رویداد های اخیر

کربی حمله اسرائيل بر رفح را با بمباران امریکا در افغانستان و عراق تشبیه کرد

Published

on

(Last Updated On: )

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید حمله هوایی اسرائيل بر شهر رفح در جنوب نوارغزه که منجر به کشته‌شدن غیرنظامیان شد را با بمباران هوایی امریکا در افغانستان و عراق تشبیه کرده است.

بر بنیاد گزارش نیویارک پست، جان کربی در یک نشستی در کاخ سفید در دفاع از حمله‌های اسرائيل بر رفح گفته است که ارتش امریکا نیز عین کار را در افغانستان و عراق انجام داده است.

او در این نشست گفته است: «ما حمله‌های هوایی را در مکان‌هایی مانند عراق و افغانستان انجام داده‌ایم که به طرز غم‌انگیزی باعث تلفات غیرنظامیان شده‌ایم و ایالات متحده به همان شیوه اسرائيل پاسخ داد».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که بمباران‌های ایالات متحده در افغانستان منجر به کشته‌شدن غیرنظامیان شد و در یکی از این حمله‌ها، به طرز «غم‌انگیزی» یک پدر و برخی از فرزندانش را کشته شدند.

آقای کربی افزود: «ما آن را جبران کردیم. از آن درس گرفتیم و رویه‌هایی را برای جلوگیری از تکرار آن وضع کردیم. این همان چیزی است که انتظارات ما در این مورد (از شیوه عملیات اسرائيل بر غزه) خواهد بود».

او در دفاع از اسرائيل همچنین گفته است که ارتش این کشور در حمله روز یک‌شنبه (۲۶ می)، از بمب‌های دقیق استفاده کرده است.

کربی می‌گوید که گروه حماس تایید کرده که دو رهبر ارشد این گروه نیز در این حمله کشته شده‌اند و این نشان می‌دهد که آنان در میان غیرنظامیان پنهان شده‌اند.

این در حالی است که بر بنیاد گزارش الجزیره، در آخرین حمله اسرائيل بر رفح (شب گذشته ۲۸ می)، ۲۱ فلسطینی کشته شده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل