Connect with us

جهان

مذاکرات آتش بس بدون توافق پایان یافت؛ اسرائیل شرق رفح را مورد حمله قرار داد

منتشر شده

در

فلسطینیان می‌گویند که نیروهای اسرائیل روز پنجشنبه مناطق مختلف رفح را بمباران کردند. در همین حال، بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل، تهدید جو بایدن، رئیس جمهور امریکا را مبنی بر قطع کمک‌های تسلیحاتی در صورت حمله به این شهر در جنوب غزه کم اهمیت جلوه داد.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد اسرائیلی اواخر روز پنجشنبه گفت که آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم در قاهره برای توقف درگیری‌ها در غزه به پایان رسیده است و اسرائیل طبق برنامه ریزی، به عملیات خود در رفح و سایر بخش‌های نوار غزه ادامه خواهد داد.

این مقام گفت که اسرائیل ملاحظات خود را در مورد پیشنهاد حماس برای توافق آزادسازی گروگان‌ها به میانجی‌گران ارائه کرده است.

نتنیاهو در بیانیه‌ای ویدیویی گفت: «اگر مجبور باشیم، با ناخن‌های ما می‌جنگیم. اما ما چیزهای خیلی بزرگتر از ناخن های‌ما داریم.»

در غزه، گروه‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی گفته اند که افراد آن‌ها راکت‌ها و هاوان‌های ضدتانک را به سمت تانک‌های اسرائیلی که در حومه شرقی شهر تجمع کرده بودند، فیر کردند.

ساکنان و داکتران در رفح، بزرگترین منطقه شهری غزه که هنوز توسط نیروهای زمینی اسرائیل تسخیر نشده است، اعلام کردند که حمله اسرائیل در نزدیکی یک مسجد دست کم سه نفر را کشته و تعدادی دیگر را زخمی کرد.

ویدیویی از صحنه، مناره را در زیر آوار و دو جسد را نشان می‌دهد.

در حمله هوایی اسرائیل به دو خانه در محله صبره در رفح دست کم ۱۲ نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

در میان کشته شدگان یک فرمانده ارشد کندک‌های المجاهدین و خانواده او و همچنان خانواده یکی دیگر از فرماندهان اند.

اسرائیل می‌گوید که افراد حماس در رفح پنهان شده‌اند، جایی که صدها هزار فلسطینی به دنبال پناه بردن از بمباران‌هایی هستند که بیشتر ساحات غزه را به ویرانه تبدیل کرده است.

در ایالات متحده، قصر سفید ابراز امیدواری کرد که اسرائیل عملیات بزرگی را در رفح انجام ندهد و گفت که معتقد نیست که با این کار هدف اسرائیل برای شکست حماس پیش می‌رود.

وزارت صحت غزه اعلام کرده که تهاجم اسرائیل بر غزه نزدیک به ۳۵ هزار فلسطینی را کشته و نزدیک به ۸۰ هزار نفر را زخمی کرده است که اکثر آنان غیرنظامی هستند.

اسرائیل تهاجم خود را در پاسخ به حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتوبر آغاز کرد که در آن حدود ۱۲۰۰ نفر را کشتند و ۲۵۲ نفر را اسیر گرفتند. بر اساس آخرین آمار اسرائیل، حدود ۱۲۸ گروگان در غزه باقی مانده اند و ۳۶ نفر کشته شده اند.

بایدن روز چهارشنبه هشدار خود را نسبت به تهاجم کامل زمینی به رفح صادر کرد و به سی ان ان گفت: «من به صراحت اعلام کردم که اگر آنها به رفح بروند، من اسلحه را فراهم نمی‌کنم.»

سفیر اسرائیل در امریکا گفت که این اظهارات بایدن «پیامی نادرست» به حماس و دشمنان اسرائیل می‌دهد.

جهان

رئیس جمهور کشور اتحاد قمر در حمله با چاقو زخمی شد

گفته می‌شود که مهاجم یک سرباز سابق پولیس است.

Published

on

سخنگوی دولت کشور اتحاد قمر اعلام کرده است که غزالی عثمانی، رئیس جمهور این کشور روز جمعه در حمله با چاقو به طور سطحی مجروح و مهاجم بازداشت شد.

به گزارش رویترز، این حادثه حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر در شهری در شمال مورونی، پایتخت اتحاد قمر رخ داد.

فاطمه احمد، سخنگوی دولت اتحاد قمر به رویترز گفت: «رئیس جمهور غزالی عثمانی در مراسم تشییع جنازه شیخ بزرگ کشور با چاقو زخمی شد. جراحات وی جدی نیست و او به خانه بازگشته است.»

انگیزه این حمله بلافاصله مشخص نشده است.

گفته می‌شود که مهاجم یک سرباز سابق پولیس است.

در ماه می، عثمانی برای چهارمین دوره ریاست جمهوری خود پس از انتخابات پرتنش در ماه جنوری حلف وفاداری یاد کرد، انتخاباتی که مخالفان وی ادعا می‌کنند پر از تقلب بود.

Continue Reading

جهان

وزرای خارجه امریکا و انگلیس وارد کی‌یف شدند

بلینکن گفته است که می‌خواهد مستقیماً از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و دیگران بشنود که اهداف کی‌یف در جنگ چیست و واشنگتن چه کاری می‌تواند برای کمک به آن‌ها انجام دهد.

Published

on

وزرای امور خارجه امریکا و انگیس روز چهارشنبه (۲۱سنبله) وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند تا درباره میزان و چگونگی کمک‌های نظامی غرب به اوکراین با مقام‌های این کشور بحث و تبادل نظر کنند.

به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا و دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته وارد پایتخت اوکراین شدند تا با مقام‌های بلند ربته دولت اوکراین دیدار و گفتگو کنند.

بلینکن گفته است که می‌خواهد مستقیماً از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و دیگران بشنود که اهداف کی‌یف در جنگ چیست و واشنگتن چه کاری می‌تواند برای کمک به آن‌ها انجام دهد.

زلنسکی به احتمال زیاد درخواست‌های خود را از متحدانش برای اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از راکت‌های دوربرد از جمله اتکمز آمریکا و استورم انگلیس علیه خاک روسیه تکرار خواهد کرد.

در واشنگتن و برخی از پایتخت‌های اروپایی نگرانی وجود دارد که صدور این مجوز احتمال درگیری مستقیم غرب با روسیه را افزایش خواهد داد.

بلینکن از اظهار نظر درباره اینکه آیا واشنگتن اجازه استفاده از این سلاح‌های دوربرد را خواهد داد یا نه، خودداری کرد اما گفت که عوامل متعددی در هر تصمیمی دخیل هستند.

وی افزود که «فقط خود سیستم نیست که مهم است. شما باید بپرسید: آیا اوکراینی‌ها می‌توانند به طور موثر از آن استفاده کنند و توانایی حفظ آن را دارند؟»

به گزارش ایرنا، زلنسکی بارها از غرب خواسته است تا به نیروهایش اجازه دهد از سلاح‌های دوربرد خود برای حمله به روسیه استفاده کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت‌های اعمال شده برای استفاده کی‌یف از سلاح‌های دوربرد مثل اتکمز را لغو خواهد کرد، گفت که دولت او اکنون در حال بررسی این موضوع است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که به نظر می رسد واشنگتن قبلاً تصمیم گرفته است به اوکراین اجازه دهد از این سلاح‌ها برای حملات دوربرد در داخل روسیه استفاده کند.

وی با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتد، مسکو پاسخ مناسبی خواهد داد، افزود فعلا عملیات خاص نظامی روسیه به عنوان پاسخ کافی به همه این حملات است.

Continue Reading

جهان

در حمله به کمپ خیمه‌ای غزه ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند

در بیانیه نیروهای اسرائیلی آمده است: «تروریست‌ها پیشروی کرده بودند و حملات تروریستی را علیه نیروهای اسرائیل و کشور اسرائیل انجام داده‌اند.»

Published

on

سازمان «عاجل مدنی» غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که راکت‌های اسرائیل اردوگاه آوارگان فلسطینی را در جنوب غزه «به آتش کشیدند و ۶۵ نفر» را کشته یا زخمی کردند. اردوی اسرائیل گفته است که «تروریست‌های مهم حماس را که در یک مرکز قوماندانی و کنترل مستقر در منطقه بشردوستانه در خان یونس فعالیت می‌کردند، هدف قرار داده است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه که تحت مدیریت حماس است، تعداد کشته شدگان را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرد. به گفته این مجموعه، «دست‌کم ۶۰ نفر دیگر در این حملات زخمی شدند و بسیاری ناپدید شدند.» بنابر این گزارش جستجوهای نیروهای کمکی در اوایل روز سه شنبه نیز ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ساکنان و داکتران گفتند که اردوگاه خیمه‌ای در نزدیکی خان یونس در منطقه «المواسی» که اسرائیل آن را منطقه امن بشردوستانه برای آوارگان فلسطینی تعیین کرده است، با حداقل چهار راکت مورد اصابت قرار گرفته است. این اردوگاه مملو از خانواده‌هایی است که اردوی اسرائیل به آنها دستور داده از سایر نقاط غزه به آنجا فرار کنند.

سازمان «عاجل مدنی» ادعا کرد که در این حمله حداقل ۲۰ خیمه آتش گرفت. این گزارش می‌گوید ۶۵ قربانی «شامل زنان و کودکان می‌شوند»، اما فوراً آماری از کشته‌ها و جراحات ارائه نشده است.

در رابطه با همین حمله، اردوی اسرائیل گفته است که «تروریست‌های مهم حماس را که در یک مرکز قوماندانی و کنترل مستقر در منطقه بشردوستانه در خان یونس فعالیت می‌کردند، هدف قرار داده است.»

در بیانیه نیروهای اسرائیلی آمده است: «تروریست‌ها پیشروی کرده بودند و حملات تروریستی را علیه نیروهای اسرائیل و کشور اسرائیل انجام داده‌اند.»

درگیری در اسرائیل در ۱۵ اکتوبر سال گذشته آغاز شد، زمانی که حمله تروریستی حماس بر اساس آمار اسرائیل، ۱۲۰۰ نفر را کشت و حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت. به ادعای وزارت صحت غزه، واکنش نظامی اسرائیل به غزه بیش از ۴۰ هزار نفر کشته برجای گذاشته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!