Connect with us

رویداد های اخیر

یک کارگر افغان در پی مسمومیت در چاهی در تهران جان باخت

منتشر شده

در

رسانه‌های ایرانی گزارش داده اند که یک کارگر افغان در پی مسمومیت در چاهی در تهران جان باخته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این کارگر ۴۰ ساله صبح روز جمعه برای کمک به همکار ۳۰ ساله اش که در داخل چاه ۳۵ متری ضعف کرده بود، وارد چاه شده بود.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفته است که آتش نشانان سپس وارد چاه شده و هر دو نفر را خارج کردند.

وی گفت که جوان ۳۰ ساله دچار مصدومیت شده بود و علایم حیاتی داشت و جوان ۴۰ ساله جان خود را از دست داده بود.

ملکی افزود که علت مرگ این کارگر به احتمال زیاد نشت گاز از لایه های داخلی خاک بوده است.

رویداد های اخیر

در حمله بر کارگران معدن در بلوچستان پاکستان چهار افغان نیز کشته شده اند

در این حمله که در منطقه دوکی رخ داد، در مجموع ۲۰ کارگر جان باختند.

Published

on

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان تایید کرده است که چهار شهروند کشور مشمول جان باختگان حمله روز جمعه بر کارگران معدن زغال سنگ در ایالت بلوچستان پاکستان اند.

در این حمله که در منطقه دوکی رخ داد، در مجموع ۲۰ کارگر جان باختند.

وزارت امور خارجه کشور در اعلامیه‌ای این حمله را محکوم کرده و از حکومت پاکستان خواسته است تا برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث، اقدامات لازم اتخاذ کند.

این وزارت به قونسلگری امارت اسلامی افغانستان در شهر کویته وظیفه سپرده تا برای انتقال اجساد اتباع افغان به کشور، تسهیلات لازم ایجاد کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اتحادیه نفت خام: ۸۰ درصد تیل دیزل در داخل کشور تولید می‌شود

Published

on

مسوولان اتحادیه کارخانه‌های تصفیه نفت خام می‌گویند که ۸۰ درصد تیل دیزل در بازارهای کشور از تولیدات داخلی است.

به گفته این مسوولان، صدها میلیون دالر از سوی بخش خصوصی در عرصه پالایش نفت خام در کشور سرمایه‌گذاری شده و این مجموعه روز به‌ روز در حال توسعه است.

آنان افزوده‌اند، نفت خامی که هم اکنون در کارخانه‌های داخلی تصفیه می‌شود برابر با معیار‌های جهانی است.

ذبیح‌الله نظری، معاون اتحادیه فابریکه‌های تصفیه نفت خام گفته است: «ما هشتاد فیصد مارکیت را در دست داریم. تیل دیزل فعلاً هشتاد فیصد از تولید وطن ما است و بیست فیصد از خارج میاید.»

در همین حال، مسوولان وزارت معادن و پترولیم می‌گویند که تلاش می‌کنند تا ظرفیت تولید نفت خام آمو دریا را افزایش دهند تا تمام نیازهای نفتی کشور از تولیدات داخلی تأمین شود.

مسوولان این وزارت بیان نموده‌اند، در کنار حوزه نفتی آمو دریا تلاش می‌کنند تا در حوزه نفتی هرات نیز جذب سرمایه‌گذاری کنند و استخراج آن را آغاز نمایند.

از سویی هم، کارشناسان اقتصادی گفته‌اند در صورت افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه نفت کشور، در کنار کاهش بیکاری عواید دولت نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

تاجیکستان خواستار مذاکره میان افغان‌ها برای ایجاد حکومت همه شمول شد

به گزارش خبرگزاری تاس، امامی در نشستی بین پارلمان‌های تاجیکستان و روسیه ابراز نگرانی کرد که فعالیت گروه های تروریستی و قاچاق مواد مخدر افزایش یافته است.

Published

on

صادق امامی، معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان خواستار مذاکره میان نمایندگان تمام طرف‌های سیاسی و قومی در افغانستان برای تشکیل حکومت همه شمول شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، امامی در نشستی بین پارلمان‌های تاجیکستان و روسیه ابراز نگرانی کرد که فعالیت گروه های تروریستی و قاچاق مواد مخدر افزایش یافته است.

امامی گفت: «به همین دلیل است که کشورهای ما توافق دارند که گفتگوی مسالمت‌آمیز به منظور تشکیل یک حکومت همه شمول با مشارکت نمایندگان همه نیروهای سیاسی و قومی افغانستان، تضمین مهمی برای گذار این کشور به توسعه صلح‌آمیز است.»

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنان تاکید کرد که این کشور برای همسایه خود مواد غذایی و برق ارائه می‌کند و فعالیت بازارهای مرزی با افغانستان را احیا کرده است.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده که حکومت کنونی در افغانستان همه شمول است.

امارت اسلامی همچنان گفته است که هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور ندارد و به گونه جدی در برابر مواد مخدر مبارزه می‌کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!