Connect with us

ورزش

کوریایی شمالی از عدم حضور در بازی‌های المپیک زمستانی خبر داد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۱۷, ۱۴۰۰)

به نقل از خبرگزاری رویترز کوریایی شمالی با ارسال نامه‌ای به چین از عدم حضور سران خود در بازی‌های المپیک زمستانی خبر داد.

رسانه‌های دولتی روز جمعه اعلام کردند، کوریایی شمالی در نامه‌ای به چین، نیروهای متخاصم و خطرات کرونا را دلیل عدم امکان حضور در بازی‌های المپیک زمستانی آینده در پکن دانسته و ایالات متحده را به تلاش برای جلوگیری از موفقیت این بازی‌ها متهم کرد.

مشخص نیست که آیا نامه کمیته المپیک و وزارت ورزش کوریایی شمالی فقط به ورزشکاران این کشور اشاره دارد که پس از تعلیق کوریایی شمالی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک تا پایان سال ۲۰۲۲ واجد شرایط شرکت در مسابقات نیستند یا مسئولان را نیز شامل می شود. به این ترتیب هیچ مسئول و فردی از کوریایی شمالی در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت.

در این نامه از موضع نامشخص ایالات متحده انتقاد شد که در ماه دسامبر اعلام کرد مقام‌های دولتی خود بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را به دلیل سابقه حقوق بشر چین تحریم خواهند کرد و در عین حال ورزشکاران امریکایی را برای سفر به پکن برای رقابت آزاد گذاشت.

به گزارش رویترز در حالی که تقریبا یک ماه به مراسم افتتاحیه باقی مانده است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با پذیرش دعوت به بازی‌ها، به سازمان IOC کمک کرد. فرانسه که میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ خواهد بود، همین کار را انجام داده است و گزارش شده است که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل ترس از آسیب رساندن به روابط تجاری با چین، درباره تحریم شاکی هستند.

ورزش

قرعه کشی فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان انجام شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۷, ۱۴۰۳)

مراسم قرعه کشی برای مشخص نمودن برنامه مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان پس از چاشت امروز (دوشنبه) در کابل برگزار شد.

دوازده تیم در این رویداد ورزشی هیجان انگیز شرکت خواهند کرد که از شنبه (۱ ثور) آغاز می‌شود و تا سوم جوزا ادامه خواهد داشت.

فدراسیون فوتبال افغانستان، شبکه تلویزیونی آریانا، و انرژی ویکتور، حامی مالی این لیگ، میزبان قرعه کشی مسابقات بودند که پس از چاشت امروز (دوشنبه، ۲۷ حمل) از تلویزیون آریانا به‌گونه زنده پخش شد.

این مراسم در استودیوهای تلویزیون آریانا برگزار و قرعه کشی توسط احمد الله وثیق، رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش افغانستان انجام شد. محمد یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، حافظ احمد جان زدران، معاون تخنیکی و مسلکی ریاست تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال افغانستان، محمد طاهر رؤفی، رئیس تخنیک فدراسیون فوتبال افغانستان، لطف الله ستانکزی، رئیس تجارتی تلویزیون آریانا، غلام ربانی عباس، مدیر انرژی ویکتور، میر احمد بهره، مسوول روابط عمومی گروه شرکت‌های پامیر و نمایندگان باشگاه‌ها نیز در این مراسم حضور داشتند.

فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان در استدیوم فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار می‌شود و در اولین بازی، تیم فوتبال ابومسلم فراه به مصاف سرسبز یاشلر می‌رود.

دیدار اول از ساعت ۲ روز شنبه آغاز و به صورت زنده از تلویزیون آریانا پخش خواهد شد. دومین دیدار این روز از ساعت ۴ آغاز می‌شود و سرخ پوشان خوافی به مصاف خراسان فاریاب می‌رود.

این تورنمنت ۳۳ روز را در بر می‌گیرد و مشمول ۶۶ بازی می‌شود. دوازده تیم در آن شرکت خواهند کرد. تیم ها عبارتند از: سرسبز یاشلر فاریاب، جوانان واحدی، اتک انرژی، سرخ‌پوشان خوافی، ابومسلم فراه، استقلال کابل، خدیم، خراسان، عینو مینه‌، میوند، عدالت فراه و موج ساحل می‌باشد.

علاقه‌مندان فوتبال در سراسر کشور می‌توانند اخبار و معلومات تازه در باره مسابقات را از این دریچه دریافت کنند. آریانا نیوز و تلویزیون آریانا تازه‌ترین‌ موضوعات را پیش از مسابقات و در جریان مسابقات نشر می‌کند.

Continue Reading

ورزش

مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان افغانستان فردا به‌گونه زنده از چینل‌های تلویزیون آریانا پخش می‌شود

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۶, ۱۴۰۳)

در حالی که چند روز به آغاز فصل سوم مسابقات لیگ قهرمانان افغانستان (اِی‌سی‌اِل) باقی ‌مانده؛ فدراسیون فوتبال کشور مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها را پس از چاشت فردا (دوشنبه، ۲۷ حمل) در کابل برگزار و شبکه جهانی تلویزیون آریانا آن را به‌گونه زنده و اختصاصی پخش می‌کند.

مراسم قرعه‌کشی ساعت ۴ عصر به وقت کابل آغاز و به صورت زنده از تلویزیون آریانا و آریانانیوز پخش می‌شود.

این مراسم به‌گونه زنده در صفحه فیسبوک آریاناسپورت و چینل یوتیوب آن نیز پخش خواهد شد.

هفته گذشته، شبکه جهانی تلویزیون آریانا اعلام نمود که فصل سوم مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان را به صورت زنده، قانونی و انحصاری تولید و نشر خواهد کرد.

مراسم عقد قراردادهای دو جانبه و سه‌جانبه آن روز یکشنبه (۱۹ حمل) میان تلویزیون آریانا، فدراسیون فوتبال و ویکتور انرژی برگزار شد.

این رقابت‌ها در استدیوم پنج‌هزار نفری فدراسیون فوتبال کشور در کابل برگزار خواهد شد و به مدت ۳۳ روز و در مجموع ۶۶ بازی می‌باشد.

قرار است این مسابقات با اشتراک ۱۲ تیم برتر که عبارتند از: سرسبز یاشلر فاریاب، واحدی کندز، اتک انرژی هرات، سرخ‌پوشان هرات، عصمت لغمانی، ابومسلم فراه، استقلال کابل، خدیم اف‌سی سرپل، خراسان، عینو مینه‌ کندهار، عدالت فراه اف‌سی، موج ساحل می‌باشد، برگزار شود.

جزئیات نشر مسابقات

علاقه‌مندان فوتبال در سراسر کشور می‌توانند ویب‌سایت آریانانیوز را برای اخبار و به‌روز رسانی مسابقات پیش‌رو تعقیب کنند زیرا آریانانیوز و تلویزیون آریانا تازه‌ترین اطلاعات را از قبل و در طول این رقابت‌ها بر روی پلتفرم‌های خود قرار می‌دهد.

برای تماشای مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان افغانستان می‌توانید لینک‌های ذیل را تعقیب کنید:

صفحه فیسبوک آریاناسپورت: https://www.facebook.com/ATNSports

چینل یوتیوب آریاناسپورت: https://www.youtube.com/ArianaSport

Continue Reading

ورزش

تیم فوتسال افغانستان با چین مساوی کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۴, ۱۴۰۳)

مسابقه دوستانه میان تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و چین با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به‌پایان رسید.

این بازی امروز (جمعه) در تایلند برگزار شده بود و دو گول افغانستان را حسین محمدی به ثمر رساند.

این در حالیست که روز گذشته نیز دیدار دوستانه میان افغانستان و عربستان سعودی با نتیجه ۲ بر ۲ مساوی تمام شده بود.

بازی‌های دوستانه در حالی برگزار می‌شود که قرار است جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ روز چهارشنبه هفته آینده با میزبانی تایلند آغاز شود.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!