Connect with us

اخبار ساحوی

پاکستان فعالیت حزب عمران خان را ممنوع و علیه او قضیه خیانت ثبت می‌کند

وزیر اطلاعات پاکستان گفت که دولت به دنبال بررسی قانونی در مورد کرسی‌های اختصاصی در پارلمان خواهد بود.

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

وزیر اطلاعات پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که حکومت قصد دارد فعالیت حزب سیاسی عمران خان، صدر اعظم پیشین را ممنوع کند و ستره محکمه این کشور را به ثبت اتهام خیانت علیه او سوق دهد.

به گزارش رویترز، عطاء الله طرار، وزیر اطلاعات پاکستان گفته است که اقدام برای ممنوعیت فعالیت تحریک انصاف پاکستان بر اساس اتهام اثبات شده دریافت پول خارجی از منابع غیرقانونی در پاکستان، و شورش حامیان آن در سال گذشته که تأسیسات نظامی را هدف قرار دادند، صورت گرفت.

وی گفت: «دولت فدرال قضیه‌ای را برای ممنوعیت فعالیت تحریک انصاف پاکستان مطرح خواهد کرد.»

طرار افزود که دولت همچنین یک مرجع قانونی علیه عمران خان و عارف علوی، رئیس جمهور سابق، به اتهام خیانت بر اساس قانون اساسی کشور در ستره محکمه ارائه خواهد کرد.

ذوالفقار بخاری، مشاور عمران خان گفت که این تصمیم حرکتی به سمت «حکومت نظامی نرم» است. وی افزود: «این نشانه وحشت است زیرا آنها متوجه شده اند که محکمه ها را نمی‌توان تهدید کرد و تحت فشار قرار داد.»

این در حالی است که پاکستان مجبور است اصلاحاتی مانند افزایش مالیات بر درآمد زراعتی را انجام دهد تا هفت میلیارد دالر از صندوق بین المللی پول دریافت کند.

ستره محکمه پاکستان هفته گذشته دستور داده بود که حزب تحریک انصاف واجد شرایط برای بیش از ۲۰ کرسی اختصاصی اضافی در پارلمان است، موضوعی که فشار بر دولت ائتلافی ضعیف این کشور را تشدید کرد.

نامزدان حزب تحریک انصاف پس از آنکه از شرکت در انتخابات هشتم فبروری منع شدند، به عنوان نامزدان مستقل اشتراک کردند.

وزیر اطلاعات پاکستان گفت که دولت به دنبال بررسی قانونی در مورد کرسی‌های اختصاصی در پارلمان خواهد بود.

به گزارش رویترز، دلایل اقدام برای ممنوعیت فعالیت حزب عمران خان شامل لابی‌گری این حزب در واشنگتن برای جلب حمایت مجلس نمایندگان ایالات متحده از قطعنامه‌ای علیه انتخابات پاکستان و نوشتن نامه به صندوق بین المللی پول برای تحقیق در مورد انتخابات قبل از ارائه کمک به این کشور است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس گفت که از اقدام برای ممنوعیت حزب تحریک انصاف شوکه شده و دولت باید تصمیم خود را پس بگیرد.

خان که از آگست سال گذشته بدینسو در زندان است، روز شنبه به همراه همسر سومش از اتهام ازدواج غیرقانونی تبرئه شد، اما پس از صدور دستورات جدید مقامات برای دستگیری، همچنان در زندان باقی ماند.

خان در سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید و در سال ۲۰۲۲ پس از متشنج شدن روابط اش با اردوی قدرتمند پاکستان، برکنار شد.

اخبار ساحوی

امریکا: رهبر گروه وابسته به القاعده در سوریه را کشتیم

Published

on

(Last Updated On: )

اردوی ایالات متحده اعلام کرده که روز جمعه حمله‌ای را در سوریه انجام داد که در آن یکی از رهبران ارشد یک گروه همسو با القاعده کشته شد.

به گزارش رویترز، قوماندانی مرکزی امریکا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که این حمله ابوعبدالرحمن المکی، یکی از رهبران ارشد حراس الدین، گروه وابسته به القاعده، را هدف قرار داد.

Continue Reading

اخبار ساحوی

در پی سرنگون شدن یک بس مسافربری زائران پاکستانی در ایران ۳۵ نفر کشته شدند

نیروهای پولیس و نجات به سرعت به محل حادثه رفته و اجساد و زخمیان را به شفاخانه‌ای در یزد منتقل کردند.

Published

on

(Last Updated On: )

رسانه‌های ایرانی گزارش داده اند که براثر سرنگون و آتش‌سوزی یک بس مسافربری حامل زائران پاکستانی در این ایالت یزد، ۳۵ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این بس مسافربری سه‌شنبه‌شب (۳۰اسد) در حال حرکت به سمت مرز چذابه خوزستان بود که دچار حادثه شد.

رسانه‌های ایرانی نوشتند که این بس حامل ۵۳ سرنشین بود.

طبق گزارش‌ها، نقص فنی در سیستم بریک، ناآشنایی راننده با مسیر و کهنگی موتر عامل حادثه گفته شده است.

نیروهای پولیس و نجات به سرعت به محل حادثه رفته و اجساد و زخمیان را به شفاخانه‌ای در یزد منتقل کردند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

صدراعظم هند به اوکراین سفر می‌کند

Details of the trip will be shared later in the day, the foreign ministry said. Indian media have reported that Modi is likely to visit Kyiv this month.

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت امور خارجه هند اعلام کرده است که نرندرا مودی، صدراعظم این کشور، به اوکراین سفر می‌کند.

این وزارت روز دوشنبه (۱۹ آگست)، با نشر بیانیه‌ای نگاشته است که جزییات این سفر در روزهای آینده همه‌گانی خواهد شد.

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که احتمالاً صدراعظم این کشور در جریان ماه روان میلادی به کی‌یف سفر کند.

بربنیاد گزارش خبرگزاری رویترز، این اولین سفر مودی به اوکراین پس از حمله روسیه بر این کشور است.

پیش از این، صدراعظم هند در سفرش به روسیه با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور، در مورد تعمیق روابط میان مسکو و دهلی‌نو گفتگو کرده بود.

براساس اطلاعات، هند حمله روسیه بر اوکراین را محکوم نکرده، اما بارها از این دو کشور درگیر خواسته است که مناقشه میان مسکو و کی‌یف را از راه گفتگو و دیپلماسی حل کنند.

امریکا و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از حمله روسیه بر اوکراین در سال ۲۰۲۲، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو وضع کرده‌اند، در حالی که چین و هند در این مدت به تجارت خود با روسیه ادامه داده‌اند.

این درحالیست که ایالات متحده نسبت به روابط هند با روسیه، به‌خصوص در زمانی که واشنگتن به‌دنبال گسترش روابط با دهلی‌نو برای مبارزه با تهدیدهای احتمالی چین است، ابراز نگرانی کرده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!