Connect with us

تجارت

فرمان رهبر امارت اسلامی در رابطه به رشد تجارت و صنایع: سهولت‌های لازم برای تجارت فراهم شود

منتشر شده

در

رهبر امارت اسلامی افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۳۱اسد) در یک فرمان تازه به منظور به رشد تجارت و صنایع خواستار سهولت‌های لازم شده است.

در این فرمان آمده است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و اهمیت اقتصادی کشور و با درنظرداشت تحولات اخیر اقتصادی و سیاسی در منطقه و همچنان معیاری سازی تجارت، افزایش صادرات و به هدف ایجاد مناسبات دوامدار و پایدار با کشورهای همسایه و منطقه و به همین ترتیب حمایت و رشد سکتور خصوصی و تولیدات داخلی، مراتب ذیل منظور شده است.

دراین فرمان به نقل از مولوی هبة الله اخندزاده، رهبر امارت اسلامی آمده است که وزارت‌ها و ادارات مربوطه امارتی ملکف اند که با توجه به مصالح تجارتی و اقتصادی کشور، سهولت‌های لازم را برای تجارت در بنادر، نقاط عبوری و شاهراه‌ها فراهم نمایند.

رهبر امارت اسلامی همچنان گفته است که مسئولین و کارمندان وزارت‌ها و ادارات امارتی در مرکز و ولایات مکلف اند که در مطابقت با اسناد تقنینی نافذۀ کشور، با فعالان سکتور خصوصی برخورد نیک نمایند و در اجراات مربوطه از تعلل و تاخیر جلوگیری کنند.

مولوی هبة الله اخندزاده افزوده است که وزارت‌ها و ادارات امارتی مکلف اند که به هدف رشد صنایع داخلی و خودکفایی کشور، در صورت امکان از تولیدات داخلی استفاده نمایند.

تجارت

سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه با هدف رُشد تولیدات داخلی در کابل آغاز شد

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفته است که، این چنین نمایشگاه‌ها فرصت خوبی را برای فروش و بازاریابی محصولات ایجاد می‌کند.

Published

on

سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه امروز (یک‌شنبه، ۱۵میزان) با حضور عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا و دیگر مقام‌های امارت اسلامی، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، سفیران و نمایندگان کشورها و سازمان‌ها بین‌المللی، تاجران و سرمایه‌گذاران در کابل افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به مدت هفت روز ( ۱۵ الی ۲۱ میزان  ادامه دارد، محصولات و تولیدات سکتورهای مختلف تولیدی، تجاری و خدماتی به نمایش گذاشته می‌شود.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در مراسم افتتاح این نمایشگاه در کابل گفت، این گونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسب برای معرفی ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی کشورها است.

آقای عزیزی هدف اصلی نمایشگاه کنونی را تقویت بازارهای داخلی، بازاریابی و گسترش و تعامل کشورهای منطقه با امارت اسلامی بیان کرده است.

درهمین حال، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفته است که، این چنین نمایشگاه‌ها فرصت خوبی را برای فروش و بازاریابی محصولات ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان ساخته است، در این نمایشگاه که به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، محصولات شرکت‌های داخلی و خارجی در ۷۰۰ غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

ملا برادر افزوده است که: «خوبی این نمایشگاه این است که تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بین هم تبادل نظر می‌کنند و این نمایشگاه‌ها نقش مهمی را در بهبود وضعیت بازار برای تولیدکنندگان دارد و باعث حل مشکلات تاجران می‌شود.»

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا ضمن قدردانی از فعالیت تاجران و سرمایه‌گذاران در افغانستان، یاد آور شد که برای کشورهای جهانی و تاجران در افغانستان زمینه‌ خوب سرمایه‌گذاری فراهم است.

یونس مومند، معاون اول اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در مورد این نمایشگاه گفته است که، این نمایشگاه برای تبادل تجربه یک فرصت است که محصولات افغانستان را به تاجران خارجی معرفی می‌کند و باید از این فرصت استفاده شود.

این نمایشگاه با حضور مسوولین حکومت سرپرست و شماری از نمایندگان کشورهای همسایه و منطقه گشایش یافت.

در این نمایشگاه حدود ۷۰۰ غرفه از تولیدات داخلی و خارجی برای هفت روز به نمایش گذاشته شده اند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه به نمایش گذاشتن و رشد تولیدات داخلی گفته‌ شده است.

Continue Reading

تجارت

مقام‌های ایرانی: ترانزیت ایران به افغانستان هشت برابر افزایش یافت

در شش ماه اول سال جاری بیش از ۱۵ هزار کانتینر با وزن بیش از چهار و نیم هزار تن از سرحد ماهیرود به افغانستان انتقال یافته‌اند.

Published

on

رئیس عمومی گمرکات ولایت خراسان جنوبی ایران می‌گوید ترانزیت از مرزهای این ولایت به افغانستان هشت برابر افزایش یافته است.

محمد کوهگرد روز دوشنبه (۹میزان) به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که در شش ماه اول سال جاری بیش از ۱۵ هزار کانتینر با وزن بیش از چهار و نیم هزار تن از سرحد ماهیرود به افغانستان انتقال یافته‌اند.

آقای کوهگرد افزود که: «این شمار در مقایسه به همین مدت سال گذشته هشت برابر بیشتر است.»

او گفت که این ترانزیت شامل لوازم مستعمل، بوره، آرد، روغن خوراکی و کود شیمایی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزیا از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده است.

Continue Reading

تجارت

کار ساخت سب استیشن ۲۵۲ میگاولت امپیر تره خیل در کابل آغاز شد

این پروژه ها توسط شرکت‌های داخلی با سرمایه گذاری مجموعی ۱۸.۷ میلیون دالر اجرا و پس از تکمیل آن مشکل برق دوصد و پنجاه هزار مشترک و پارک های صنعتی رفع می‌شود.

Published

on

کار ساخت سب استیشن ۲۵۲ میگاولت امپیر تره خیل در کابل و پروژه انتقال برق ۲۲۰ کیلوولت از چمتله به این سب استیشن با حضور مقامات بلندپایه امارت اسلامی آغاز شد.

این پروژه ها توسط شرکت‌های داخلی با سرمایه گذاری مجموعی ۱۸.۷ میلیون دالر اجرا و پس از تکمیل آن مشکل برق دوصد و پنجاه هزار مشترک و پارک های صنعتی رفع می‌شود.

معاون سیاسی ریاست الوزرا در مراسم افتتاح این پروژه ها امروز (یکشنبه) گفت که کنترول آب های افغانستان، تامین آب، تولید انرژی بادی، خورشیدی و حرارتی و توسعه زراعت از اولویت های امارت اسلامی است و این اقدام به ضرر هیچ همسایه و هیچ کشور دیگری نیست. او هم‌چنان افزود که خاک افغانستان برضد هیچ کشوری استفاده نشده و جهان نیز خواهان تعامل با امارت اسلامی است.

او گفت: «جهان این را درک کرده که یک افغانستان باثبات و خودکفا تنها با موجودیت امارت اسلامی ممکن خواهد بود. امارت اسلامی در عمل ثابت کرده است که از خاک افغانستان هیچ کسی ضرر نمی‌بیند و امروز جهان علاقه‌مند همکاری و تعامل با افغانستان است.»

از سویی هم، مسوولان شرکت برشنا اعلام کردند که دو پروژه انتقال برق ۲ هزار میگاوات برق از ترکمنستان و ازبکستان جریان دارد و با تطبیق آن مشکل کمبود برق در داخل کشور حل و پارک های صنعتی هم از برق ۲۴ ساعته برخودار خواهند شد.

عبدالباری عمر، رئیس شرکت برشنا گفت: «با عملی شدن این پروژه ها برای همه صنعتکاران، تاجران و خانه های رهایشی در کابل برق ۲۴ ساعته فراهم خواهد شد.»

در همین حال نمایندگان بخش خصوصی می‌گویند که با تطبیق این پروژه مشکلات کمبود برق صنعت کاران حل خواهد شد. آنان همچنان از سرمایه گذاران افغان در خارج می‌خواهند که به کشور برگردند و سرمایه گذاری کنند.

به گفته‌ وزارت انرژی و آب، به زودی یک بند بزرگ آب در زابل به بهره برداری سپرده می شود؛ اعمار بند پشدان نیز تکمیل شده و تصفیه حساب برای واگذاری بند شاه و عروس کابل در جریان است که در نتیجه آن آب آشامیدنی ۲۰ هزار خانواده در شهر کابل تامین، هزاران هکتار زمین آبیاری و ۲ میگاوات برق تولید خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!