Connect with us

انتخابات ۹۸

کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی نامزدان شورا های ولسوالی ها را اعلام کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

کمیسیون مستقل انتخابات نتایج ابتدایی نامزدان شوراهای ولسوالی ها را امروز اعلام کرد.

به اساس آمار کمیسیون انتخابات در روند ثبت نام نامزدان شورای ولسوالی ها  6152 تن ثبت نام کرده بودند که از این میان در فهرست ابتدایی نام 6081 تن رسیده است.

بر بنیاد گزارش کمیسیون انتخابات این فهرست شامل نامزدان 368 ولسوالی است و در 42 ولسوالی به دلیل نا امنی هیچ نامزد ثبت نام نکرده اند.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت: “امروز امار ابتدایی را اعلام می کنیم اما در برخی ولسوالی ها به دلیل نا امنی هیچ کس نامزد نکرده است.”

این کمیسیون همچنان می گوید در برخی مراکز هنوز هم ثبت نام نامزدان برای شورای ولسوالی ها ادامه دارد.

آقای صیاد بیان داشت: “در برخی از ولسوالی ها تعداد کرسی ها باقی مانده است که هیچ کاندید در ان ثبت نام نکرده است ما کوشش میکنیم مردم را تشویق کنیم تا بیایند و خود را ثبت نام کنند قبل از رسیدن انتخابات.”

اما معاون این کمیسیون از چالش های فرا راه این کمیسیون ابراز نگرانی می کند و می گوید تا دیر نشده دولت در این زمینه اقدام کند.

 وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات اظهار داشت: “چالش های زیادی برای برگزاری انتخابات داریم از حکومت خواهان کمک  و بررسی شورای ولسوالی ها و وضعیت انتخابات به موقع  هستیم زمانی نشود که ناوقت باشد و حکومت اقدام کند.”

 در همین حال حضور کم رنگ زنان در فهرست نامزدان برای شورای ولسوالی  چالش دیگر گفته می شود که مسوولان تهدید های امنیتی را عامل این مشکل میدانند. به اساس آمار این کمیسیون در 120 ولسوالی هیچ خانم در کرسی شورای ولسوالی ها ثبت نام نکرده است.

Advertisement

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!