Connect with us

رویداد های اخیر

کوریای جنوبی: کوشش می‌کنیم کمک‌های ما به افغانستان به گونه شفاف توزیع شود

منتشر شده

در

وزارت امور خارجه کوریای جنوبی گفته است که این کشور کوشش می‌کند کمک‌هایش به افغانستان از طریق سازمان‌های بین المللی به گونه شفاف و موثر توزیع شود.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که لی کیونگ چُل، نماینده خاص کوریای جنوبی برای افغانستان و پاکستان نشستی را با نمایندگان سازمان‌های بین المللی برای بازنگری کمک‌های بشردوستانه به افغانستان برگزار کرده است.

اعلامیه افزوده است که کوریای جنوبی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ مجموعاً ۷۴ میلیون دالر کمک بشردوستانه برای افغانستان ارائه کرده و مستفید شوندگان زنان، کودکان، مهاجران و بیجا شدگان بوده اند.

وزارت امور خارجه کوریای جنوبی تاکید کرده است که به ارائه کمک برای افغانستان ادامه می‌دهد.

رویداد های اخیر

گزارشگر ویژه ملل متحد از وضعیت حقوق بشر در افغانستان به کانادا سفر می‌کند

Published

on

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که ریچارد بینیت، گزارشگر ویژه این سازمان از وضعیت حقوق بشر در افغانستان به تاریخ ۲۰ اکتوبر به کانادا سفر می‌کند.

بر بنیاد اعلامیه‌ ملل متحد، آقای بینیت در سفر یک هفته‌ای خود به کانادا در مورد «بحران جاری حقوق بشر» در افغانستان و همکاری کانادا در این راستا گفتگو خواهد کرد.

بینیت با نمایندگان حکومت کانادا در اوتاوا دیدار می‌کند.

او همچنان به شهر تورنتو رفته و با مهاجران افغان که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی، در کانادا مسکن گزین شده اند، گفتگو خواهد کرد.

بر اساس خبرنامه، آقای بینیت همچنان با مدافعان حقوق بشر، خبرنگاران، متخصصان، مسوولان سازمان‌های حمایت از مهاجران و سازمان‌های جامعه مدنی کانادا دیدار خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

پروژه ۱۰ میگاوات برق سولری نغلو به بهره برداری رسید

وزارت انرژی و آب می‌گوید که با تطبیق این پروژه، به تعداد ۱۰ هزار خانواده در کابل و ننگرهار از برق مستفید شده اند.

Published

on

مراسم بهره برداری از پروژه تولید ۱۰ میگاوات برق سولری در منطقه نغلوی ولسوالی سروبی کابل امروز (شنبه) برگزار شد.

عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب در این مراسم اظهار کرد که این وزارت توجه خود را بیشتر روی تولید انرژی برق از منابع داخلی معطوف ساخته و در نظر دارد که پروژه‌های انرژی قابل تجدید را در اکثر ولایات کشور تطبیق نماید.

در همین حال، نورالحق انور، رئیس عمومی اداره امور، شرایط فعلی را بهترین شرایط برای آبادی و خود کفایی کشور خوانده تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده که تمام مردم افغانستان با باورمندی کامل در کنار هم برای آبادی کشور تلاش ورزند.

امین الله عبید، والی کابل نیز در این مراسم به سرمایه گذاران اطمینان داد که امارت اسلامی متعهد به همکاری همه جانبه با آنان می‌باشد.

در پروژه تولید ۱۰ میگاوات برق سولری نغلو ۷.۶ میلیون دالر سرمایه گذاری شده است.

وزارت انرژی و آب می‌گوید که با تطبیق این پروژه، به تعداد ۱۰ هزار خانواده در کابل و ننگرهار از برق مستفید شده اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی سنوار را «قهرمان» خواند و گفت جهاد با قوت بیشتر ادامه می‌یابد

امارت اسلامی گفته است: «اسرائیل اشغالگر فراموش نکند که شهادت بزرگان مجاهدین بیشتر از پیش مبارزه جهادی در برابر دشمن را تسریع نموده و چندین برابر قوت می‌بخشد.»

Published

on

امارت اسلامی افغانستان جان باختن یحیی ابراهیم حسن السنوار، رهبر جنبش حماس در حمله اسرائیل را تسلیت گفته است.

در بیانیه‌ای که شب گذشته (جمعه) از سوی سخنگوی امارت اسلامی منتشر شد، آمده است که «شهادت در راه الله تعالی آرمان بزرگان مجاهدان مبارز است» و امارت اسلامی «شهادت برادر مجاهد و قهرمان یحیی السنوار را به جنبش اسلامی حماس، تمام مجاهدین و به ویژه ملت مظلوم و مجاهد فلسطین» تسلیت می‌گوید.

امارت اسلامی گفته است: «اسرائیل اشغالگر فراموش نکند که شهادت بزرگان مجاهدین بیشتر از پیش مبارزه جهادی در برابر دشمن را تسریع نموده و چندین برابر قوت می‌بخشد.»

امارت اسلامی از تمام مسلمانان جهان خواست که از داعیه «مردم مظلوم فلسطین حمایت نمایند، در کنار آنان قرار گیرند و در این خصوص مکلفیت الهی را که به همه راجع می‌گردد، ادا کنند.»

سنوار روز چهارشنبه هفته گذشته در درگیری با نیروهای اسرائیلی در جنوب غزه جان باخت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!