رویداد های اخیر

واکنش امارت اسلامی به نشست ویانا: اشتراک‌کنندگان نشست یک جمع سرگردان هستند

این نشست در آستانه سومین نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد تحت عنوان کنفرانس ویانا برای یک افغانستان مردم‌سالار برگزار شده است.

Published

on

(Last Updated On: )

یک مقام وزارت خارجه در واکنش به برگزاری نشست مخالفان امارت اسلامی در اتریش می‌گوید؛ افرادی که بدون طرح و حمایت مردمی، چشم امید به اقدام خارجی‌ها دوخته اند محکوم به شکست اند.

ذاکر جلالی، رییس سوم سیاسی وزارت خارجه بدون اشاره به هیچ فرد خاصی می‌گوید که هیچ کسی حاضر نیست روی حرف‌های میان‌تهی مهره‌های سوخته حساب باز کند و افرادی که بدون طرح و حمایت مردمی، چشم امید به اقدام خارجی‌ها دوخته اند محکوم به شکست اند.

او در صفحه ایکس ظاهراْ اشتراک‌کنندگان نشست ویانا را جمع سرگردان خطاب کرده است.

ذاکر جلالی، رییس سوم سیاسی وزارت خارجه نوشته است: «آنهایی که از خود نه طرح دارند، نه حمایت مردمی و نه هم درکی از سیاست بین‌الملل و باز هم چشم امید به اقدام خارجی‌ها دوخته اند محکوم به شکست اند. آن جمع سرگردان نمی‌داند که دیگر در بازار سیاست هیچ خریداری ندارد و هیچ کسی حاضر نیست روی حرف‌های میان‌تهی مهره‌های سوخته حساب باز کند.»

نشست ویانا روز گذشته (دوشنبه، ۴ سرطان) با حضور ۷۰ چهره سیاسی و مدنی در اتریش برگزار شد. برخی از اشتراک کننده‌گان این نشست بر کوشش نهایی برای ازسرگیری گفتگوی بین‌الافغانی و مذاکرات به عنوان یگانه راه حل تأکید کردند.

این نشست در آستانه سومین نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد تحت عنوان کنفرانس ویانا برای یک افغانستان مردم‌سالار برگزار شده است.

 

مطالب مرتبط:

رئیس الوزرا از مخالفان خواست که از فرمان عفو عمومی استفاده کنند


لوی درستیز خطاب به مخالفین امارت اسلامی: از طریق جنگ نمی‌توانید به نتیجه برسید

Trending

خروج از نسخه موبایل