Connect with us

انتخابات ۹۸

پیکارهای انتخاباتی؛ شورای ولایتی بلخ از دسته انتخاباتی «دولت ساز» حمایت کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محمد اشرف غنی، یک تن از نامزدان ریاست جمهوری، در یک گردهمایی انتخاباتی در بلخ، می‌گوید که باشنده‌گان این ولایت با حمایت از وی کلید موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری را به دست وی دادند.

به ادامه کارزارهای انتخاباتی، آقای غنی، روز (سه شنبه، ۲ میزان) به ولایت بلخ رفت و در جمع شماری از هواداران اش سخنرانی کرد.

این نامزد ریاست جمهوری، می‌گوید که بلخیان با حمایت از وی، کلید پیروزی را به دست اش دادند. در این گردهمایی شماری زیادی از هواداران عطامحمد نور، والی پیشین بلخ و رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی افغانستان حضور داشتند و حمایت شان را دسته انتخاباتی «دولت ساز» اعلام کردند.

آقای غنی، می‌گوید: “امروز بلخ بومی آینده افغانستان را تعین کرد. امروز بلخ با پشتیبانی قاطع اش از تیم دولت ساز کلید موفقیت را به ما داد. امروز بلخ تصمیم گرفت که وحدت ملی افغانستان و منافع ملی را از همه چیز بالاتر میداند.”

آقای غنی، از باشنده‌گان بلخ می‌خواهد تا با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت شان را تعیین کنند. وی همچنان می گوید که حرف‌های او در مورد مارشان محمد قسیم فهیم، معاون پیشین ریاست جمهوری، سوء تعبیر شده زیرا آقای فهیم بهترین دوست وی بود.

آقای غنی، می‌افزاید: “ما و مارشال فهیم فقید یک دیگر را نمی‌شناختیم، در اول ما با یکدیگر مشکلات داشتیم، در آخر زندگی اش از بهترین دوست‌های من بود، بین تصویر که دشمنان از ما میدهند به یکدیگر و بین تصویر که ما افغانها از یک دیگر داریم باید فرق کنیم.”

با این همه، محمد افضل حدید، رئیس شورای ولایتی بلخ و از افراد نزدیک به عطا محمد نور، در این همایش می‌گوید که در انتخابات گذشته از «عبدالله عبدالله» حمایت کردند اما وی به وعده‌های اش عمل نکرد و اکنون با حمایت از «محمد اشرف غنی» از وی میخواهند با قول که داده عمل کند.

اختلاف میان عطا محمد نور و محمد اشرف غنی، پس از برکناری آقای نور، از سمت ولایت بلخ افزایش یافته بود و در آغاز ثبت‌نام نامزدان ریاست جمهوری، آقای نور در کنار محمد حنیف اتمر، نامزدی که انصراف داد ایستاد.

گزارشگر: ادریس قادری

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!