Connect with us

رویداد های اخیر

یک کنسرسیوم تولید مواد نفتی با عضویت پنج شرکت داخلی در بلخ ایجاد شد

این کنسرسیوم در چهار فاز در جریان یک الی پنج سال اعمار می‌شود.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

یک کنسرسیوم تولید مواد نفتی با عضویت پنج شرکت داخلی با سرمایه‌گذاری ۸۷ میلیون دالر امریکایی در ولایت بلخ ایجاد شده است.

مسوولان این کنسرسیوم طی نشستی گفته‌اند که هدف از اتحاد این شرکت‌ها تصفیه نفت استخراج‌شده در داخل و ایجاد فرصت‌های کاری می‌باشد.

عبدالرشید سالار، مسوول تخنیکی کنسرسیوم تصفیه مواد نفتی در این نشست گفت: «این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دالر که ۸۷ میلیون دالر آن قبلاً سرمایه‌گذاری شده و باقیمانده ۳۱۳ میلیون دالر جدیداً سرمایه‌گذاری می‌شود، ایجاد شده است.»

این کنسرسیوم در چهار فاز در جریان یک الی پنج سال اعمار می‌شود.

در همین حال، اعضای این اتحادیه از امارت اسلامی می‌خواهند که برای حمایت از تاجران با این اتحادیه همکاری کرده و میزان استخراج معادن کشور را افزایش دهد.

یکی از اعضای این کنسرسیوم گفته است که روزانه ۱۱ صد تُن نفت در افغانستان استخراج و تصفیه می‌شود، اما این کنسرسیوم ظرفیت تصفیه ۴ هزار و ۳۰۰ تُن نفت را در یک روز دارد.

سید کریم هاشمی، عضو کنسرسیوم تصفیه مواد نفتی گفت: «این کار به‌خاطر خودکفایی وطن در بخش نفت و گاز، به‌خاطر اشتغال‌زایی مردم از بیکاری می‌باشد.»

از سویی دیگر، مقام‌های محلی بلخ بیان کرده‌اند که امارت اسلامی متعهد بر حمایت از سرمایه‌گذاران است و تاجران با سرمایه‌گذاری در کشور زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازند.

پیش از این نیز تاجران ازبیکستانی در نشست مشترک با امارت اسلامی بر ایجاد یک کارخانه در افغانستان به منظور تصفیه نفت علاقه‌مندی نشان داده بودند.

مطالب مرتبط: 

وزارت صنعت و تجارت به پالایشگاه‌ها نفتی زمین اختصاص می‌دهد

بې پیلوته الوتکو د روسیې د تېلو پر دوه چاڼځایونو برید وکړ

رویداد های اخیر

حقانی و وثیق: تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی اند

از سوی دیگر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با تمام کشورها، تصریح کرد که در روشنایی پالیسی همه جانبه سیاسی، امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان تعامل و گسترش روابط می باشد.

Published

on

(Last Updated On: )

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله و عبدالحق وثیق، رئیس عمومی استخبارات سفر اخیر شان را به امارات متحده عربی برای توسعه روابط مهم خوانده و گفتند که تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی می‌باشند.

حقانی و وثیق این مطلب را شام روز گذشته (شنبه) در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا بیان کردند.

آنان از تلاش‌های خویش برای تامین امنیت دایمی یادآوری نموده گفتند که هماهنگی خوب میان ادارات و پلان جامع امنیتی، زمینه امنیت مطمئن را برای مردم فراهم کرده است.

از سوی دیگر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با تمام کشورها، تصریح کرد که در روشنایی پالیسی همه جانبه سیاسی، امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان تعامل و گسترش روابط می باشد.

مولوی عبدالکبیر افزود که در نتیجه تعامل مثبت، روابط امارت اسلامی با جهان در حال توسعه است و این نمایانگر پیشرفت سیاسی نظام اسلامی می‌باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام‌های چین و ترکمنستان در مورد نشست آینده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفتگو کردند

ترکمنستان و چین تاکید کردند که با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

Published

on

(Last Updated On: )

یو ژیائوونگ، نماینده خاص چین برای افغانستان، با احمد قربانوف، معین وزارت امور خارجه ترکمنستان دیدار و دو طرف در مورد نشست آینده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفتگو کرده اند.

وزارت امور خارجه ترکمنستان در خبرنامه‌ای نوشته است که در این دیدار طرفین همچنین در مورد وضعیت روابط ترکمنستان و چین و گسترش این روابط گفتگو کردند.

معین وزارت امور خارجه ترکمنستان تاکید کرد که ترکمنستان پلتفرم‌های بین المللی چندجانبه برای حفظ ثبات در افغانستان را عامل مهمی در تحریک رشد پایدار وضعیت اجتماعی-اقتصادی کشور همسایه می‌داند.

دو طرف تاکید کردند که ترکمنستان و چین با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

قابل یاد آوریست که پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سال جاری میلادی به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

هیأت امارت اسلامی افغانستان عازم قطر شد

Published

on

(Last Updated On: )

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در رأس یک هیأت برای اشتراک در سومین نشست دوحه امروز (شنبه) عازم قطر شد.

سومین نشست دوحه قرار است فردا و پس فردا با میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان در این نشست حضور خواهند داشت و قرار است به نمایندگی از امارت اسلامی، ذبیح‌الله مجاهد در راس یک هیات شش نفری از وزارت امور خارجه، دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، وزارت صنعت و تجارت، معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله و د افغانستان بانک در این نشست اشتراک کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!