Connect with us

رویداد های اخیر

وزارت معادن برای تفتيش فعالیت‌های شرکت افچین یک شرکت خصوصی را موظف کرده است

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

وزارت معادن و پترولیم برای تفتيش تمامی فعالیت‌های شرکت افچین یک شرکت خصوصی دیگر را موظف کرده است. در داوطلبی برای نظارت از این پروژه، شش شرکت داخلی اشتراک کرده بودند که یکی از این شرکت‌ها برنده اعلام شد.

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم هدف از بررسی فعالیت‌های شرکت افچین را تأمین شفافیت دانسته است.

به گفته‌ آقای دلاور، قراردادی که با شرکت افچین شده، افغانستان سهم ۲۰ درصدی دارد و ۸۰ درصد سهم شرکت است. از این رو، نیاز دانسته شده است که فعالیت‌های این شرکت بررسی شود.

مسوولان شرکت نظارت کننده همچنان گفته‌اند که گزارش دقیق از عواید و مصارف این شرکت را به وزارت معادن و پترولیم ارایه خواهند کرد.

به گفته‌ مسوولان در وزارت معادن و پترولیم، از ۲۴ حلقه چاه در حوزه آمو بیش از ۱۳۰۰ تُن نفت در روز استخراج می‌شود.

رویداد های اخیر

حقانی و وثیق: تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی اند

از سوی دیگر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با تمام کشورها، تصریح کرد که در روشنایی پالیسی همه جانبه سیاسی، امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان تعامل و گسترش روابط می باشد.

Published

on

(Last Updated On: )

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله و عبدالحق وثیق، رئیس عمومی استخبارات سفر اخیر شان را به امارات متحده عربی برای توسعه روابط مهم خوانده و گفتند که تعداد زیادی از کشورها علاقه‌مند توسعه روابط با امارت اسلامی می‌باشند.

حقانی و وثیق این مطلب را شام روز گذشته (شنبه) در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا بیان کردند.

آنان از تلاش‌های خویش برای تامین امنیت دایمی یادآوری نموده گفتند که هماهنگی خوب میان ادارات و پلان جامع امنیتی، زمینه امنیت مطمئن را برای مردم فراهم کرده است.

از سوی دیگر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن تاکید بر تعامل خوب و مثبت با تمام کشورها، تصریح کرد که در روشنایی پالیسی همه جانبه سیاسی، امارت اسلامی با تمام کشورها خواهان تعامل و گسترش روابط می باشد.

مولوی عبدالکبیر افزود که در نتیجه تعامل مثبت، روابط امارت اسلامی با جهان در حال توسعه است و این نمایانگر پیشرفت سیاسی نظام اسلامی می‌باشد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مقام‌های چین و ترکمنستان در مورد نشست آینده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفتگو کردند

ترکمنستان و چین تاکید کردند که با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

Published

on

(Last Updated On: )

یو ژیائوونگ، نماینده خاص چین برای افغانستان، با احمد قربانوف، معین وزارت امور خارجه ترکمنستان دیدار و دو طرف در مورد نشست آینده وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفتگو کرده اند.

وزارت امور خارجه ترکمنستان در خبرنامه‌ای نوشته است که در این دیدار طرفین همچنین در مورد وضعیت روابط ترکمنستان و چین و گسترش این روابط گفتگو کردند.

معین وزارت امور خارجه ترکمنستان تاکید کرد که ترکمنستان پلتفرم‌های بین المللی چندجانبه برای حفظ ثبات در افغانستان را عامل مهمی در تحریک رشد پایدار وضعیت اجتماعی-اقتصادی کشور همسایه می‌داند.

دو طرف تاکید کردند که ترکمنستان و چین با پایبندی به اصول دوستی و حسن همجواری، به حمایت کامل از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان ادامه خواهند داد.

قابل یاد آوریست که پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سال جاری میلادی به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

هیأت امارت اسلامی افغانستان عازم قطر شد

Published

on

(Last Updated On: )

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در رأس یک هیأت برای اشتراک در سومین نشست دوحه امروز (شنبه) عازم قطر شد.

سومین نشست دوحه قرار است فردا و پس فردا با میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان در این نشست حضور خواهند داشت و قرار است به نمایندگی از امارت اسلامی، ذبیح‌الله مجاهد در راس یک هیات شش نفری از وزارت امور خارجه، دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، وزارت صنعت و تجارت، معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله و د افغانستان بانک در این نشست اشتراک کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!