Connect with us

رویداد های اخیر

کار ساخت بند پاشدان هرات ۷۵ درصد پیش رفته است

به گفته سخنگوی این وزارت، بند پاشدان ۱۳ هزار هکتار زمین را آبیاری خواهد کرد و ظرفیت تولید دو میگاوات برق را دارد.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

وزارت انرژی و آب می‌گوید که کار ساخت بند پاشدان هرات به شدت ادامه دارد و ۷۵ درصد تکمیل شده است.

به گفته سخنگوی این وزارت، بند پاشدان ۱۳ هزار هکتار زمین را آبیاری خواهد کرد و ظرفیت تولید دو میگاوات برق را دارد.

مطیع الله عابد، سخنگوی وزارت انرژی و آب می‌گوید: «پروژه بند پاشدان یکی از پروژه های مهم وزارت انرژی و آب است و در حال حاضر کار عملی این پروژه در ساحه جریان دارد. کار آن ۷۵ درصد پیش رفته است. این پروژه ظرفیت آبیاری ۱۳ هزار هکتار زمین، تولید دو میگاوات برق و ذخیره ۵۴ میلیون متر مکعب را دارد.»

مسوولان در اتاق زراعت ومالداری نیز تاکید می‌کنند که مدیریت آب‌ها، به ویژه ساخت بندهای آبگردان، یک تحول بزرگ در نظام زراعتی کشور خواهد بود.

امید حیدری، عضو اتاق زراعت و مالداری می‌گوید: «سرمایه گذاری در بخش‌های زراعت و مالداری بسیار یک کار بزرگ است و نیازمند سرمایه گذاری بسیار هنگفت خارجی و داخلی از طرف سکتور خصوصی می‌باشد و سود بالایی دارد. در ضمن وطن ما به خودکفایی سوق پیدا می‌کند و از واردات بی رویه جلوگیری صورت می‌گیرد. به قشر جوان ما نیز هزارها شغل ایجاد می‌شود که می‌تواند سبب رشد و شگوفایی وطن ما شود.»

آگاهان اقتصادی هم به این باور اند که بیش از هر زمان دیگر، زمینه مدیریت آب‌ها فراهم شده و تلاش شود تا از آب‌های کشور بیشتر استفاده صورت گیرد.

کمال الدین کاکر، آگاه امور اقتصادی می‌گوید: «منابع زیاد آبی در داخل کشور وجود دارد. برای مدیریت آنها، دولت نقش اساسی را ایفا کرده می‌تواند نه سکتور خصوصی. سکتور خصوصی تنها در برخی موارد می‌تواند نقش داشته باشد. دولت طرح سکتور خصوصی را ببیند که چگونه مدیریت می‌کند، چقدر بودجه دارد، تا چه اندازه زمینه کار را مساعد می‌کند و چه اندازه زمین را آبیاری می‌تواند و به زراعت نفع می‌رساند.»

شماری از سرمایه گذاران نیز تاکید می‌کنند که هرگاه زمینه سرمایه گذاری از سوی حکومت فراهم شود، بخش خصوصی نیز در این عرصه نقش فعال خواهد داشت و در بخش زراعت سرمایه گذاری خواهد کرد.

رویداد های اخیر

تحریک انصاف پاکستان اظهارات وزیر دفاع این کشور را مبنی بر احتمال عملیات در افغانستان محکوم کرد

آنان افزودند که اظهارات خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان نه تنها روابط «برادرانه» پاکستان با افغانستان را بلکه آرامش منطقه را نیز به خطر می‌اندازد.

Published

on

(Last Updated On: )

در پی اظهارات وزیر دفاع پاکستان مبنی بر احتمال انجام عملیات علیه «تی‌تی‌پی» در افغانستان، حزب تحریک انصاف پاکستان گفته است که پاکستان نباید در هیچ کشوری مداخله کند.

اعضای این حزب روز جمعه در مجلس نمایندگان پاکستان گفتند: «ما اجازه دخالت در کشور خود را نمی‌دهیم، پس نباید در هیچ کشور دیگری مداخله کنیم».

آنان افزودند که اظهارات خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان نه تنها روابط «برادرانه» پاکستان با افغانستان را بلکه آرامش منطقه را نیز به خطر می‌اندازد.

اسد قیصر، یکی از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: «روابط ما با هند بر اساس رقابت است و حالا تلاش می‌کنیم با افغانستان به طور مشابه رفتار کنیم. ما نمی‌توانیم تشدید درگیری و بی‌نظمی بیشتر را تحمل کنیم.»

او تاکید کرد که انجام حملات در داخل یک کشور همسایه خطر سوق دادن کل منطقه را به سمت جنگ به همراه خواهد داشت.

عمر ایوب، رهبر اپوزیسیون در مجلس نمایندگان پاکستان نیز خاطر نشان کرد که «حتی قدرت‌های بزرگ جهان در افغانستان با چالش هایی روبه‌رو شدند.»

او در گفتگو با خبرنگاران در خارج از پارلمان افزود: «هند حملات تروریستی زیادی را در داخل پاکستان هدایت می‌کند. چرا وزیر دفاع در مورد حمله در داخل هند صحبت نکرد؟»

مقام‌های پاکستانی همواره ادعا کرده اند که حملات در این کشور در خاک افغانستان طراحی می‌شود، اما امارت اسلامی این ادعا را رد کرده و تاکید نموده که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده صورت گیرد.

وزارت دفاع افغانستان همچنان اظهارات اخیر وزیر دفاع پاکستان را ناسنجیده دانسته و گفته است که چنین اظهارات به نفع هیچ طرفی نیست.

وزارت دفاع هشدار داده است که اگر کسی به هر بهانه‌ای بر حریم افغانستان تجاوز کند، مسوولیت «عواقب» آن را بر عهده خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط:

وزیر دفاع پاکستان: در صورت نیاز به پناهگاه‌های «تی‌تی‌پی» در افغانستان حمله می‌کنیم

فضل الرحمان: تلاش‌هایم برای بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان نقش بر آب شده است

Continue Reading

رویداد های اخیر

مک‌کال: بایدن در مورد نیروهای امریکایی در افغانستان دروغ گفته است

مک‌کال خاطر نشان کرد که ۲۶ آگست ۲۰۲۱ مرگبار ترین روز برای امریکا طی بیش از یک دهه بود و به‌حیث لکه ننگی بر امریکا و سیاست خارجی امریکا برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

Published

on

(Last Updated On: )

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که ادعای جو بایدن، رئیس جمهور این کشور مبنی بر اینکه زیر اداره وی هیچ نیروی امریکایی در افغانستان کشته نشده، حقیقت ندارد.

بایدن در مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا، گفته بود که او یگانه رئیس جمهور طی یک دهه است که تحت اداره وی هیچ نیروی امریکایی در هیچ نقطه جهان کشته نشده است.

مک‌کال اما اظهار کرد: «این دروغ است، آقای رئیس جمهور. می‌خواهم به رئیس جمهور بایدن ۱۳ نظامی را یادآوری کنم که در یک حمله تروریستی در دروازه ابی [میدان هوایی کابل] در ۲۶ آگست ۲۰۲۱، هنگام خروج مرگبار و بی نظم از افغانستان، زیر نظر او جان باختند.»

مک‌کال خاطر نشان کرد که این مرگبار ترین روز برای امریکا طی بیش از یک دهه بود و به‌حیث لکه ننگی بر امریکا و سیاست خارجی امریکا برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

وی افزود: «شرم بر او باد. شرم بر او به خاطر اظهارات عاری از احساسات اش که فداکاری کامل بسیاری از امریکایی‌ها را در زمان تصدی اش به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح نادیده می‌گیرد.»

در مناظره انتخاباتی، ترامپ نیز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را «شرم‌آوترین رویداد» در تاریخ ایالات متحده دانست.

 

مطالب مرتبط:

ترامپ: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شرم‌آور ترین رویداد در تاریخ ایالات متحده بود

بایدن: نیروهای امریکایی برای مقابله با تهدیدات در خارج از افغانستان مستقر هستند

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزیر دفاع پاکستان: در صورت نیاز به پناهگاه‌های «تی‌تی‌پی» در افغانستان حمله می‌کنیم

خواجه آصف همچنان در این گفتگو هرگونه احتمال مذاکره با گروه تحریک طالبان پاکستان را رد کرد.

Published

on

(Last Updated On: )

وزیر دفاع پاکستان هشدار داده است که در چارچوب عملیات تازه‌ اردوی پاکستان زیر نام «عزم استحکام» پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان را در بیرون از خاک این کشور مورد حمله قرار خواهند داد.

خواجه آصف در گفتگو با «صدای امریکا» بار دیگر امارت اسلامی را به پناه دادن تی‌تی‌پی در خاک افغانستان متهم کرده است.

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا پاکستان حملات فرامرزی انجام خواهد داد، گفت: « ببیند اگر ضرورت ایجاد شود، چون هیچ موضوعی مهمتر از مصونیت یا امنیت پاکستان نیست. تی‌تی‌پی از آن‌جا [افغانستان] فعالیت می‌کند، اما پناهگاه‌های آن‌ها در داخل پاکستان هم است. چهار یا پنج هزار تن آنان را عمران خان در آن زمان به پاکستان آورده بود.»

خواجه آصف همچنان در این گفتگو هرگونه احتمال مذاکره با گروه تحریک طالبان پاکستان را رد کرد.

با این همه، آگاهان می‌گویند که انجام حملات اردوی پاکستان در خاک افغانستان پیامد خوب نخواهد داشت و یخ روابط کابل و اسلام آباد آب ناشده باقی خواهد ماند.

امارت اسلامی در مورد این اظهارات وزیر دفاع پاکستان واکنشی نداشته است؛ اما بارها حضور و فعالیت تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان را رد کرده و گفته است که این مساله مشکل داخلی پاکستان است و اسلام آباد باید مشکل خود را با خود حل کند.

امارت اسلامی: اظهارات ناسنجیده وزیر دفاع پاکستان به نفع هیچ کسی نیست

در پی اظهارات وزیر دفاع پاکستان مبنی بر احتمال حمله به پناهگاه‌های «تی‌تی‌پی» در افغانستان، وزارت دفاع کشور این اظهارات را ناسنجیده دانسته و گفته است که به نفع هیچ طرفی نیست.

وزارت دفاع با نشر اعلامیه‌ای امروز (جمعه) گفت که اظهارات وزیر دفاع پاکستان تلاش برای «گل آلود کردن آب» است، و رهبری پاکستان نباید به کسی اجازه دهد چنین اظهارات «حساسیت بر انگیز» را مطرح کند.

وزارت دفاع هشدار داده است که اگر کسی به هر بهانه‌ای بر حریم افغانستان تجاوز کند، مسوولیت عواقب آن را بر عهده خواهد داشت.

در اعلامیه این وزارت تاکید شده است که امارت اسلامی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده صورت گیرد.

 

مطالب مرتبط:

مقامات پاکستانی ورود افغان‌ها را به شهر پشاور در روزهای عید و محرم ممنوع کردند

 


پاکستان: نشست تهران در مورد افغانستان برای امنیت منطقه مهم است

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!