Connect with us

رویداد های اخیر

هیئت اتاق تجارت با کرن دیکر درباره مشکلات تجارتی افغانستان گفتگو کرد

منتشر شده

در

هیئت اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری با کرن دیکر، شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان در مورد مشکلات فرا راه تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور گفتگو کرده‌ است.

توکل احمدیار، رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در این گفتگو گفته است که همکاری‌های بین‌المللی و پشتیبانی از بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در بازسازی اقتصادی افغانستان ایفا کند.

آقای احمدیار بر مشکلات و موانع موجود فرا راه صادرات افغانستان با کشورهای همسایه به ویژه پاکستان اشاره کرده و بر رفع این موانع تأکید نموده است.

در همین حال، خانم کرن دیکر از تعهد خود برای حمایت از بخش خصوصی افغانستان خبر داده و ابراز امیدواری کرده است که با همکاری‌های دوجانبه، شرایط مناسبی برای توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در افغانستان فراهم شود.

رئیس دارالانشای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری موضوعات کلیدی نیر مرتبط به تجارت و روابط اقتصادی همچون تسهیل تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در افغانستان، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تأثیرات آن بر تجارت داخلی و بین‌المللی و همچنان مشکلات بانکی و انتقالات پولی را مطرح ساخته و از شارژدافیر سفارت خواسته است تا با در نظرداشت مهم بودن سکتور خصوصی کشور، در رفع مشکلات تاجران افغان گام‌های عملی برداشته شود.

رویداد های اخیر

نسل آهوی مارکوپولو در بدخشان کاهش یافته است

Published

on

مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت بدخشان براساس یک سروی، از خطر کاهش نسل آهوی‌ مارکوپولو در دومین پارک ملی کشور خبر داده‌اند.

امان‌الله حسن، رئیس اداره زراعت بدخشان گفته است که شناسایی و سروی به منظور وضعیت زیست آهوی مارکوپولو و مواشی ازسوی آمریت پارک ‌ملی، ریاست محیط زیست وموسسه‌ تحفظ حیات وحش در منطقه پامیر کلان ولسوالی واخان این ولایت انجام شده است.

به گفته حسن، به هدف معلوم‌کردن وضعیت زندگی این حیوانات بررسی در دره‌های غاربن کندور، نخشیر شیت، منجلق، جلمسیر، علیسو، دیده سپون، جین علی، مورستان و شکارگاه پامیر کلان ولســـوالی واخان بدخشان انجام شده است.

آقای حسن افزوده که براساس مشاهده تیم آن‌ها، از ۲۰ گله‌ آهوی مارکوپولو و بز رنگ ( آهو آیبکس) در ارتفاعات بلندتر از ۴ هزار متر از سطح بحر، این تیم تخنیکی توسط دوربین دریافته‌ که بنابر تراکم نفوس و وضعیت زیست، در مقایسه به آمار داده شده سال ۲۰۲۱ موسسهWCS ، نسل این حیوان نادر کاهش یافته است.

آهوی مارکوپولو از جمله حیوانات نادر می‌باشد که حضور آن در پامیر ولسوالی واخان بدخشان علت عمده برای جذب گردشگران خارجی بوده و این آهو در مناطق مرزی کشورهای افغانستان، تاجیکستان و چین گردش می‌کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت خارجه به مسکو رفت

Published

on

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در رأس یک هیأت به دعوت رسمی فدراسیون روسیه برای اشتراک در ششمین نشست «فارمت مسکو» در مورد افغانستان امروز (چهارشنبه) به مسکو رفت.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه گفته که قرار است آقای متقی در حاشیه نشست فارمت مسکو در چهارم اکتوبر در مورد مسائل دوجانبه با آقای سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی هیچ وقت به تبعیض و تعصب اجازه نمی‌دهد

مولوی عبدالکبیر خاطر نشان کرده است که بخاطر انکشاف متوازن، پروژه‌های عمرانی را آغاز کرده است.

Published

on

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با شماری از مسولان محلی و بزرگان قومی ولایت پنجشیر گفته است که در حال حاضر افغانستان دارای نظام مستقل و قوی است و امارت اسلامی هیچ وقت به تبعیض و تعصب اجازه نمی‌دهد.

مولوی عبدالکبیر خاطر نشان کرده است که بخاطر انکشاف متوازن، پروژه‌های عمرانی را آغاز کرده است.

مسولان و بزرگان قومی ولایت پنجشیر در این دیدار خواهان تطبیق پروژه‌های زیر بنایی، نیمه کاره و عمرانی در این ولایت شده اند.

شماری هم تأکید کرده اند کسانی که از بیرون علیه امارت اسلامی تبلیغ می‌کنند از پنجشیر نمایندگی کرده نمی‌توانند و نه افغان‌ها آنان را می‌پذیرند.

در این نشست سرپرست وزارت صنعت و تجارت ، سرپرست وزارت امر به معروف، نهی از منکر ،رییس عمومی استخبارات، لوی درستیز قوای مسلح نیز حضور داشتند و اطمینان داده اند که به حل مشکلات پنجشیر توجه بیشتری خواهند کرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2024 Ariana News. All rights reserved!