Connect with us

رویداد های اخیر

یوناما برای رشد کاروبارهای کوچک، پرداخت قرضه‌ها را آغاز می‌کند

آقای عبدالکبیر نیز در این نشست گفت که در روزهای آینده، کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات به شمول یوناما با سفارت‌های خارجی در کابل نشست مشترکی را برگزار خواهد کرد.

منتشر شده

در

رزا اوتونبایوا، نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و هیأت همراه‌اش در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا، برگزاری نمایشگاه‌های اخیر در کابل را به‌منظور معرفی محصولات کشور ارزشمند خوانده و گفته است که یوناما برای رشد کاروبارهای کوچک، پرداخت قرضه‌ها را آغاز می‌کند.

ارگ در خبرنامه‌ای به نقل از خانم اوتونبایوا مروز سه‌شنبه (اول عقرب) گفته که او در جریان سفر اخیرش به بیرون از افغانستان با کشورها و نهادهای کمک‌کننده برای جلب مساعدت‌ها به افغانستان صحبت کرده و یوناما یک بخش از کمک‌های مورد نیاز را برای زمستان پیشرو دریافت نموده است.

آقای عبدالکبیر نیز در این نشست گفت که در روزهای آینده، کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات به شمول یوناما با سفارت‌های خارجی در کابل نشست مشترکی را برگزار خواهد کرد و در رابطه به شماری از موضوعات «مهم» صحبت خواهد شد.

رویداد های اخیر

رهبران ایران و هند درباره افغانستان گفتگو کردند

رئیس‌جمهور ایران در این نشست گفت که باید به افغانستان کمک شود تا به صلح و ثبات برسد.

Published

on

نریندرا مودی، صدراعظم هند، و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، سه‌شنبه (۱عقرب) در حاشیه نشست بریکس در کازان روسیه درباره وضعیت افغانستان گفتگو کردند.

در این دیدار، دو طرف به اهمیت بندر چابهار برای توسعه و بازسازی افغانستان اشاره کردند.

دفتر صدراعظم هند گفته است که قرارداد درازمدت بندر چابهار برای بازسازی و توسعه افغانستان و تقویت پیوندهای تجاری و اقتصادی با آسیای مرکزی اهمیت زیادی دارد.

صدراعظم هند خاطر نشان کرد: «توسعه بندر چابهار بزرگترین رکن همکاری‌های ماست و معتقدیم که این توسعه نقش مهمی در تنظیم روابط دو کشور و همچنین روابط ایران و هند با دیگر کشورهای منطقه دارد.»

رئیس‌جمهور ایران در این نشست گفت که باید به افغانستان کمک شود تا به صلح و ثبات برسد.

دفتر رئیس‌جمهور ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پزشکیان به نگرانی‌های صدراعظم هند درباره مسائل افغانستان اشاره کرده و گفت: «باید با انگیزه و اراده آینده منطقه را بسازیم و با افغانستان تعامل و گفتگو داشته باشیم. باید کمک کنیم تا ملت افغانستان با حل مشکلات به صلح، آرامش و رفاه برسند.»

پزشکیان همچنین اظهار داشت: «ایران حامی هر اقدامی است که به تثبیت صلح و آرامش در افغانستان کمک کند.»

رهبران دو کشور همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای، از جمله وضعیت غرب آسیا، تبادل نظر کردند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

عزیزی: افغانستان ممکن است در نشست جاری یا بعدی بریکس شرکت کند

نشست بریکس روز سه‌شنبه (اول عقرب) با حضور ۳۶ کشور در شهر کازان روسیه به میزبانی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور، آغاز شده است.

Published

on

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده است که ممکن است هیئتی از افغانستان در نشست جاری بریکس یا در نشست بعدی این سازمان شرکت کند.

آقای عزیزی در حاشیه نشست تجاری قزاقستان-افغانستان به خبرگزاری تاس نیوز گفته است که: «ما در واقع نامه‌ای نوشته‌ایم [برای شرکت در اجلاس بریکس در کازان] و ارسال کرده‌ایم، اکنون زیر بررسی مقامات بریکس است.»

عزیزی خاطرنشان کرد که افغانستان علاقمند به "شرکت به عنوان ناظر" است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، امارت اسلامی در ماه سپتمبر درخواستی را برای حضور هیئت افغانستان در اجلاس سران بریکس در کازان ارسال کرده بودند.

نشست بریکس روز سه‌شنبه (اول عقرب) با حضور ۳۶ کشور در شهر کازان روسیه به میزبانی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور، آغاز شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

څار: دیدگاه ایران در مورد افغانستان

Published

on

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!