Connect with us

انتخابات ۹۸

چرا وسیمه بادغیسی تاحال بازداشت نشده است؟

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 اجرایی نشدن حکم دادگاه بر وسیمه بادغیسی، معاون پیشین کمیسیون مستقل انتخابات، با انتقادهای تندی روبرو شده است.

هرچند دوبار دادستانی کل، از وزارت امور داخله، خواسته است که بانو بادغیسی را بربنیاد حکم دادگاه بازداشت و برای پنج سال زندانی کند، اما تاکنون این عضو پیشین کمیسیون انتخابات بازداشت نشده است.

نعیم ایوب‌زاده، رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، میگوید: “ما شدیداً ناراحت استیم که تا جایی سلیقه ای برخورد کرده در این مورد و می شود بگوییم که تا جایی سیاسی برخورد کرده است.”

در همین حال، در نامه‌هایی دادستانی کل آمده است که وسیمه بادغیسی، ممنوع الخروج است، اما گفته می‌شود که او بیرون از افغانستان رفته است.

وحید فرزه‌یی، حقوق‌دان، در این مورد میگوید: “اگر در خارج از افغانستان می باشد باید اینها را از طریق انترپول بخواهند و اگر در داخل افغانستان است باید از طریق پولیس بازداشت شود. هیچ عذری نمی‌تواند مانع تطبیق فیصله‌‎های محاکم شود.”

با این حال، مسئولان در بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، می‌گویند که بانو بادغیسی، با یکی از اعضای خانواده اش که دیپلمات افغانستان در یکی از کشورها است، به‌سر می‌برد و باید بی‌درنگ بازداشت شود.

نعیم اصغری، مدیر برنامه‌های این نهاد، اظهار میدارد: “یکی از متهمین در صورتی که محکوم به زندان است یکی از دیپلمات‌های فامیل شان وظیفه دارند و با آنها است باید خواسته شود و حکم بر او تطبیق شود.”

با این همه، کاپی جلب خانم بادغیسی، به نیروهای سرحدی، امنیت ملی و پولیس جرایم سنگین نیز سپرده شده است اما وزارت داخله، در باره چگونگی بازداشت نشدن او تاحال، چیزی نگفته است.

دادگاه مرکز عدلی و قضایی، به اتهام دستکاری در برگه‌های انتخابات مجلس نمایندگان ولایت کنر، تمامی اعضای پیشین کمیسیون مستقل انتخابات را به پنج سال زندان محکوم کرد؛ اما خانم بادغیسی نه به دادگاه حاضر شد و نه هم زندانی شد.

 یک ماه از  صدور نامه‌های دادستانی کل، از بهر جلب این کمیشنر پیشین کمیسیون انتخابات می‌گذرد، تاکنون ظاهراً هیچ اقدامی برای بازداشت او از سوی نهادهای امنیتی صورت نگرفته است.

گزارشگر: باعث حیات

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!