Connect with us

رویداد های اخیر

حنفی: تحریم‌ها راه حل نیست و به فعالیت‌های بشردوستانه هم تاثیر منفی می‌گذارد

منتشر شده

در

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با معاون سازمان غذایی جهان گفته است که تحریم‌ها راه حل نیست و به فعالیت بشردوستانه هم تاثیر منفی می ‌گذارد

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء امارت اسلامی روز گذشته (دوشنبه، ۲۲جوزا) با کارل سکاو، معاون سازمان غذایی جهان و هیئت همراه‌اش، دیدار نمود.

‏در این دیدار، معاون اداری ریاست الوزراء از کمک‌های سازمان غذایی جهان به مردم نیازمند و بی‌بضاعت افغانستان ابراز امتنان کرد و خواهان افزایش کمک‌های یاد شده گردید.

آقای حنفی گفته است که پس از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان، امنیت سرتاسری برقرار شده و در هیچ نقطه افغانستان جنگ و نا امنی وجود ندارد. امارت اسلامی با تصمیم شجاعانه خویش عفو عمومی را اعلان و کشت، استعمال و قاچاق مواد مخدر را منع نمود، معتادین مواد مخدر را مورد تداوی قرار داد و گداها را از نقاط مختلف جمع آوری نمود، اما با وجود آن کمک‌های جامعه بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد در بخش‌های یاد شده بسنده نیست و باید بیشتر شود.

مولوی عبد السلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء گفت که فساد اداری و کاغذپرانی در ادارات افغانستان از بین رفته است.

وی می‌گوید که:«تحریم‌ها راه حل نیست و حتی به فعالیت بشردوستانه هم تاثیر منفی می‌گذارد، بناً جامعه بین‌المللی باید راه تعامل و گفتگو را با امارت اسلامی در پیش گیرند.»

مولوی حنفی همچنان افزود:«از اینکه افغانستان در اثر جنگ و نابسامانی تقریباً نیم قرن گذشته و خشکسالی‌های اخیر متضرر شده است، جامعه بین‌المللی نباید آن را فراموش کند و همچنان عملی شدن پروژه‌های انکشافی مورد حمایت قرار گیرد.

کارل سکاو، معاون سازمان غذایی جهان گفت که این سازمان از ۶۰ سال بدینسو در افغانستان در بخش‌های مختلف از جمله مصئونیت غذایی، تغذیه، کمک‌های بشری و انکشافی فعالیت دارد و هدف ما جلب کمک‌های بیشتر بین‌المللی به مردم افغانستان می‌باشد.

وی گفت که:«فساد یک مشکل عمده در گذشته بود که خوشبختانه از بین رفته است، مواد مخدر کاهش یافته و امنیت سرتاسری در افغانستان تامین شده است.»

معاون سازمان غذایی جهان افزود که واقعاً مردم افغانستان در اثر جنگ‌ها و تغییرات اقلیمی متضرر شده اند، بناً «ما در راستای جلب کمک‌های بیشتر بشردوستانه به مردم بی‌بضاعت افغانستان تلاش می‌کنیم.»

رویداد های اخیر

ششمین نشست فارمت مسکو؛ نمایندگان ویژه پنج کشور با امیرخان متقی دیدار کردند

Published

on

نمایندگان ویژه چین، ایران، ازبکستان، پاکستان و هند در حاشیه ششمین نشست فارمت مسکو با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کردند.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه در خبرنامه‌ای گفته که در این دیدارها در مورد روابط دوجانبه سیاسی و همکاری‎های اقتصادی افغانستان و کشورهای منطقه گفتگو شده است.

به گفته تکل، آقای متقی وضعیت امنیتی افغانستان را قابل اعتماد و آن را به نفع همه کشورهای منطقه دانسته است.

او در دیدار با این نمایندگان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجارتی و سرمایه‌گذاری میان افغانستان و کشورهای مرتبط تاکید نموده است.

این نمایندگان نیز بر افزایش تعامل و همکاری‌های همه جانبه با افغانستان تاکید کردند و وضعیت افغانستان را قابل اعتماد توصیف کردند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

متقی در حاشیه نشست مسکو با لاوروف دیدار کرد

امیر خان متقی از پیشرفت‌ها سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و کشورهای منطقه یادآوری کرد و ابراز امیدواری نمود که سطح روابط دیپلوماتیک میان روسیه و امارت اسلامی افزایش یابد.

Published

on

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه ششمین نشست فارمت مسکو در باره افغانستان با سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده است.

طبق خبرنامه وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان که امروز (شنبه) منتشر شد، در این دیدار دو طرف در مورد روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر نمودند.

سرپرست وزارت امور خارجه فارمت مسکو را برای حکومت افغانستان از اهمیت خاص برخوردار دانسته و تقاضا کرد که این فارمت به میکانیزم توسعه همکاری میان افغانستان و کشورهای منطقه مبدل گردد.

امیر خان متقی از پیشرفت‌ها سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و کشورهای منطقه یادآوری کرد و ابراز امیدواری نمود که سطح روابط دیپلوماتیک میان روسیه و امارت اسلامی افزایش یابد.

او همچنان از امنیت و ثبات در افغانستان تذکر داد و گفت که امنیت زمینه‌ سرمایه‌گذاری را در افغانستان فراهم کرده است.

بر بنیاد خبرنامه وزارت امور خارجه، سرگی لاوروف نیز بر توسعه روابط کشورش با افغانستان در عرصه های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد و افزود که شرکت‌های روسی علاقه‌مند سرمایه گذاری در بخش های زراعت، معادن و ترانسپورت در افغانستان هستند.

آقای لاوروف همچنان به موقعیت افغانستان در پی تحولات اخیر در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت که افغانستان می‌تواند نقش مهمی در پیوند اقتصادی منطقه داشته باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رهبری روسیه تصمیم حذف امارت اسلامی از فهرست گروه‌های ممنوعه را گرفته است

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، کابلوف گفته است که وزارت خارجه، اداره خدمات امنیتی فدرال و تعداد دیگری از ادارات این کشور در حال انجام کارهای حقوقی نهایی برای حذف امارت اسلامی از فهرست گروه های ممنوعه اند.

Published

on

ضمیر کابلوف، نماینده خاص روسیه برای افغانستان گفته است که رهبری روسیه تصمیم خود را مبنی بر حذف امارت اسلامی از فهرست گروه‌های ممنوعه گرفته است و این موضوع طی مراحل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، کابلوف گفته است که وزارت خارجه، اداره خدمات امنیتی فدرال و تعداد دیگری از ادارات این کشور در حال انجام کارهای حقوقی نهایی برای حذف امارت اسلامی از فهرست گروه های ممنوعه اند.

او تصریح کرد که تصمیم نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

در همین حال، الکساندر بورتنیکوف، رئیس اداره خدمات امنیتی فدرال روسیه نیز گفته است که حذف امارت اسلامی از فهرست گروه های ممنوعه در مراحل نهایی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد که امارت اسلامی آماده مبارزه با گروه داعش است.

به گفته وی، شاخه خراسان گروه داعش هنوز هم از سوی غرب کمک‌های مادی دریافت می‌کند تا در روسیه حملات انجام دهد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!