Connect with us

اخبار ویژه

پیروزی قدرتمندانه افغانستان در اولین مسابقه جام جهانی ۲۰آوره کرکت در برابر اسکاتلند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۴, ۱۴۰۰)

تیم ملی کرکت افغانستان روز دوشنبه )۳عقرب) در اولین مسابقه خود در مسابقات جام جهانی ۲۰ آوره کرکت مردان در شارجه، امارت متحده عربی در یک بازی عالی تیم اسکاتلند را شکست داد.

تیم افغانستان در نخستین بازی‌ در برابر اسکاتلند ابتدا توپ‌زنی را آغاز کرد و در نهایت پس از بیست آور،۱۹۰ دوش گرفت و برای تیم حریف ۱۹۱ هدف تعیین کرد.

افغانستان پس از پایان توپ‌زنی خود فقط ۴بازیکن خود را از دست داد.

از سوی دیگر تیم اسکاتلند در بخش توپ‌زنی همه بازیکنان خود را از دست داد و تنها موفق به کسب ۶۰ امتیاز شد. در نتیجه افغانستان با ۱۳۰ دوش به پیروزی رسید.

این نخستین بار بود که در یک بازی ۲۰ آوره افغانستان چنین هدف بالایی برای حریف خود تعیین کرد.

مجیب‌الرحمن توانست با توپ اندازی عالی‌اش، ۵ بازیکن تیم سکاتلند را اخراج کند. راشد خان هم ۴ بازیکن دیگر را حذف نمود.

در نهایت مجیب‌الرحمن به عنوان بازیکن برتر بازی شناخته شد.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی و معین اطلاعت و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان نیز در توییتی این پیروی را تبریک گفت. همچنین انس حقانی، برده شدن افغانستان را مبارک باد گفت.

این درحالی است که روز جمعه (۶عقرب) نیز تیم کرکت افغانستان در برابر پاکستان بازی می‌کند که برای علاقمندان این ورزش در هر دو کشور هیجان‌انگیز است.

محمد نبی، کاپیتان تیم افغانستان روز گذشته به خبرنگاران گفت که امیدوار است تیمش بتواند شادی را به خانه‌های افغان‌ها بیاورد و تیم از روحیه بالا برخوردار است”.

افغانستان در این مسابقات در گروه دوم همراه با تیم‌های هند، پاکستان و نیوزلند، قهرمان پیشین هم گروه است. قرار است دو تیم برتر به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

اخبار ویژه

برنامه جهانی غذا: مجبوریم کمک غذایی به دو میلیون افغان نیازمند را قطع کنیم

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۴, ۱۴۰۲)

برنامه جهانی غذا می‌گوید به دلیل کاهش شدید بودجه، مجبور شده توزیع جیره غذایی را برای دو میلیون نفر دیگر در افغانستان در ماه روان قطع کند.

این سازمان در ماه‌های گذشته نیز به همین دلیل، پیوسته کمک غذایی به میلیون‌ها افراد نیازمند در افغانستان را کاهش داده است.

سخنگوی برنامه جهانی غذا گفته است عملیات کمک این سازمان در افغانستان با یک میلیارد دالر کسری بودجه مواجه است.

با کاهش بیشتر بودجه، اکنون این نهاد کمک‌رسان، کمک غذایی خود به ده میلیون افغان را متوقف کرده است.

سازمان ملل، عدم تمایل کشورهای تمویل کننده برای کمک به افغانستان، محدودیت‌ها بر کار وتحصیل دختران و زنان خوانده شده و ظاهراً دلیل دخالت امارت اسلامی در کمک‌های بشری را از دلایل دیگر قطع این کمک‌ها عنوان کرده است.

Continue Reading

اخبار ویژه

قوماندان گروه واگنر در سقوط طیاره جان باخت

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲, ۱۴۰۲)

جت شخصی متعلق به «پریگوژین» قوماندان گروه نظامی خصوصی واگنر در نزدیکی مسکو سقوط کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، شامگاه چهارشنبه، جت شخصی متعلق به پریگوژین، قوماندان واگنرها در نزدیکی مسکو سقوط کرد که در نتیجه آن، ۱۰ نفر جان باختند.

ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای اداره منطقه‌ای زاپوروژیا گفت که افراد نزدیک به پریگوژین، مرگ او و دیمیتری اوتکین بنیانگذار گروه واگنر را تأیید کردند.

اداره هوانوردی ملکی روسیه اعلام کرد که پریگوژین، قوماندان گروه نظامی خصوصی واگنر در فهرست مسافران طیاره‌ی شخصی بود که در شمال مسکو سقوط کرد.

وبسایت نظامی ریبار گزارش داد که اطلاعات درباره حضور قوماندانان واگنر در میان مسافران طیاره‌ی سقوط کرده در شمال مسکو هنوز تایید نشده است.

وبسایت روسی ریدووکا نوشته است که:«ممکن است پریگوژین فقط به دلایل امنیتی نام خود را به عنوان مسافر در طیاره ثبت کرده و سوار طیاره‌ی دیگری شده باشد.

وزارت وضعیت اضطراری روسیه اعلام کرد که اجساد 8 مسافر طیاره‌ی سقوط کرده در شمال مسکو پیدا شد.

برخی از رسانه‌های روسیه گزارش دادند که احتمالا یوگنی پریگوژین در یک طیاره‌ی دوم حضور دارد که در مسکو فرود آمده است.

مطابق با ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، یک طیاره‌ی امبرائر متعلق به پریگوژین در ولایت تور و در ۱۵ کیلومتری میدان هوایی نظامی خوتیلوو سقوط کرده است.

گفته می‌شود که این طیاره حامل ۳ خدمه و ۷ مسافر بوده است.

در همین حال، شبکه بی‌بی‌سی مدعی شد رییس واگنرها در حادثه سقوط هواپیما جان باخته است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان بازداشت شد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۴, ۱۴۰۲)

پولیس پاکستان روز شنبه عمران خان، صدر اعظم سابق این کشور را در خانه اش در شهر لاهور در شرق این کشور دستگیر کرد. این دومین بار است که رهبر مخالفان در سال جاری بازداشت می‌شود.

به گزارش اسوشیتدپرس، اوایل روز شنبه، محکمه خان را در یک قضیه اختفای دارایی مجرم شناخته و حکم حبس را صادر کرد که ممکن باعث منع فعالیت‌های سیاسی او شود. محکمه اسلام آباد پس از محکوم کردن عمران خان، حکم بازداشت را صادر و پولیس در لاهور به سرعت او را از خانه اش به پایتخت پاکستان منتقل کرد.

این یک ضربه تازه به تلاش خان برای بازگشت به قدرت است. از زمان برکناری وی از قدرت در یک رأی عدم اعتماد در پارلمان در اپریل ۲۰۲۰، خان با بیش از ۱۵۰ قضیه حقوقی، از جمله چندین مورد اتهام فساد، تروریزم و تحریک مردم به خشونت در اعتراضات مرگبار در ماه می مواجه شده است. طی این اعتراضات، حامیان خان به اموال دولتی و نظامی در سراسر کشور حمله کردند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!