Connect with us

انتخابات ۹۸

کمیسیون: تیم «دولت ساز»اجازه برگزاری همایش انتخاباتی در ارگ را نداشته است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیسیون شکایت های انتخاباتی میگوید که تیم «دولت ساز» اجازه برگزاری همایش انتخاباتی در محوطه ارگ ریاست جمهوری را نداشته است.

محمد اشرف غنی نامزد ریاست جمهوری روز گذشته کارزار انتخاباتی اش را در محوطه ارگ ریاست جمهوری برگزار کرد که با واکنش تند مواجه و استفاده از امکانات دولتی در پیکارهای انتخاباتی خوانده شد.

این در حالی است که دسته انتخاباتی «دولت ساز» میگوید که کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی صحن ارگ؛ محل برگزاری همایش را جز تاسیسات دولتی نمیداند.

اما کمیسیون شکایت های انتخاباتی میگوید که این دسته انتخاباتی  نامه ای به منظور گرفتن اجازه همایش انتخاباتی در محوطه ارگ را به این این نهاد فرستاده بود که از سوی این کمیسیون رد شده است.

چمن شاه اعتمادی رییس دبیر خانه کمیسیون شکایت های انتخاباتی میگوید: “به هیچ تیمی و به هیچ شخصی و حزبی تا هنوز از طرف کمیسیون شکایت های انتخاباتی اجازه داده نشده است که در اماکن دولتی یا اماکن که صاحبان شان ناراضی باشند اجازه داده نشده است که در آنجا کمپاین خود را انجام بدهند. از طرف تیم دولت ساز درخواستی یا مکتوبی آمده بود به کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی مبنی بر اجازه گرفتن به همان مکان که خوشبختانه در کمیسیون این تصویب نشد اجازه داده نشده.”

روز چهارشنبه هزاران تن از هواداران محمد اشرف غنی از راه اداره امور وارد کاخ ریاست جمهوری جهت شرکت در پیکار انتخاباتی شده بودند و محافظان ویژه رییس جمهور و کاخ ریاست جمهوری نیز مسوولیت امنیت این همایش را به عهده داشتند.

در این همایش انتخاباتی شماری از کارمندان دولتی نیز شرکت کرده بودند؛ اما ارگ می گوید که محل گردهمایی یک مکان عمومی و ساحه بیرون از ارگ می باشد.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری میگوید: “تیم دولت ساز در محوطه یا درون ارگ صلاحیت کمپاین ندارد و کمیسیون شکایت های انتخاباتی هم واضح گفته است حتی صحن یا چمن محوطه داخل ارگ باید برای کمپاین استفاده نشود و رییس جمهور افغانستان به حیث رییس جمهور به قوانین متعهد است و احترام می گذارد کمپاین در بیرون از محوطه ارگ است.”

در همین حال شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می گویند که اگر این کار دسته انتخاباتی آقای غنی غیر قانونی نیست باید به دیگر نامزدان انتخاباتی هم اجازه پیکار در سرک ارگ داده شود و مهمانان هم اجاز ورود به این محوطه را از راه اداره امور دریافت کنند.

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!