Connect with us

رویداد های اخیر

کار ساخت ۲۰ باب مکتب در ولایت کندهار آغاز شد

به گفته مسؤولان با تکمیل کار این مکتب‌ها، برای ۲هزار تن زمینه آموزش فراهم خواهد شد.

منتشر شده

در

مسؤولان محلی می‌گویند که این مکتب‌ها به کمک مالی یونیسف و با هزینه ۱۷۸ میلیون افغانی ساخته می‌شوند.

به گفته مسؤولان با تکمیل کار این مکتب‌ها، برای ۲هزار تن زمینه آموزش فراهم خواهد شد.

باشندگان محل از ایجاد ساختمان‌های مکاتب در این ولایت خرسند اند و خواهان تطبیق پروژه‌های انکشافی بیشتر هستند.

کندهار از ولایت‌های است که در سال‌های گذشته به دلیل جنگ و نا امنی‌ها در بسیاری از ولسوالی‌های دور افتاده، آن برای مکاتب ساختمان ساخته نشده و کودکان در فضای باز و یا در مساجاد درس می‌خوانند.

رویداد های اخیر

سروی تخنیکی بند ذخیروی و آبیاری زردالو در ولایت غزنی آغاز شد

با اعمار این بند ۶۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره و هزاران جریب زمین زراعتی آبیاری خواهد شد.

Published

on

وزارت آب و برق می‌گوید که تیم تخنیکی ریاست سروی و دیزاین ریاست عمومی خدمات انجنیری و تاسیسات آب این وزارت سروی تخنیکی بند ذخیروی و آبیاری زردالو در ولسوالی قره باغ ولایت غزنی را با حضور والی غزنی، رئیس حوزه فرعی دریایی آب‌های ایستاده ولایت غزنی و مردم آغاز کرد.

به گفته وزارت آب و برق با اعمار این بند ۶۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره و هزاران جریب زمین زراعتی آبیاری خواهد شد.

این درحالیست که در اوایل سال روان عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت آب و برق با شماری از بزرگان ولسوالی قره باغ ولایت غزنی دیدار کرد و طرفین  پیرامون پروژه‌های آب و انرژی در این ولایت بحث و تبادل نظر نمودند.

در آن زمان دفتر رسانه‌های این وزارت در خبرنامه‌یی نگاشته بود کهف در این دیدار بزرگان ولایت غزنی از اهمیت بند زردآلو یاد نموده تطبیق این پروژه را به مقام رهبری وزارت پیشنهاد کردند.

 سپس سرپرست وزارت آب و برق اطمینان داده بود که کار مطالعات تخنیکی این بند در آینده نزدیک توسط انجنیران این وزارت آغاز و همچنان کار عملی آن با توجه به امکانات موجود در آینده تطبیق خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

حامد کرزی بار دیگر بر ارزش علم و آموزش در کشور تأکید کرد

Published

on

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، در سی‌وهشتمین نشست وحدت اسلامی در تهران که به‌صورت آنلاین برگزار شد، بار دیگر بر اهمیت علم و آموزش تأکید کرد.

آقای کرزی در سخنرانی خود گفت که بدون علم و آموزش، حتی ابتدایی‌ترین مشکلات نیز حل نخواهند شد و دست‌یابی به یک زندگی باعزت و رفع نیازهای اساسی ممکن نیست.

او افزود که نبود علم و آموزش، هر ملت را از پیشرفت و زندگی آرام محروم می‌کند.

رئیس‌جمهور پیشین از تلاش‌های نهادهای بین‌المللی برای حمایت از آموزش در افغانستان، به‌خصوص آموزش دختران، قدردانی کرد و گفت که آن‌ها را تشویق کرده‌اند که به حق آموزش توجه کنند.

این در حالی است که امارت اسلامی از سه سال بدینسو دختران بلاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب و پوهنتون‌ها منع کرده اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

قطر به محصلان افغان در اندونزیا بورسیه تحصیلی می‌دهد

معاونان وزرای خارجه دو کشور گفته‌اند که به حمایت از جوانان افغانستان و تقویت آموزش و توانمندی‌های انسانی در افغانستان ادامه خواهند داد.

Published

on

قطر و اندونزیا تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رساندند که در چارچوب آن، بورسیه‌های تحصیلی به محصلان افغانستان برای تحصیل در اندونزیا ارائه می‌شود.

وزارت خارجه قطر در اعلامیه‌ای گفته است که هدف این تفاهم‌نامه، ایجاد چارچوبی برای همکاری در زمینه آموزش و توسعه است که به جوانان افغانستان کمک کند تا آینده‌ای روشن و شکوفا را بسازند.

بر اساس این اعلامیه، این تفاهم‌نامه را لولوه بنت راشد آل خاطر، معاون وزیر خارجه قطر با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزیا در نشستی با حضور رسانه‌ها امضاء کرده‌اند.

معاون وزیر خارجه قطر در این نشست ابراز امیدواری کرده است که این سفر بتواند برای محصلان افغانستان در اندونزیا پُر دست‌آورد باشد.

از طرفی هم معاون وزیر خارجه اندونزیا در این نشست بر اهمیت همکاری‌های دو کشور برای آموزش و توانمندسازی زنان و دختران افغانستان تاکید کرده است.

معاونان وزرای خارجه دو کشور گفته‌اند که به حمایت از جوانان افغانستان و تقویت آموزش و توانمندی‌های انسانی در افغانستان ادامه خواهند داد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!