Connect with us

رویداد های اخیر

یک افغان به اتهام برنامه‌ریزی یک حمله تروریستی در روز انتخابات امریکا دستگیر شد

لوی سارنوال امریکا، در این اعلامیه گفته است: «ما به مبارزهٔ خود با تهدید دومداری که داعش و حامیانش برای امنیت ملی ایالات متحده ایجاد می کنند، ادامه خواهیم داد.»

منتشر شده

در

وزارت عدلیه امریکا شام سه شنبه (۱۷ میزان) گفت که یک شهروند افغان مقیم شهر اوکلاهما به اتهام پلان حمله‌ای تروریستی در روز انتخابات پنجم نومبر امریکا، دستگیر شده است.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نصیر احمد توحیدی، ۲۷ سال سن دارد و توطیه‌ای را زیر دست داشت تا زیر نام گروه داعش در روز انتخابات حمله تروریسی را انجام بدهد.

بر اساس این اعلامیه،‌ توحیدی به اتهام توطیه برای حمایت از داعش و برنامه‌ریزی برای حمله به ایالات متحده دستگیر شده است. او قصد داشت دارایی‌های خانواده‌اش را بفروشد، اعضای خانواده‌اش را به خارج منتقل کند و با استفاده از سلاح و مهمات کلاشینکوف حملهٔ تروریستی را انجام بدهد.

مریک گارلند، لوی سارنوال امریکا، در این اعلامیه گفته است: «ما به مبارزهٔ خود با تهدید دومداری که داعش و حامیانش برای امنیت ملی ایالات متحده ایجاد می کنند، ادامه خواهیم داد.»

این اعلامیه از قول کریستوفر ری، رییس ادارهٔ تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) نیز نوشته است که "به نظر می‌رسد که این متهم ظاهراَ با انگیزه داعش، برای انجام یک حمله خشونت‌آمیز در روز انتخابات در کشور ما توطیه کرده است." او ضمن قدردانی از عملکرد کارمندان امنیتی و استخباراتی کشورش گفت که نقشهٔ توحیدی قبل از اینکه به کسی آسیب برساند، متوقف شد.

این مقام‌ امریکایی همچنین گفته است که مبارزه با تهدید تروریزم هنوز هم در اولویت اف‌بی‌آی قرار دارد.

بر اساس اعلامیهٔ‌ وزارت عدلیه امریکا، توحیدی و همدستش که یک نوجوان است، از طریق فیسبوک می‌خواستند که دارایی‌های خانواده شان را به فروش برسانند. یک منبع محرم به دستور اف‌بی‌آی،‌ با آنان تماس گرفت که آیا کمپیوتر آنان هنوز هم برای فروش است یا خیر.

این منبع اف‌بی‌آی متوجه می‌شود که توحیدی و همدستش کمپیوتر را برای کار و بار جدید-خرید و فروش سلاح-نیاز دارند. در نهایت، این تماس سبب می‌شود که توحیدی با منبع محرم اف‌بی‌ای در یک مکان روستایی در ناحیهٔ غربی اوکلاهما ملاقات کند تا سلاح‌ها را آزمایش کند.

بر اساس این اعلامیه، توحیدی و نوجوان همدستش دو میل کلاشینکوف،‌ ۱۰ شاجور و ۵۰۰ مرمی خریداری کردند. پس از این خریداری سلاح و مهمات و دریافت آن،‌‌ توحیدی و همدستش دستگیر شدند.

در ارتباطات ضبط شده توحیدی ظاهراَ گفته است که حمله‌اش برای روز انتخابات برنامه‌ریزی شده بود. او در جریان استجواب پس از دستگیری تایید کرده که هدفش از حمله، جمعیت‌های بزرگ بوده و او و نوجوان انتظار داشتند به عنوان ''شهید'' جان خود را از دست بدهند.

توحیدی که به توطیه برای حمایت از داعش متهم شده است، در صورت محکومیت ممکن است به ۲۰ سال زندان محکوم شود. او همچنین به خاطر دریافت سلاح برای استفاده در ارتکاب جرایم فدرال و یا عمل تروریستی به ۱۵ سال زندانی اضافی محکوم شود.

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت معادن با رئیس اجرایی پروژه تاپی گفتگو کرد

Published

on

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که هدایت‌الله بدری، سرپرست این وزارت در دیدار با مراد امانوف، رئیس اجرایی پروژه تاپی در مورد تسریع کار عملی این پروژه‌، ساخت کمپ‌ها، فرصت‌های کاری برای باشندگان محل، تقسیم گاز و استملاک زمین‌های مردم در شهر هرات گفتگو کرده است.

آقای بدری بر روند تسریع کار پروژه تاپی تاکید کرده و از همکاری این وزارت به منظور تسریع کار آن اطمینان داده است.

همایون افغان، سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفته است: «در این نشست در مورد پروژه تاپی و موضوعات مختلف بحث شد.»

در همین حال، برخی از آگاهان گفته‌اند که پروژه تاپی تأثیرات مثبت چشم‌گیری بر اقتصاد افغانستان دارد و با ایجاد این خط لوله، منابع جدید برای عواید از طریق صادرات نفت و گاز فراهم می‌شود.

به گفته‌ آنان، افغانستان می‌تواند از عواید این پروژه در بخش‌های زیربنایی سرمایه‌گذاری کند.

کار عملی پروژه تاپی چندی پیش با حضور مقام‌های ارشد دو کشور آغاز شد. این پروژه یکی از پروژه‌های منطقه‌ای مهم است که گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌دهد.

گفتنی است که با تکمیل کار این پروژه افغانستان می‌تواند میلیون‌ها متر مکعب گاز دریافت کند و سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دالر حق ترانزیت بدست ‌آورد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اداره مبارزه با حوادث تفاهم‌نامه مشترک را با موسسه دنمارک امضا کرد

Published

on

اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث می‌گوید که تفاهم‌نامه همکاری مشترک به ارزش ۴ صد و۷۱ هزار و ۸۸ دالر امریکایی بین این اداره و شورای پناهندگان دنمارک به امضا رسیده است.

این اداره در بیانیه‌ای گفته که این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه میان نورالدین ترابی، سرپرست این اداره و احمد ضیا مایار، معاون شورای پناهندگان دنمارک امضا شده است.

در این نشست، آقای ترابی گفته است که تمام موسسات و ادارات دولتی همکاری مشترک در قسمت کاهش خطرات حوادث طبیعی و غیر طبیعی نمایند.

ترابی افزود که همه نهادها باید به کمک‌های خود ادامه دهند تا سطح فقر در افغانستان کاهش پیدا کند.

از سویی هم، آقای مایار نیز گفت که این سازمان حدود ۲۵ سال است که در افغانستان و کشورهای دیگر با مهاجرین کار می‌کند.

به گفته مایار، این موسسه برای افغان‌ها در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در مناطق آسیب‌دیده از جنگ، پاکسازی ماین و در شرایط اضطراری کمک می‌نماید.

براساس بیاینه، این تفاهم‌نامه در بخش‌های پاک‌سازی ساحات ماین و مهمات منفجرناشده، کمک‌های نقدی، ارائه خدمات روان درمانی و حمایت از قربانیان ماین و مهمات منفجر ناشده و ارتقای ظرفیت کارمندان بخش تخنیکی موسسات ماین پاکی در ناحیه ششم، قریه قلعه مسلم و ولسوالی سروبی ولایت کابل تطبیق می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست کمیسیون سیاسی؛ تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقوی گفتگو شد

Published

on

ارگ می‌گوید که در نشست کمیسیون سیاسی به رهبری مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزار در کابل درباره تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقوی، امنیت مناطق سرحدی، بهبود وضعیت اجتماعی و تحکیم روابط با شماری از کشورها گفتگو شده است.

ارگ در خبرنامه‌ای روز سه‌شنبه گفته که در این نشست تأکید شده است که امارت اسلامی برای تأمین امنیت سرحدات کشور آماده است.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است: «در این نشست در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و منطقه گفتگو شده است.»

آقای فطرت افزود: «کمیسیون سیاسی در این نشست تأکید کرد که افغانستان برای تأمین امنیت سرحدات و بنادر خود آماده است و کسی را اجازه نمی‌دهد که سایر کشورها را از افغانستان متضرر بسازد.»

با این حال، سیاستگران گفته‌اند که تحکیم روابط افغانستان با جهان وابسته به ارج گذاری به حقوق بشر، گشودن دروازه‌‌های مکاتب و پوهنتون‌ها به روی دختران و برداشتن وضع محدودیت‌ها از سد راه زنان است.

اعضای کمیسیون سیاسی همچنان در این نشست بر افزایش بحران در خاورمیانه ابراز نگرانی و از داعیه برحق مردم فلسطین پشتیبانی کردند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!