Connect with us

اخبار ساحوی

ولسوالی چهار سده ولایت غور پس از چاشت امروز به کنترول طالبان درآمد

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Ghor.avi_snapshot_00.13_[2014.07.09_17.48.25]

یک منبع پولیس در ولایت غور که نخواست نامی از او گرفته شود به تلویزیون آریانا گفته است که ولسوالی چهار سده این ولایت را طالبان مسلح به کنترول خود در آورده اند.

وی با تایید سقوط این ولسوالی گفت که” این ولسوالی از ساعت شش صبح امروز مورد حمله طالبان مسلح قرار گرفت و به ساعت یک پس از چاشت سقوط کرد”.

به گفته این مقام پولیس در حال حاضر برای باز پس گیری این ولسوالی از نزد طالبان مسلح نیروهای کمکی فراخوانده شده و برنامه ریزی ها را آغاز کرده اند.

از تلفات و جراحات ناشی ازاین درگیری تا هنوز اطلاعی در دست نیست. اما گفته می شود مخالفان مسلح دولت از ولایت هلمند به سوی غور سرازیر شده اند.

قابل یاد آوریست که هنوز منابع مستقل در ولایت غور این خبر را تایید نکرده اند.

Advertisement

اخبار ساحوی

قوماندان سپاه پاسداران: اگر اسرائیل بر ایران حمله کند، واکنش ما تُند تر خواهد بود

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۶, ۱۴۰۳)

قوماندان عمومی سپاه پاسداران ایران به اسرائیل هشدار داده است که اگر این رژیم به عملیات انتقام جویانه ایران پاسخ دهد، واکنش تهران «مسلماً بسیار سخت» خواهد بود.

حسین سلامی روز یکشنبه گفت: «رژیم صهیونیستی از رفتارهای گذشته خود دست بردارد و از این حرکت عبرت بگیرد. اگر این رژیم هرگونه واکنشی نشان بدهد، مطمئناً واکنش ما بر اساس این تجربه جدیدی که به دست آوردیم، قطعاً سخت‌تر خواهد بود.»

وی افزود: « از این پس رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، شخصیت‌ها و شهروندان و دارایی‌ها ما حمله کند، ما از مبدأ جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.»

شنبه شب، سپاه پاسداران ایران در پاسخ به حمله بر نمایندگی دیپلوماتیک ایران در سوریه در اوایل ماه اپریل، حملات گسترده ای را علیه اسرائیل انجام داد.

اوایل روز یکشنبه، محمد باقری، لوی درستیز ایران گفت که حملات انتقام جویانه ایران بز اسرائیل پایان یافته است و همچنین نسبت به واکنش «سخت تر» در صورت پاسخ اسرائیل هشدار داد.

باقری صبح یکشنبه گفت: «عملیات از نظر ما تمام شده است، اما نیروهای مسلح آماده هستند و در صورت لزوم وارد عمل می‌شویم.»

Continue Reading

اخبار ساحوی

ایران با صدها طیاره بی‌پیلوت و راکت بر اسرائیل حمله انتقام جویانه کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۶, ۱۴۰۳)

ایران اواخر روز شنبه در اولین حمله مستقیم خود بر اسرائیل، طیاره‌های بی پیلوت انفجاری و راکت‌هایی را به سوی آن پرتاب کرد. این حمله انتقام جویانه تهدید درگیری گسترده‌تر در منطقه را افزایش داده چنانچه ایالات متحده متعهد شده که از اسرائیل حمایت «آهنین» می‌کند.

به گزارش رویترز، در پی این حمله، زنگ‌های خطر در اسرائیل به صدا در آمده و خبرنگاران در اسرائیل صدای تپش‌ها و انفجار‌های شدیدی را شنیده اند که رسانه‌های محلی آن را رهگیری هوایی طیاره‌های بی‌پیلوت انفجاری ‌می‌دانند. مقام‌ها گفته اند که یک دختر هفت ساله به شدت مجروح شده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسرائیل گفته است که ایران ده‌ها راکت را به سمت اسرائیل شلیک کرد که بیشتر آنها در خارج از مرزهای اسرائیل رهگیری شدند. او گفت که آنها شامل بیش از ۱۰ راکت کروز بود.

هاگاری گفت که تا کنون بیش از ۲۰۰ فروند طیاره بدون سرنشین و راکت ایرانی پرتاب شده و یک مرکز نظامی اسرائیل آسیب دیده است.

اردوی اسرائیل بعداً گفت که به هیچ یکی از ساکنان توصیه نمی‌کند که برای پناه گرفتن آماده شوند. به نظر می‌رسد این تجدید نظر در هشدار قبلی، نشان دهنده پایان تهدید باشد.

چینل تلویزیونی ۱۲ اسرائیل به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت که اسرائیل «پاسخ بزرگی» به این حمله خواهد داشت.

ایران متعهد شده بود که حمله اسرائیل به قونسلگری خود در دمشق در اول اپریل را که منجر به کشته شدن هفت افسر سپاه پاسداران از جمله دو قوماندان ارشد شده بود، تلافی کند. اسرائیل مسوولیت حمله به قونسلگری را نه تایید و نه رد کرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به امریکا گفت: «اگر رژیم اسرائیل اشتباه دیگری را مرتکب شود، پاسخ ایران به طور قابل ملاحظه‌ای شدیدتر خواهد بود.»

ایران همچنان به امریکا هشدار داده که دور باشد و اکنون این «مسئله را پایان یافته می‌داند.»

انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد، حمله ایران را محکوم کرده و گفت که «عمیقاً از خطر واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه نگران است.»

قصر سفید اعلام کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا و بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل شنبه شب تیلفونی صحبت کردند.

بایدن که روز جمعه به ایران هشدار داده بود که حمله نکند، سفر آخر هفته خود به ایالت دلاور را کوتاه کرد و به واشنگتن بازگشت تا با مشاوران امنیت ملی خود از جمله وزرای دفاع و امور خارجه دیدار کند. او متعهد شد که در کنار اسرائیل می‌باشد.

Continue Reading

اخبار ساحوی

افراد مسلح در بلوچستان پاکستان ۹ نفر را به ضرب گلوله کُشتند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۵, ۱۴۰۳)

مقام‌های پاکستانی اعلام کرده اند که افراد مسلح ۹ مرد را پس از ربودن آنان از یک بس در ایالت جنوب غربی بلوچستان به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش رویترز، هیچ کس مسوولیت حمله جمعه شب را بر عهده نگرفته است.

گروه‌های شبه‌نظامی بلوچ در این منطقه غنی از مواد معدنی چندین دهه است که علیه دولت می‌جنگند و می‌گویند که دولت سهم آنها را از منابع منطقه‌ سلب کرده است.

عبدالله منگل، یک افسر پولیس گفته است که چند مرد مسلح یک بس را که به‌مقصد ایران حرکت می‌کرد، در منطقه نوشکی متوقف نموده و پس از اینکه مشخص شد که مسافران از ایالت شرقی پنجاب هستند، ۹ تن آنان را با خود بردند.

وی افزود که قربانیان سپس کشته شدند.

حبیب الله موسی خیل، معاون کمیشنر این منطقه تصریح کرده است که اجساد گلوله خورده قربانیان پس از یک و نیم ساعت از زیر یک پل پیدا شد.

شورشیان قومی بلوچ قبلاً مسوولیت قتل‌های مشابه را در این منطقه بر عهده گرفته‌اند، جایی که چین در حال توسعه بندر گوادر است. شورشیان همچنین اتباع چین و منافع آنها را هدف قرار داده اند.

بیجینگ به عنوان بخشی از تعهد ۶۵ میلیارد دالری خود تحت دهلیز اقتصادی چین و پاکستان، سرمایه گذاری هنگفتی در پروژه های توسعه منطقه‌ای انجام داده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!