Connect with us

اخبار ساحوی

هند به دلیل ترس از تورم، صادرات برنج غیر باسماتی را ممنوع می کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

هند، بزرگ‌ترین صادرکننده برنج جهان، در حال بررسی ممنوعیت صادرات بیشتر انواع برنج است که می‌تواند قیمت‌های جهانی را که هم‌اکنون بلند است، افزایش دهد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که دولت هند در حال بررسی طرحی برای ممنوعیت صادرات همه برنج‌های غیر باسماتی ( برنج دانه بلند) است.

منابع می‌گویند که این به دلیل افزایش قیمت‌های داخلی است و مقامات می‌خواهند از خطر تورم بیشتر جلوگیری کنند.

اگر این ممنوعیت اجرا شود، حدود ۸۰ درصد از صادرات برنج هند را تحت تأثیر قرار خواهد داد. چنین اقدامی ممکن است قیمت‌های داخلی را کاهش دهد، اما خطر افزایش هزینه‌های جهانی را به دنبال دارد. برنج غذای اصلی حدود نیمی از جمعیت جهان است و آسیا حدود ۹۰ درصد عرضه جهانی را مصرف می‌کند.

هند حدود ۴۰ درصد از تجارت جهانی برنج را به خود اختصاص داده و به دنبال کاهش صادرات برخی از انواع برنج است.

اخبار ساحوی

ایران گزارش نهایی سقوط هلیکوپتر ابراهیم رییسی را منتشر کرد

در این سانحه علاوه بر ابراهیم رییسی و حسین امیرعبداللهیان، شش نفر دیگر به شمول آل هاشم، امام جمعه تبریز، مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی، نیز کشته شدند.

Published

on

(Last Updated On: )

صدا و سیما،‌ تلویزیون دولتی ایران، روز یک‌شنبه (۱۱ سنبله) با استناد گزارش نهایی تحقیقات گفته است که آب و هوای نا مناسب به شمول غبار غلیظ سبب سقوط هلیکوپتر حامل ابراهیم رییسی، رییس جمهور فقید ایران، شده است.

رییسی که به عنوان جانشین بالقوه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پنداشته می‌شد، به تاریخ ۱۹ ماه می ۲۰۲۴ در اثر سقوط هلیکوپتر حامل وی در منطقه کوهستانی نزدیک با مرز آذربایجان کشته شد.

صدا و سیما، تلویزیون دولتی ایران، گزارش داده است که “علت اصلی سقوط هلیکوپتر، شرایط پیچیده اقلیمی و جوی منطقه در فصل بهار در به وجود آمدن ناگهانی توده غبار غلیظ و متراکم بالا رونده به سمت ارتفاع و برخورد هلیکوپتر با کوه تشخیص داده شد.”

اردوی ایران نیز در ماه می اعلام کرد که هیچ مدرکی بر فعالیت جنایتکارانه در سقوط هلیکوپتر که سبب کشته شدن رییسی و همراهانش به شمول حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه پیشین ایران شد، وجود ندارد

رییسی به تاریخ ۱۹ ماه می با شماری از مقام‌های ایرانی به آذربایجان شرقی سفر کرد بود و یکجا با الهام علیوف، رییس جمهور آذربایجان، بند قیزقلعه‌سی را که با همکاری دو کشور در دریای مرزی ارس ساخته شده است، افتتاح کردند. این سانحه در هنگام برگشت رییسی از این مراسم به سمت تبریز، رخ داد.

در این سانحه علاوه بر ابراهیم رییسی و حسین امیرعبداللهیان، شش نفر دیگر به شمول آل هاشم، امام جمعه تبریز، مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی، نیز کشته شدند.

مرگ رییسی سبب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران شد و در نهایت مسعود، پزشکیان، در انتخابات برنده اعلام شد.

Continue Reading

اخبار ساحوی

سرنگونی دو بس مسافربری در پاکستان ۳۴ کشته برجا گذاشت

روز چهارشنبه نیز براثر سرنگونی یک بس مسافربری حامل زائران پاکستانی در ایران ۲۸ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند.

Published

on

(Last Updated On: )

مقام‌های پاکستانی روز یک‌شنبه (۴سنبله) اعلام کردند که در دو تصادف بس مسافربری در شمال‌شرق و جنوب‌غرب پاکستان دست‌کم ۳۴ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

یکی از این بس‌ها حامل زائرانی بود که از ایران به پنجاب می‌رفتند و در یک گودال سقوط کرد.

روزنامه پاکستانی «دان» به نقل از منابع امنیتی گزارش داده است که یک بس مسافربری حامل حدود ۷۰ زائر بوده است که بیشتر آن‌ها از لاهور و گوجرانوالا بوده‌اند.

پولیس پاکستان اعلام کرده که هفت نفر از زخمیان این حادثه به شفاخانه منتقل شده‌اند و جسد دست‌کم ۱۱ نفر پیدا شده است.

با این حال، وزارت داخله پاکستان شمار قربانیان را ۲۹ تن گفته است.

محسن نقوی وزیر داخله پاکستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان برای هر دو حادثه، ابراز همدردی کرد.

روز چهارشنبه نیز براثر سرنگونی یک بس مسافربری حامل زائران پاکستانی در ایران ۲۸ نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

در یک انفجار در پاکستان دو کودک کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند

این بمب ریموتی در یک موترسایکل جاسازی شده بود و در نزدیکی مرکز پولیس در این شهر منفجر شد. هفت سرباز پولیس در میان زخمیان اند.

Published

on

(Last Updated On: )

مقام‌های امنیتی پاکستان اعلام کرده اند که در نتیجه انفجار بمب روز شنبه (۳سنبله) در ایالت بلوچستان، دو کودک جان باخته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

پولیس شهر پشین به خبرگزاری رویترز گفته است که این بمب ریموتی در یک موترسایکل جاسازی شده بود و در نزدیکی مرکز پولیس در این شهر منفجر شد. هفت سرباز پولیس در میان زخمیان اند.

گفته شده که زخمیان این انفجار که شامل نیروهای پولیس نیز می‌شوند، به شفاخانه انتقال یافته اند و حال برخی از آنان وخیم است.

این در حالی است که در ماه های پسین حملات گروه‌های مسلح در مناطق مختلف پاکستان افزایش یافته است.

صدراعظم پاکستان شهباز شریف با نکوهش این رویداد با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نموده ، افزود که برای شفای زخماین پولیس و سایر افراد در این رویداد دعا می‌کند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!