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

خبرگزاری تسنیم روز یکشنبه گزارش داده که هلیکوپتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

براساس گزارش، در این هلیکوپتر آیت‌الله آل هاشم، والی آذربایجان شرقی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز حضور داشته‌اند.

گزارش افزوده است، در کاروان همراه ابراهیم رئیسی، سه هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسوولان در آن بودند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

بربنیاد گزارش، نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی ایران از همان ابتدای گزارش سانحه برای پیداکردن هلیکوپتر ابراهیم رئیسی عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

در گزارش آمده است: گفته می‌شود برخی همراهان رئیس جمهور در این هلیکوپتر توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.

گزارش تصریح کرده است که به دلیل فضای «مه آلود منطقه» هنوز وضعیت هلیکوپتر رئیس جمهور ایران مشخص نیست‌.

رویداد های اخیر

رئیس گمرک ننگرهار: میزان واردات از پاکستان کاهش یافته است

آقای عمر تأکید کرده که کاهش واردات و افزایش میزان صادرات تغییری در عواید گمرک ننگرهار بوجود نیاورده است.

Published

on

(Last Updated On: )

مسوولان در گمرک ننگرهار می‌گویند که میزان واردات از پاکستان کاهش و میزان صادرات از افغانستان افزایش یافته است. به گفته‌ آنان، پاکستان همواره در روند صادرات و واردات مشکلاتی را خلق می‌کند از این رو، کابل ناگزیر است تا از راه‌های بدیل برای واردات کالا استفاده کند و این کار سبب شده تا میزان واردات از پاکستان کاهش یابد.

محمد خالد عمر، رئیس گمرک ننگرهار در این زمینه گفته است: «تاجران اموال خویش را زیاتر از بند چابهار وارد می‌کنند. واردات از پاکستان کم شده ولی صادرات ما افزایش یافته است.»

با این حال، آقای عمر تأکید کرده که کاهش واردات و افزایش میزان صادرات تغییری در عواید گمرک ننگرهار بوجود نیاورده است.

از سویی هم، کاهش واردات از پاکستان سبب شده تا کاروبار برخی از رانندگانی که در مسیر تورخم- کابل کار می‌کنند نیز کمرنگ شود.

آفتاب، راننده در ننگرهار گفته است: «قبلاً در ماه سه بار رفت‌و‌آمد می‌کردم حال حالا یک بار.»

در همین حال، شماری از تاجران خواهان حل مشکلات فرا راه روند صادرات و واردات هستند و می‌گویند که با جانب پاکستان باید گفتگو شود و اسلام‌آباد به‌گونه‌ دایمی مشکلات را حل کند.

به گفته‌ آگاهان، پاکستان همواره در این مورد تعهد شکنی می‌کند و به‌گونه‌ یک‌جانبه تعرفه‌ها را بر کالاهای صادراتی افغانستان بلند می‌برد و این کار سبب می‌شود تا تاجران هرازگاهی متحمل خسارات هنگفت مالی شوند.

مطالب مرتبط:

اداره ملی احصائیه: ارزش صادرات و واردات سال گذشته به ۱۰.۳ میلیارد دالر می‌رسد

وزارت تجارت: اکثر صادرات و واردات کشور فعلا از طریق بندر چابهار ایران انجام می‌شود

Continue Reading

رویداد های اخیر

عمران خان: تهدیدهای پاکستان برای حمله بر افغانستان احمقانه است، روابط احیا شود

عمران خان هشدار داده است که عملیات تازه حکومت پاکستان زیر نام «عزم استحکام» بی‌ثباتی را در این کشور افزایش خواهد داد.

Published

on

(Last Updated On: )

عمران خان، صدر اعظم پپشین پاکستان در پیامی از زندان گفته است که تهدیدهای کشورش برای حمله بر افغانستان، احمقانه است و به جای آن روابط با امارت اسلامی احیا شود.

عمران خان در این پیام که روز جمعه در صفحه ایکس اش منتشر شد، تاکید کرده که بدون حمایت حکومت افغانستان، پاکستان در جنگ علیه تروریزم موفق نخواهد شد.

در این پیام آمده است: « اگر عملیاتی علیه طالبان (تی‌تی‌پی) انجام دهید، آنها به افغانستان خواهند گریخت. بدون همکاری افغانستان نمی‌توانید در این عملیات موفق شوید. چرا بلاول بوتو و وزیر خارجه فعلی به افغانستان سفر نکردند؟ احیای روابط با افغانستان نیاز فوری ماست.»

عمران خان هشدار داده است که عملیات تازه حکومت پاکستان زیر نام «عزم استحکام» بی‌ثباتی را در این کشور افزایش خواهد داد.

پیش از این، خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان اعلام کرده بود که کشورش به راه اندازی حملات در افغانستان ادامه خواهد داد.

مقام‌های پاکستانی همواره ادعا کرده اند که حملات در این کشور ناشی از حضور و فعالیت تی‎‌تی‌پی در افغانستان است. اما امارت اسلامی این ادعاها را رد کرده و تاکید نموده که افغانستان مسوول ناکامی امنیتی پاکستان نیست.

 

مطالب مرتبط:

وزیر دفاع پاکستان: ما در افغانستان عملیات انجام داده ایم و به آن ادامه خواهیم داد

تحریک انصاف پاکستان اظهارات وزیر دفاع این کشور را مبنی بر احتمال عملیات در افغانستان محکوم کرد

Continue Reading

رویداد های اخیر

چین و تاجیکستان بر تشکیل حکومت همه شمول در افغانستان تاکید کردند

این بیانیه مشترک در جریان سفر رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به تاجیکستان پس از شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه، پایتخت قزاقستان صادر شده است.

Published

on

(Last Updated On: )

چین و تاجیکستان روز جمعه در یک بیانیه مشترک از خواست‌ها برای ایجاد یک حکومت همه شمول با حضور نمایندگان تمامی گروه های قومی، مذهبی و سیاسی در افغانستان حمایت کردند.

بر اساس بیانیه مشترک، دو طرف تاکید کردند که یک افغانستان مستقل، بی‌طرف، متحد، همه شمول و صلح‌آمیز که عاری از تروریزم، جنگ و مواد مخدر و در صلح و آرامش با همسایگان خود باشد، به نفع مردم افغانستان و تمام کشورهای منطقه است.

این بیانیه مشترک در جریان سفر رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به تاجیکستان پس از شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه، پایتخت قزاقستان صادر شده است.

این در حالیست که رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نیز در بیانیه‌ای بر ضرورت تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرده بودند.

امارت اسلامی اما گفته است که خواست کشورها مبنی بر ایجاد حکومت همه شمول بی‌جا است و مطرح ساختن چنین خواست‌ها نتیجه‌‌ای در پی نخواهد داشت.

 

مطالب مرتبط:

رهبران کشورهای سازمان همکاری شانگهای: ایجاد دولت فراگیر برای صلح پایدار در افغانستان مهم است

امارت اسلامی خواست کشورها مبنی بر ایجاد حکومت همه شمول را «بی‌جا» می‌داند

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!